دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

آخرین تصمیمات بانک مرکزی در مورد ارز

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 249208
بانک مرکزی از تسهیلات جدید برای دارندگان حواله‌های ارزی، پرداخت سود حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی با ارز ،اختصاص ارز به دانشجویان غیربورسیه فوق لیسانس به بالا و مسافران خارج از کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی،این بانک با صدور بخشنامه‌‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: دارندگان حواله ‌های وارده ارزی با منشا خارجی نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کرده وعلاوه بر برخورداری از مزایای پیش‌بینی شده، از محل حساب مذبور جهت حواله ارز به خارج کشور‌، با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه ، برای واردات کالا و خدمات نیز اقدام کنند و منابع آن هم از محل منابع بانک عامل تامین خواهد شد.

**سود حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی، با ارز پرداخت می شود

سود متعلقه به حساب‌های سرمایه‌گذاری ارزی مدت‌دار به صورت ارزی محاسبه و‌ پرداخت خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد:این بانک‌ با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد: دارندگان‌ارز‌ (اسکناس) می‌توانند ضمن مراجعه به بانک‌های عامل در قالب سپرده‌های قرض‌الحسنه‌(پس‌انداز و جاری) و سرمایه‌گذاری‌(مدت دار)، نسبت به افتتاح حساب ارزی اقدام کنند.

لازم به ذکر است چنانچه متقاضی خواهان دریافت سود متعلقه یا بخشی از سپرده مفتوحه بوده یا قصد انسداد حساب را داشته باشد، بانک عامل مکلف است عین ارز وصول شده یا معادل آن به سایر ارزهای جهان (با موافقت متقاضی)‌ را به صورت نقدی (اسکناس) از محل منابع ارزی بانک عامل تامین و به صاحب حساب پرداخت کند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: اخذ هرگونه تعهد توسط بانک عامل از دارندگان حساب مبنی بر پرداخت ارز در حد مقدورات و یا معادل آن به ریال جهت افتتاح حساب ممنوع است.

**اختصاص ارز به دانشجویان غیربورسیه و مسافران خارج از کشور


از روز چهارشنبه مورخ 19 مهر ماه 91 دانشجویان غیر‌بورسیه (آزاد) مقطع فوق ‌لیسانس به بالا، ‌طبق بخشنامه‌ها و مقررات ابلاغی برای دریافت ارز دانشجویی با نرخ مبادله‌ای به شعب ارزی بانک تجارت مراجعه کنند.

روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: مسافران عازم خارج از کشور نیز می‌توانند براساس بخشنامه‌ها و مقررات ابلاغ شده، برای اخذ ارز مسافری به نرخ مبادله‌ای به مبلغ 300 دلار یا معادل آن به سایر اسعار به شعب ارزی بانک ملت مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *