سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ولایتی از آینده روابط ایران و مصر می گوید

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 243997
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري آينده روابط ايران و مصر را مبتني بر خواست ملت و دولت‌هاي طرفين دانست و گفت: خواست امت‌ اسلامي اين است كه در مقابل بيگانگان صف واحد داشته باشند لذا ايران و مصر نيز از اين مقوله مستثني نيستند.
به گزارش جهان، علي‌اكبر ولايتي مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثيرات متقابل بيداري اسلامي و مقاومت اسلامي بر يکديگر اظهار داشت: بيداري اسلامي از نتايج مقاومت و مقاومت نيز از نتايج بيداري اسلامي است، لذا هرگاه كه مسلمانان و جهان اسلام به طور عام، جهان عرب و فلسطيني‌ها به طور خاص به دنبال سازش‌كاران نروند، به اين پيروزي‌ها دست خواهند يافت.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي مقاومت اسلامي را مقارن با روزگار بيداري اسلامي دانست و با بيان اين مطلب که اين بيداري اسلامي در كشورهاي اصلي جهان عرب يعني مصر، تونس، ليبي، بحرين و يمن ديده شده است، ادامه داد: پيروزي مسلمانان در گرو مقاومت است؛ مانند پيروزي فلسطيني‌ها در غزه، پيروزي حزب الله در جنوب لبنان، پيروزي مردم مصر بر حسني مبارك، پيروزي تونسي‌ها بر بن علي، پيروزي ليبيايي‌ها بر قذافي و مقاومت جانانه بحريني‌ها در برابر خاندان خليفه و همچنين يمني‌ها در برابر علي عبدالله صالح.

* پيروزي حزب‌الله موتور محرك بيداري اسلامي

وي تصريح كرد: اوج پيروزي حزب‌الله بر اسرائيل در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ و پيروزي فلسطيني‌ها در جنگ ۲۲ روزه غزه درسال ۲۰۰۹ بود، در حقيقت اين پيروزي‌ها موتور محركي شد كه با جرقه حركت يك جوان در تونس، انبار باروت شمال آفريقا را منفجر كرد و به قيام‌هاي مردمي انجاميد.

ولايتي، قيام مردم مصر و انتخاب مرسي براي رياست جمهوري كشورشان را نشانه اتكا به اسلام و ارزش‌هاي اسلامي دانست و گفت: سخنراني رئيس جمهور جديد مصر در دانشگاه الازهر، نشان داد كه بالاتر رفتن درجه مقاومت فلسطيني‌ها، انگيزه مسلمانان را براي به پاخاستن در مقابل استبداد داخلي و استعمار خارجي افزايش داده و حاصل آن پيروزي‌هاي جهان عرب و جهان اسلام است.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري افزود: رژيم جعلي صهيونيستي و حاميانش با حمله به سوريه خواستار جلوگيري از توسعه بيداري اسلامي هستند لذا صف بندي سياسي، نظامي، اطلاعاتي و خرابكاري را عليه سوريه به كار مي گيرند، به طوري كه القاعده، اسرائيل، آمريكا، انگليس، فرانسه و مرتجعين عرب با يکديگر عليه دولت سوريه همکاري مي‌کنند.

* علت اصلي دشمني عليه سوريه

وي اظهار داشت: علت اين همه دشمني در برابر سوريه اين است که سوريه از زمان جنگ ۱۹۶۷ اعراب و اسرائيل و همچنين از زمان انعقاد قرارداد ۱۹۷۸ كمپ ديويد بين انور سادات و اسرائيل، همواره به عنوان محور مقاومت در برابر سازشكاري‌ها و تجاوز صهيونيست‌ها و حاميان آن قرار داشته است.

ولايتي آينده روابط ايران و مصر را مبتني بر خواست دو ملت و دو دولت دانست و تاکيد کرد: تمامي ملت‌هاي مسلمان مايل هستند با يکديگر روابط برادرانه داشته باشند و وحدت اسلامي ميان آنان حفظ شود لذا هر زماني دولت‌هاي دو طرف مصلحت ببينند روابط را برقرار مي‌كنند.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري خاطر‌نشان کرد: تا آنجايي كه از افكار عمومي جهان عرب و جهان اسلام اطلاع داريم، خواست امت اسلامي اين است كه در مقابل بيگانگان، صف واحد داشته باشند، لذا ايران و مصر نيز از اين مقوله مستثني نيستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *