سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

یک پیشنهاد درباره مهدی‌هاشمی و مرتضوی

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 246201
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند تاکید کرد: اجرای قانون مدیر، آقازاده و غیرآقازاده نمی شناسد، همه باید تسلیم قانون باشیم. البته نباید زحمات اکبر هاشمی رفسنجانی را در فرایند انقلاب اسلامی نادیده گرفت ولی این باعث نمی شود که فرزندان وی خود را مصون از قانون و دادگاه بدانند.
به گزارش جهان، مهدی امیریان دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با مهر، با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات و اتهامات مهدی هاشمی از مطالبات جدی جنبش دانشجویی است، گفت: باید وی هر چه زودتر وارد کشور شود و به اتهامات خود در حوادث سال 88 پاسخ دهد، فرزند هاشمی رفسنجانی هیچ فرقی با متهمان دیگر ندارد و ما از شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواهیم که شخصا وارد عمل شود و از فرزندش بخواهد به دادگاه پاسخگو باشد.
 
وی با بیان اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند تاکید کرد: اجرای قانون مدیر، آقازاده و غیرآقازاده نمی شناسد، همه باید تسلیم قانون باشیم. البته نباید زحمات اکبر هاشمی رفسنجانی را در فرایند انقلاب اسلامی نادیده گرفت ولی این باعث نمی شود که فرزندان وی خود را مصون از قانون و دادگاه بدانند.
 
این فعال دانشجویی گفت: ما پیش از صدور حکم از سوی دادگاه نمی خواهیم برای مهدی هاشمی حکمی صادر کنیم، اما انتظار داریم وی به افکار عمومی و دانشجویان احترام بگذارد و برای روشن شدن به اتهامات خود به جای فرار در دادگاه حاضر شود و هر حکمی که دادگاه درباره فرزند هاشمی رفسنجانی صادر کرد آن حکم برای ما قابل تمکین است.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در ادامه با بیان اینکه نباید با دامن زدن بیش از حد به پرونده مهدی هاشمی از مسائل دیگر عبور کنیم، افزود: در این چند روز رسانه های دولتی بیش از حد به مهدی هاشمی پرداختند و این باعث شد تا موضوع سعید مرتضوی و حمایت برخی از نمایندگان از این متهم کهریزک به حاشیه کشیده شود که این اصلا قابل قبول نیست.
 
به گفته وی، همانطور که مطالبه مردم و دانشجویان محاکمه مهدی هاشمی است به همان اندازه خواهان رسیدگی به پرونده کهریزک و شخص مرتضوی در دستگاه قضاء هستند، نباید رفتار دوگانه ای نسبت به روند قانون اعمال شود.
 
امیریان گفت: دفتر تحکیم وحدت از قوه قضائیه می خواهد به طور جدی پرونده های مربوط به مهدی هاشمی، سعید مرتضوی، محمد رضا رحیمی و حمله به کوی دانشگاه را در یک ردیف قرار دهند و هیچ تبعیضی بین این پرونده ها و اشخاص قائل نشوند.
 
این فعال دانشجویی همچنین به انتقاد از موضع گیری های برخی از اعضای شاخص جبهه پایداری که نماینده مجلس نیز هستند پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه اخیرا برخی از این آقایان مدعی شدند که هنوز مرتضوی بعنوان متهم شناخته نمی شود و نباید وی را بیش از حد زیر سوال برد، ما خطاب به این آقایان می گوییم مگر مهدی هاشمی بعنوان متهم شناخته شده است، مگر دادگاه حکمی درباره وی صادر کرده است، پس چرا شما مدام وی را متهم ردیف اول حوادث سال 88 معرفی می کنید؟
 
امیریان ادامه داد: به اعضای جبهه پایداری توصیه می کنیم تکلیف خود را در فضای سیاسی کشور مشخص کنند، متوجه نشدیم آنها بالاخره حامی سرسخت دولت هستند یا به برخی از رفتارها و برنامه‌های دولت انتقاد دارند، بهتر است سخنگوی جبهه پایداری به جای سکوت موضع گیری کند!
 
وی گفت: معتقدم جبهه پایداری نگاه سیاسی به قانون دارد و می خواهد تفسیر دیگری از قانون ارائه دهد، مگر قانون بر عدالت یکسان تاکید نکرده است، پس چرا آقایان فقط مدام بر محاکمه مهدی هاشمی تاکید می کنند؟! همانطور که تاکید شد باید تمامی متهمان به دادگاه کشیده شوند، نه اینکه با افتخار از متهمی حمایت شود و دیگران درقبال آن حمایت  سکوت کنند.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت همچنین از جنبش دانشجویی خواست که پرداختن بیش از حد  به پرونده مهدی هاشمی باعث نشود تا آنها اتهامات وارده به سعید مرتضوی، حادثه کهریزک و کوی دانشگاه را فراموش کنند.
 
وی گفت: هم اکنون رسانه‌های دولتی می خواهند موضوع مهدی هاشمی را بزرگ جلوه دهند تا پرونده هایی همچون کهریزک و کوی دانشگاه به حاشیه کشیده شود و دانشجویان مطالبات خود را در این باره فراموش کنند، این در حالی است که جنبش دانشجویی وارد پازل رسانه های دولتی و چهره های سیاسی نمی شود و فقط به دنبال تحقق عدالت و پیگیری مطالبات مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *