يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

روس ها در هند هم بدقول شدند

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 249156
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور ناو هواپیمابر ˈگورشکوفˈ را در اواخر سال ۲۰۱۳ به هند تحویل خواهد خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈآناتولی سردیوکوفˈ وزیر دفاع روسیه عصر چهارشنبه طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای هندی خود ای.کی. آنتونی در دهلی نو اعلام کرد.

هند اخیرا به شدت نسبت به تاخیر روسیه در تحویل ناو هواپیمابر گورشکوف به این کشور ابراز نگرانی کرده است، مسوولان هندی در این ارتباط حتی خواستار جبران خسارت از روسیه نیز شده اند.

موضوع تاخیر بیش از حد در تحویل ناوهواپیمابر گورشکوف در مذاکره وزیر دفاع هند ˈای. کی. آنتونیˈ با همتای روسی خود ˈآناتولی سردیوکفˈ در دهلی نو مطرح شد و طرف روسی اعلام کرد که موتور این ناو ۴۵ هزار تنی در جریان یک آزمایش دریایی با نقص فنی مواجه شده و به همین جهت، طرف روس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی قادر خواهد بود تا تعهدات خود را در ارتباط با تحویل این ناو هواپیمابر به هند انجام دهد.

مقام های هندی در سال ۲۰۰۴ میلادی، قراردادی را با مقام های روسیه برای خرید این ناوهواپیمابر (دست دوم) به امضا رسانده اند که در این قرار داد زمان تحویل این ناو هواپیما بر سال ۲۰۰۹ میلادی تعیین شده است.

قرار است ناو هواپیمابر گورشکوف پس تحویل و استقرار در نیروی دریایی هندوستان، تحت عنوان آی.ان.اس. ویکرامادیتیا (INS Viramaditya) تغییر نام دهد.

بر اساس گزارش های رسیده مقام های روسی موضوع تاخیر در انجام تعهد خود را نسبت به تحویل ناو هواپیمابر گورشکوف، افزایش هزینه بازسای آن اعلام کرده و به مقام های هندی گفته اند که تعهدات خود را نسبت به این قرار داد با یک سال تاخیر انجام خواهند داد.

وزیر دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست کمیسیون دولتی هند و روسیه در مورد همکاری نظامی و فنی بین این دو کشور در دهلی نو، برگزار شد، گفت: ما برنامه بازسازی و انتقال این ناو هواپیمابر را به طرف هندی تسلیم کرده ایم، و اعلام می کنیم که می توانیم این ناو هواپیمابر را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی به مقام های نیروی دریایی هند تحویل دهیم.

وی افزود: ناوهواپیمابر گورشکف در جریان آزمایش دریایی با مشکل فنی در نیروگاه برق و دیگ های جوش در موتورخانه این ناو مواجهه شد که برای رفع این مشکل اقدام کرده ایم.

وزیر دفاع روسیه، در عین حال، ابراز امیدواری کرد که این ناو هواپیمابر تا آوریل سال آینده میلادی برای انجام آزمایش دریایی آماده شود.

وزیر دفاع هند، انتقال ناو هواپیمابر گورشکوف را به هندوستان از نظر مقام های این کشور حایز اهمیت خواند و گفت: من نگرانی مقام های هند را نسبت به تاخیر در انتقال این ناو اعلام کرده و شخصا نسبت به این تاخیر ابراز نگرانی می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *