سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

بازدید مراجع‌عظام از ضریح سیدالشهدا+عکس

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 247352
مراجع آیات عظام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، شبیری زنجانی،‌ شاهرودی، مصباح یزدی،‌ به زیارت ضریح جدید حرم مطهر امـام حسین(ع) رفتند و از کارگاه ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) بازدید کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراجع آیات عظام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، شبیری زنجانی،‌ شاهرودی، مصباح یزدی و...‌ به زیارت ضریح جدید حرم مطهر امـام حسین(ع) رفتند و از کارگاه ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) بازدید کردند. 
 
کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امـام حسین(ع) از خرداد 87 فعـالیت خـود را آغاز کرد. برای ساخت این ضریح تاکنون بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان وجوهات نقدی و 143 کیلوگرم طلا از سوی مردم جمع آوری شده است.
 
 

 
محمود فرشچیان طراح ضریح جدید حرم امام حسین (ع)
 
در ساخت ضریـح پنج تن نقره و 120 کیلو طـلا استفاده شده و برای تزئینات داخلی ضریح هم از هنرمندان اصیل ایرانی از جمله خاتم کاری، مقرنس کاری، معرق کاری استفاده شده است. 
 


 نگـارگر این طـرح استاد فرشچیان و خطاط آن استاد حسینی موحد است که در کنار این هنرمندان بـزرگ، استادان دیگری از استان های شیراز، اصفهان و قم نقش بسزایی دارند. 
 

بازدید آیت الله شبیری زنجانی از ضریح امام حسین(ع)
 
با پایان عملیات ساخت ضریح در چند ماه آینده انتقال آن به کربلای معلی صورت می گیرد.
 

بازدید آیت الله محمد یزدی از ضریح امام حسین(ع)
 
ساخت ضریح امام حسین یک کار سنگین و بی‌نظیری است که چهار سال به طول انجامید و طراحی آن نیز توسط استاد فرشچیان انجام شد.
 


بازدید آیت الله شاهرودی از ضریح امام حسین(ع)
 
اساتید برجسته عملیات ساخت را بر عهده گرفتند و چوب آن نیز از کشور برمه انتخاب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *