شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

آشفتگی بازار ارز عمدی است/ احمدی‌نژاد توقعش از نظام را بگوید/ دلار در آستانه ثبت رکوردی تاریخی

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 247305
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به گزارشات مسئولان اجرایی کشور به مجلس به لحاظ ذخایر ارزی و فروش نفت مشکل آنچنانی نداریم، گفت: وضعیت نابسامان بازار ارز را ناشی از ناتوانی نمی دانم بلکه بازار مدیریت نمی شود و رئیس جمهور تعمدا بازار را آشفته نگه داشته است.
به گزارش جهان،‌ الیاس نادران در گفتگو با مهر، با ابراز تاسف از افزایش لحظه ای قیمت دلار در بازار به رغم پیگیری های انجام شده و انتقادات به نابسامانی های موجود بازار ارز، اظهارداشت: واقعا نمی دانم آقای احمدی نژاد چه فکری در سر دارد؟ چه برنامه ای دارد و توقعش از نظام چیست و چطور قرار است این نابسامانی را مدیریت کند.
 
وی ادامه داد: من وضعیت موجود را حمل بر بی عرضگی و ناتوانی نمی دانم، به نظرم کاملا برنامه ریزی شده است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: موضوع این است که این بازار تعمدا مدیریت نمی شود، با توجه به گزارشاتی که مسئولان اجرایی به مجلس ارائه کردند ما از لحاظ ذخایر ارزی و فروش نفت مشکل آنچنانی نداریم که این وضعیت در پی آن به وجود آید.
 
نماینده تهران تاکید کرد: بخش اعظم مشکل امروز بازار ما به اراده دولت برمی گردد که بازار را آشفته نگه داشته است. واقعا نمی دانم چه پیش خواهد آمد؟ بهتر است آقای احمدی نژاد از برنامه های خود به مردم بگوید تا آنها قضاوت کنند.
 
نادران با اشاره به قیمت امروز دلار با تاسف گفت: آقایان گفته اند نمی گذارند قیمت دلار به سه هزار تومن برسد!  

دلار در آستانه ثبت رکوردی تاریخی

در همین حال، از بازار آزاد تهران خبر می رسد: نرخ دلار در آستانه 3 هزار تومان قرار گرفت و سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون و 162 هزار تومان رسید.
 
ظهر امروز یکشنبه قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید و قدیم به یک میلیون و 162هزار تومان، نیم سکه به 581 هزار تومان، ربع سکه به 291 هزار تومان، سکه گرمی به 152 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار به 117 هزار و 730 تومان و هر اونس طلا در بازار جهانی به 1772 دلار رسیده است.
 
البته قیمت دلار در بازار آزاد تهران در حال حاضر 2970 تومان، یورو 3910 تومان، پوند 4710 تومان و درهم 805 تومان اعلام شده است. در همین حال، جدیدترین قیمت انواع ارز و سکه به شرح جدول ذیل است:

جدول قیمت انواع ارز و سکه به روایت اتحادیه طلا و جواهر

نوع ارز قیمت (تومان)
دلار 2970
یورو 3910
پوند 4710
نوع سکه قیمت (هزارتومان)
سکه تمام طرح قدیم 1162000
سکه تمام طرح جدید 1162000
نیم سکه 581000
ربع سکه 291000
1 گرمی 152000
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایا یعنی حتی اقتصادی ترین مرد مجلس هم نمیتونه راه حلی برای برون رفت از این بحران داشته باشه
اگرحقوق کارمندان نیز بالا برود که درافزایش قیمت دلار اشکالی وجود ندارد بسیاری ازمشاغل به صورت لحظه ایی قیمت کالاوخدماتشان راافزایش می دهند....
پیش از اون بهتر شما توقعتون رو از احمدی نژاد بگید چیه؟ بهم ریختگی در بازار ارز در حالیکه با راه اندازی سیستم جدید نوعی گشایش ارزی بوجود آمده به خوبی نشان میده که جنبه روانی و وجود دستهای ناپیدا دارده. هرچیزی مثل مرگ موش هم اگه همه به سمتش هجوم ببرن قیمتش صعودی میشه. همه مخصوصاً آقایان مجلسی به خوبی می دانند صف دلارها تقاضای واقعی نیست به جای اینکه حرف هایی از سر کینه زده بشه بهتره راه حل عملی داده بشه. همین آقایان مگه هفته قبل نگفتند با سامانه جدید قیمت ارز پائین می آد چرا الان سکوت کردندو اعلام نمی کنند مسائلی پشت پرده هست....