چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۳
خطیب جمعه تهران:

تنفر مسلمانان از آمریکا ۱۰۰ برابر شده است

بزرگترین رسوایی آمریکا
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 244575
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنفر کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی 100 برابر شده است، گفت: دنیا در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
به گزارش جهان، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و اظهار داشت: با تمام تهدیدها و دشمنی‌ها، این اجلاس در امنیت کامل برگزار شد.
 
امام‌جمعه موقت تهران با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس به ویژه رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: از ناجا، صدا و سیما و همه کسانی که در حفظ امنیت و پذیرایی این میهمانان نقش داشته‌اند، تشکر می‌کنم.
 
وی اجلاس غیر متعهدها در تهران را یک معجزه در طول دوران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان همواره این ادعا را داشتند که جمهوری اسلامی ایران منزوی است؛ امام(ره) می‌فرمودند شما منزوی هستید؛ اگر در بین مردم سایر کشورها بروید خواهید دید که آیا مردم به شما احترام می‌‌گذارند یا به ما، پس بدانید ما منزوی نیستیم.
 
جنتی حضور 120 کشور در اجلاس غیر متعهدها در ایران را صرف‌نظر از خروج توهم انزوا، تحفه‌ای برای این کشورها دانست و گفت: این کشورها عظمت اجلاس و ابهت مقام معظم رهبری را به خوبی دیدند.
 
دبیر شورای نگهبان وجود مقام معظم رهبری را یکی دیگر از نعمت‌های بزرگ برشمرد و تصریح
اگر با اسلام مخالفید منطق و برهان بیاورید، توهین و جسارت راه رسیدن به همان مقصود خودتان هم نیست؛ در حال حاضر شما چه بخواهید و چه نخواهید دنیا در معرض تحول است و مسیر تاریخ در حال عوض شدن است؛ تاکنون تاریخ سرمایه‌داری و ظلم به اقشار مختلف و حاکمیت و زورمندان و بی‌خبر نگهداشتن مردم بود اما اکنون این مسیر در حال عوض شدن است.
کرد: مردی دارای کرامت، شهامت، شجاعت، بصیرت و فضائل بسیار را خداوند به ملت ایران هدیه کرده است و بیانات ایشان در اجلاس غیر متعهدها همه را جذب کرد.
 
وی به دیدار سران کشورهای عضو «نم» با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: یکی از این مقامات برای حضور خدمت ایشان، بدون کفش وارد شد و گفت به خود اجازه نمی‌دهم با کفش وارد شوم؛ مقام معظم رهبری در سخنان خود مطالب صریح و روشنی را بیان کردند و همه سران کشورها مجذوب عظمت ایشان شدند و از صحبت‌هایشان استفاده کردند.
 
آیت‌الله جنتی به تبلیغات منفی دشمنان اشاره کرد که تلاش کردند سران کشورهای غیرمتعهد به ایران نیایند و اضافه کرد: اینکه کشور با آرامش و امنیت اجلاس را برگزار کرد، ارزش بسیاری دارد و رسانه‌های دنیا نیز به عظمت این اجلاس اشاره داشتند.
 
وی در ادامه سخنان خود به مسئله 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: 11 سپتامبر یک رسوایی مافوق رسوایی‌های دیگر آمریکایی‌هاست؛ چطور می‌شود گردانندان یک کشور مدعی ابرقدرتی تا این اندازه احمق باشند و آبروی خود را ببرند.
 
جنتی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها 9 سال به بهانه 11 سپتامبر در عراق لانه کردند، یادآور شد: آمریکایی‌ها مردم بیچاره را آواره و کشتارهای بسیاری را انجام دادند؛ 3 هزار 500 میلیارد دلار از پول مردم بدبخت آمریکا هزینه شد و 5 هزار نفر از خود آنها کشته شدند و در نهایت نیز با رسوایی از عراق رفتند.
 
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: آفرین بر مردم و حکومت عراق که آمریکایی‌ها را از این کشور بیرون کردند؛ آنها همچنین پاکستان را اشغال کردند و باید گفت که تنها کاری که می‌کنند کشتن است؛ مواد مخدر از زمانی که آنها وارد افغانستان شدند، 20 برابر شده است.
 
وی همچنین به دیوانگی اخیر آمریکایی‌ها و ساخت فیلمی که با پول صهیونیست‌‌ها برای توهین به پیامبر(ص) ساخته شده است، اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و
وی در ادامه سخنان خود به مسئله 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: 11 سپتامبر یک رسوایی مافوق رسوایی‌های دیگر آمریکایی‌هاست؛ چطور می‌شود گردانندان یک کشور مدعی ابرقدرتی تا این اندازه احمق باشند و آبروی خود را ببرند.
نیم جمعیت مسلمان دنیا را نادیده گرفته‌اند که عاشق پیامبر خود هستند و حاضرند جان خود را فدا کنند؛ نام این حماقت را چه می‌توان گذاشت.
 
جنتی افزود: دلیل اصلی این است که آمریکایی‌ها موج اسلام‌گرایی را به چشم خود می‌بیند و حتی در خود آمریکا نیز گرایش به اسلام روزافزون شده و علاقه به پیامبر مشاهده می‌شود از این رو می‌خواهند جلوی این موج را بگیرند، آیا از این اقدامات نتیجه می‌گیرند؟
 
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرگاه دشمن چنین کاری انجام داده به ضرر خودش بوده است، افزود: تنفر کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی 100 برابر شده و در بین مردم دنیا افراد عاقل وجود دارند و می‌بینند که آنها چه اهانت‌هایی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: اگر با اسلام مخالفید منطق و برهان بیاورید، توهین و جسارت راه رسیدن به همان مقصود خودتان هم نیست؛ در حال حاضر شما چه بخواهید و چه نخواهید دنیا در معرض تحول است و مسیر تاریخ در حال عوض شدن است؛ تاکنون تاریخ سرمایه‌داری و ظلم به اقشار مختلف و حاکمیت و زورمندان و بی‌خبر نگهداشتن مردم بود اما اکنون این مسیر در حال عوض شدن است.
 
آیت‌الله جنتی همچنین گفت: از این رو تاریخ در حال عوض شدن است و بزرگان خود شما نیز این مسئله را عنوان می‌کنند که تاریخ درحال تغییر است و در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان از ورزشکاران مسابقات پارالمپیک تقدیر کرد و گفت: جای بسی تقدیر است که این ورزشکاران به زن‌ها دست ندادند و این کار به دنیا نشان داد که می‌توان هم ورزشکار و هم مسلمان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Sweden
رهبر اگر فرمان دهد
غسل شهادت میکنیم
هرچه میکشیم از امریکاست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا