پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۲۴
زمزمه استیضاح چهار وزیر در مجلس؛

مصاحبه احمدی نژاد 2 وزیر را به زیر تیغ استیضاح برد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 247901
یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مصاحبه روز گذشته محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی را زیر تیغ استیضاح برد.
به گزارش خبرنگار جهان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیروز با حضور حدود 300 خبرنگار داخلی و خارجی مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد.

در این کنفرانس 2 و نیم ساعته، چندین خبرنگار در خصوص نابسامانی ارز و دلار و سکه و افزایش لحظه ای قیمت آنها از رئیس جمهور سوال کردند که احمدی نژاد بدون آنکه کوچکترین تقصیر و یا کوتاهی را بپذیرد، همه مسئولیت ها را به گردن دیگران و حتی سایت ها و خبرگزاری‌ها انداخت.

البته در این مصاحبه رئیس جمهور انتقادات تندی را هم متوجه مجلس و رئیس مجلس کرد بطوری که در پاسخ به سوال خاص خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آقای لاریجانی رئیس مجلس در مصاحبه اخیرش با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود تحریم، تأثیر چندانی در وضعیت فعلی اقتصاد ندارد، گفت: خوب لابد تصمیمات ایشان اثر دارد اگر تحریم اثر ندارد.

این اظهارات احمدی نژاد فضای نامناسبی را در بین نمایندگان درست کرد و اگر چه مجلس تعطیل است اما نمایندگان در مصاحبه هایی واکنش منفی به اظهارات رئیس جمهور نشان دادند بطوری که علی لاریجانی هم تصمیم داشت تا ساعت 14 امروز چهارشنبه کنفرانس خبری برگزار کند و پاسخ رئیس جمهور را بدهد. به رغم هماهنگی های اولیه برای برگزاری این کنفرانس، اما این کنفرانس لغو شد.

برخی خبرها حاکیست که ظاهرا نمایندگان تصمیم گرفتند که مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی را به خاطر وضعیت کنونی ارز و همچنین اظهارات رئیس جمهور استیضاح کنند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه به خبرنگار جهان گفت: این وزرا قبلا در مجلس حاضر شده و قول داده بودند تا بازار را کنترل کنند اما امروز شاهد هستیم که اصلا کاری انجام نشد و به همین دلیل و از طرف دیگر به خاطر ....رئیس جمهور طرح استیضاح این 2 وزیر در مجلس تهیه شده و قطعا در روز یکشنبه 16 مهر برای آن امضا جمع خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در جلسه روز یکشنبه مجلس تصریح کرد: البته برخی از نمایندگان هم به دنبال استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: مجلس معتقد است که مدیریت ضعیف و ناکارآمدی برخی مسئولین موجب افزایش قیمت دلار و سکه شده و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: با توجه به اظهارات رئیس جمهور و عدم پذیرش مسئولیت، فضای مجلس برای رای اعتماد مجدد به عباسی چندان مساعد نیست.

وی افزود: البته برخی از نمایندگان تاکید دارند که بجای وزیر ورزش و جوانان باید 2 وزیر اقتصاد و صنعت استیضاح و عزل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


استیضاح در سال آخر دولت به مصلحت کشور نیست. چقدر ماه فقط به پایان این دوره مانده و عوض کردن وزیر کاری رو به پیش نمیبره.
اتفاقا استیضاع الان چاره کار است. چون بسیاری از مشکلات موجود اقتصادی و ارزی ناشی از تصمیم های وزراست. آقای دکتر حسینی وزیر اقتصاد از صحبتی که در کمال خونسردی گفتند ارز دانشجویان غیر بورسیه رو نمیدهند و تو بازار هست و ما تعهدی برای پرداخت نداریم معلومه که هیچ مسئولیتی نسیت به سرنوشت اقتصادی مردم ندارند و خیلی از نابسامانیها ناشی از همین لغو ارز دانشجوییه
به این نمایندگان بفرمایید صحبتهای آقا با نخبگان را به دقت گوش بدن! البته اگه باعث به هم خوردن تعطیلاتشون نمیشه
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اگه یک روز هم کسی در پستی که حقش نیست باشه خودش و همه ی مسئولین مرتبطش باید جواب پس بدهند حالا شما میگی چند ماه که ایراد نداره!؟
United States
چگونه است که رئیس یا نمایندگان مجلس هر چه می خواهند در مصاحبه ها می گویند، ولی تحمل شنیدن یک جواب یا انتقاد را ندارند؟! بهتر است آقای لاریجانی قبل از پاسخگویی به اظهارات رئیس جمهور یکبار هم شده صحبت های خود را مرور کند.
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی که بیایند همه چیز درست خواهد شد.
به نظر من ، بهتر آن است که کار ریشه ای انجام شود و مقطعی نباشد .. شما که می خواهید چند وزیر را استیضاح کنید پس همان بهتر که دولت را استیضاح کنید که در این صورت هم خودتان را راحت کرده اید ... باور کنید پیشنهاد خوبی است .
Iran, Islamic Republic of
تا وزير جديد بفهمه چه خبره اين دوره هم تموم شده. استيضاح فايده نداره!
Iran, Islamic Republic of
این از برکات آزادی بیان است!
Iran, Islamic Republic of
چه کسی می خواهد با این برخوردهای غرض ورزانه عده ای در مجلس برخورد کند؟
Iran, Islamic Republic of
آیا مجلس مجاز است به صرف نظر مخالف رئیس جمهور وزرایش را به استیضاح بکشد؟
برادر عزیز اینها وزیر رابه خاطر عوض شدن اوضاع عوض نمی کنند برای فشار به ریس جمهور است که البته به نظر من دیگر لازم است
و هرنظر موافقی را منتشر میکنیم این است رسالت ما
این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: با توجه به اظهارات رئیس جمهور و عدم پذیرش مسئولیت، فضای مجلس برای رای اعتماد مجدد به عباسی چندان مساعد نیست.


به جناب آقای عباسی وزیر محترم ورزش جهت جلوگیری از استیضاح پیشنهاد می کنم فکری به حال بازار ارز نماید.!!!!!!!1
United States
خود این اقایان مجلسی در کمیسیون اقتصادی چه گلی به سر بازار ارز زدند؟؟؟
ما ایرانی به زمین و زمان گیر میدهیم ولی هیچ کس به مقصر اصلی اشاره ای نمی کند. احمدی نژاد با برکناری وزرا و مدیران لایق و جایگزینی افرا باسطح مدیریتی پایین تر عامل این نابسامانی است .
United States
نماینده ها به جای این بازی های سیاسی به فکر مردم باشند. تمام زندگی انها شده بازی قدرت .
United States
وزیر اموزش خیلی قبل باید استیضاح میشد ظاهرا باید از دوستان باشند که اینقد ملاحظه میشه
مجید مجد
Sweden
راستی،شنیدم که رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع و بی غیرت ایران در رابطه با تعطیلی بازار و این حرفا به مردم پیام داده که کی باعث خنده بنده شد.آخه یکی نیست به این بچه نازک نارنجی گنده تر از تو رو ملت زدن لهش کردن اونوقت تو تو اروپا داری دمتو تکون می دی؟بابا ما قبول داریم گرونی شده سخته اما دیگه نه اینکه بیایم برای دم تو دست تکون بدیم که!برو پسرجون برو پی منقل و کار و زارت برو دیگه هم جملات خنده دار ننویس ملت مثل خودت احمق نیستن برای تو دست تکون بدن.
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا حرف رئیس جمهور برای مجلس مهم شده ؟
Iran, Islamic Republic of
خود آقاي لاريجاني يكي از افرادي بود كه مانع استيضاح وزير اقتصاد شد.
چقدر خوب است آينده نگر باشيم و از كساني حمايت كنيم كه در آينده اشتباهاتي انجام ندهند كه كشوري را زير سؤال ببرند.
وزير اقتصادي كه به راحتي نوسانات ارز را در حيطه اختيارات و مسئوليت هاي خود نمي داند، ...
بهتر است نمايندگان به وظيفه قانوني و انساني خود عمل كنند و رئيس جمهور محترم را آگاه سازند كه نماينده ايران و مردم هستند نه حامي بي چون و چراي رئيس جمهور.
United States
در مورد نظر مجید مجد باید عرض کنم که چقدر بیسواد و بی فرهنگ اظهار نظر کردید و مثل ادم های لات که سر کوچه ایستاده اند و زنجیر لاتی را دور انگشت خود می چرخاند و حرف گزاف و از روی باد معده یک حرفی میزند . بابان یک مقدار با ادب حتی انتقاد هم میشود درست و تاثیر گذار زد
Iran, Islamic Republic of
با توجه به مواضع اخیر رئیس جمهور در نیویورک در مورد رابطه با امریکا به نظر میاد که یه عده ای با شیطنت در بازار می خواهند تحریم ها را برای مردم بزرگ جلوه دهند تا اذهان عمومی را برای مذاکره با امریکا اماده کنند ولی قطعا نا موفق خواهند بود انشاالله...
مجید مجد
من هم درباره شخصی که درباره نظرم نظر داده است باید عرض کنم که با افراد لات و بی سرو پا و فاسد باید بدتر از اینها صحبت کرد.شما را چه شده است که رگ گردنتان را برای یک ادم فاسد و ضد دین بیرون زدید؟ظلم و ستم خاندان این شخص را فراموش کرده اید یا اینکه اصلا سنتان اقتضا آن دوران را نداشته است.واقعا متاسفم.امیدوارم تا اینکه به بنده حمله کنید دست از حمایت از فاسدین احمق بر می داشتید.