دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱۹
لزوم وجود بینش فرهنگی در فعالیت‌های اقتصادی-تبلیغاتی؛

تصویر عجیب و غیراخلاقی در تبلیغات بانک ارزشی!+تصویر

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 248568
بانک مذکور که در افکار عمومی نیز به عنوان زیرمجموعه یک نهاد انقلابی شناخته می شود باید در نوع فعالیت خود دقت بیشتری داشته باشد تا خدای ناکرده، این فعالیتهای نامناسب و زننده به پای این نهاد فرهنگی و ارزشمند نوشته نشود.
به گزارش جهان، در تبلیغات یکی از اقلام تبلیغاتی بانک... ، تصویر یک زن دیده می شود که با حالت نامناسب و پوشش عجیب در حال تبلیغ آن کالا قرار دارد.

این تبلیغ بر روی "فلش کارت"های (حافظه همراه) اهدایی این بانک تازه تاسیس -که عمری کمتر از سه سال دارد-، به چشم می خورد که روی آن تصویر یک زن با حالت و حرکت نامناسب و پوشش زننده دیده می شود.

هر چند تصویر عجیب بر روی این کالا متعلق به شرکت اولیه سازنده بوده و احتمالا این خطا سهوا صورت گرفته است اما از بانک های داخلی انتظار چنین رفتاری نمی رفت. ضمن اینکه در سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" و در شرایط اقتصاد مقاومتی حداقل توقع این است که دستگاه های مختلف در تبلیغات خود از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

 

این بانک تازه تاسیس در حالی از این تصویر نامناسب و زننده در تبلیغات خود استفاده کرده است که به گفته مدیرعامل آن، "کمیته شرعی" در این بانک تشکیل شده است!

به نظر می رسد که بانک مذکور که در افکار عمومی نیز به عنوان زیرمجموعه یک نهاد انقلابی شناخته می شود باید در نوع فعالیت خود دقت بیشتری داشته باشد تا خدای ناکرده، این فعالیتهای نامناسب و زننده به پای این نهاد فرهنگی و ارزشمند نوشته نشود.

اقدام ذکرشده در حالی است که فلش کارتهای زیادی در بازار وجود دارد که کاملا بدون تصویر هستند و روی آنها فقط نام شرکت سازنده و مشخصات محصول درج شده است و بانک .... نیز می توانسته از ده‌ها فلش کارت مناسب در بازار برای تبلیغات خود استفاده کند اما در اقدامی تامل برانگیز، این نوع فلش کارت با تصویر زننده را انتخاب شده است!

یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با جهان با اشاره به اینکه از ارزش های فرهنگی در برخی از روش های تبلیغاتی در کشور غفلت می شود، تاکید کرد: گرچه برخی نهادها و دستگاه های اقتصادی متعلق به بخش خصوصی هستند یا فاقد فعالیت فرهنگی می باشند اما نباید فراموش کنند که حتما باید در همه فعالیت های تبلیغی خود، چارچوب های اخلاقی و هنجارهای فرهنگی و دینی جامعه را رعایت کنند در غیر این صورت تفاوتی میان تبلیغات اسلامی - ایرانی با تبلیغات غربی وجود نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این چه گیریه دیگه!
خب عکس روی محصوله
چی کارش کنند؟
با ماژیک خط بکشن؟
چند تاشو؟
فکرتون مسمومه
کجاش زننده س؟
چرا همیشه فکر میکنید خودتون درست میگید؟
Iran, Islamic Republic of
خب مثل آدم بگید کدوم بانک؟!! ...
Iran, Islamic Republic of
عجب بانک انقلابی بوده
همین یه دونه شرکت در دنیا فلش تولید می کرده؟ نمیتونستن برن از یه برند دیگه که از این عکس ها نداره تهیه کنن؟
Netherlands
اگر مسئولان بانک ارزشی هستند آیا بهتر نبود پیش از طرح در رسانه مسئله به آنها تذکر داده می شد و اگر اصلاح نشد رسانه ای می شد؟در میانه ی جنگ نرم فتنه گران و دشمنان اسلام و نظام اسلامی وظیفه ی رسانه تلاش برای اصلاح بی سر و صدای نیروهای جبهه ی خودیست نه بزرگنمایی ضعف های آنها به هر حال در یک مجموعه ی ارزشی هم کارمندان خاطی و بی اطلاع از هنجارها وجود دارند و هر ایرادی را نباید به کل مجموعه تعمیم داد
Iran, Islamic Republic of
اما از ذهن های بیمار
این هم شد گیر سه پیچ!!
Iran, Islamic Republic of
اين عكس كجاش غير اخلاقي بود؟!!
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
باسلام. بانكهاي تازه تاسيس قبلي كه مي رفتند ...
...............................
با سلام
کاربر گرامی،در صورت داشتن اطلاعات مستند و شواهد این ادعا مدارک و مستندات خود را به این بخش نظرات اعلام فرمایید.
باتشکر
بخش تعامی جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه برخی بانک ها با هر اسم و رسمی چنان ربای مسجل (یعنی جریمه دیرکرد که به اتفاق فقها ربا محسوب می شود)را می خورند که چنین چیزهایی نه تنها خلاف شرع نمی دانند بلکه برایش هزار جور کلاه شرعی هم می بافندو ....
Iran, Islamic Republic of
بانک ارزش آفرین باید بیش از اینها دقت کند.
تحريك شديد؟
من هم هفته ی پیش یکی از این فلش ها را از همین بانک ا...ر هدیه گرفتم و خیلی هم تعجب کردم.
شما هم شناگرماهری هستید...اب نمی بینید.
Iran, Islamic Republic of
مثل این که بعضی از نویسندگان کامنت ها خیلی هم بدشان نیامده
امان از ذهن بیمار
شما به بزرگیه خودتون ببخشید ! ...
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا وقتی خبر کم میاریدبه یه چیزایی برید گیر بدید که ضررش بیشتره برا جامعه
...
نه یه موردی که اصلا ربطی نداره
عجب ریشه بانک باید درست بشه