دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۵

انتخاب هنرمندانه آیات‌ و روایات در برنامه‌های رهبر انقلاب

+تصاویر
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 246500
انتشار تصاویر دیدارهای رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) حکایت از نکته سنجی هنرمندانه در انتخاب آیات قرآنی منقوش بر پرده دیوار اصلی حسینیه دارد که محل تمرکز دوربین‌هاست.
انتخاب هنرمندانه آیات‌ و روایات در برنامه‌های رهبر انقلاب
به گزارش جهان، روز گذشته جمعی از کارگزاران حج به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتند و در حالی‌که پیش‌بینی می‌شد آیه‌ای که برای نصب بر دیوار پس زمینه دوربین‌ها انتخاب شده، آیات مربوط به حج نظیر "و لله علی الناس حج البیت" یا "الحج اشهر معلومات" باشد، اما نام مبارک پیامبر اعظم (ص) و در ذیل آن آیه شریفه "یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون" با توجه به قضیه اخیر اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) انتخاب شده بود.


نکته قابل توجه اینکه محور اصلی بیانات رهبر انقلاب در این دیدار نیز بر ماجرای اهانت به حضرت خاتم الانبیاء(ص) قرار گرفت و ایشان موضوع حج امسال را نیز در پیوند با این ماجرا تبیین و راهکارهایی برای استمرار وحدت حول شخصیت پیامبر(ص) و ابراز تنفر از دشمنان ایشان مطرح کردند.

ایشان همچنین به ثمراتی که این اقدام موهن برای امت اسلامی داشته نیز اشاره کردند و همچنان‌که آیه شریفه تأکید می‌کند که کافران می‌خواهند نور خداوند را خاموش کنند اما خداوند نور خود را تمام می‌کند، اگرچه کافران اکراه داشته باشند، رهبر انقلاب توضیح دادند که این قضیه بر خلاف میل دشمنان اسلام، در اثر خروش یکپارچه مسلمانان چه برکاتی برای امت اسلامی و چه آسیب‌ها و ضررهایی برای مستکبران به‌دنبال داشته است؟

انتخاب آیات و روایات برای دیدارهای رهبر معظم انقلاب عمدتاً هنرمندانه انجام می‌شود که این مسئله تأثیر قابل توجه بصری بر مخاطبان تلویزیونی بیانات رهبری از حیث تعمیق و ماندگاری دارد.

شاید بتوان یکی دیگر از نمونه‌های قابل تحسین اخیر در انتخاب احسن آیات برای دیدارهای رهبر معظم انقلاب را مربوط به آخرین دیدار ایشان در ماه مبارک رمضان سال جاری با آزادگان در حسینیه امام خمینی دانست که آیه شریفه "سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار" برای این دیدار منقوش شده بود و کاملاً با فضای صبر و استقامت آزادگان و سپس بشارت نعمت ابدی به‌واسطه این صبر و مجاهدت انطباق داشت.


همچنین سال گذشته نیز در دیدار جانبازان قطع نخاعی، آیه شریفه "فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم" انتخاب شده بود که رهبر انقلاب، عیناً از همین آیه در بیانات خود استفاده و نکاتی را مطرح کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هميشه براي من هم اين موضوع جالب بوده
انتخاب آيات همراه با سادگي پارچه و خط زيبا
احسنت به طراحان
طبیعتا انتظار میرود که رهبری که تدبیر و نفوذ و ایمانش زبانزد جهانیان است، دفترش نیز همین گونه و همچون او مبتکر و خلاق باشد که انصافا اینگونه است. درود بر بچه های مخلص دفتر رهبری که همواره بی نام و نشان به ملت خدمت میکنند
United States
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
فوق العاده است. قطعا دشمنان نظام در اتاق فکرهای خود ساعت ها درباره این ایات و تحلیل انها صحبت می کنند. خدا خیرتون بده حداقل این طرف یه گزارش دربارش کار کردید.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من هم همیشه این ایات و تابلوهای برنامه های معظم له نظرم رو جلب میکرد و همیشه نحوه انتخاب و طراحی و اجرا رو قابل تحسین میدیدم