کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف نجات بی‌بی‌سی فارسی از بحران کنونی صورت می گیرد؛

همکاری یک عضو شورای شهر تهران با سرویس انگلیس

20 شهريور 1391 ساعت 12:57

گزارش های دریافتی جهان حاکی از واگذاری یک ماموریت انگلیسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به برخی مهره های داخلی جریان فتنه برای حمایت از رسانه های وابسته این کشور از جمله بی بی سی و همچنین تقویت آنها به شیوه های مختلف است.


به گزارش سرویس سیاسی جهان، از جمله یک گزارش دریافتی نشان دهنده آن است که سرویس انگلستان (MI6) از طریق چند واسطه با یکی از اعضای شورای شهر تهران که همسر وی دارای تردد مکرر به لندن است، ارتباط گرفته و چند ماموریت مهم برای وی در نظر گرفته است.

نخستین ماموریت در نظر گرفته شده برای وی تامین مالی مرتبطین شبکه بی بی سی فارسی است زیرا اکنون این شبکه شبه رسانه ای برای دسترسی به آنها در داخل کشور دچار مشکل جدی است.

بر پایه این گزارش، این فرد تا کنون به دفعات بسته های نقدی مختلف در اختیار کسانی قرار داده است که منتظر دستخوش دولت انگلیس و شبکه بی بی سی بابت پروژه هایی بوده اند که برای این شبکه به انجام رسانده اند.

ماموریت دوم این شبکه تلاش برای شایعه سازی به منظور ایجاد شبهه و شائبه در رویگردانی عمومی و تنفر مردم از شبکه بی بی سی فارسی است. از جمله اینکه به این فرد ماموریت داده شده است با مصاحبه های متعدد بحث ضرر بهداشتی و پزشکی ارسال پارازیت بر روی برنامه های ماهواره ای را مطرح کرده و زنده نگه دارد و کم شدن رونق بی بی سی در بین مردم ایران را به ارسال پارازیت نسبت بدهد؛ بر همین اساس وی اخیرا به دو اقدام دست زده است.

نخست سعی کرده به مناسبت های مختلف و از جایگاه به اصطلاح عضو شورای شهر تهران دائما نسبت به ضرر بهداشتی پارازیت های کذایی برای سلامتی مردم مصاحبه کند و دوم، از برخی مرتبطان خود از جمله چند چهره دیگر وابسته به جریان فتنه و برخی خبرنگاران وابسته به روزنامه های اصلاح طلب خواسته است که در تداوم این بحث به او کمک کنند.

این در حالی است که اولا تا امروز حتی یک متخصص فنی معتبر نتوانسته اصل وجود این پارازیت های ادعایی را تایید کند و ثانیا هیچ متخصص پزشکی هم هرگز استدلال روشن و متقاعد کننده ای در اثبات مضر بودن اختلالات موجی در پخش برنامه های رادیو و تلویزیونی –که همه آنها امواج با برد بلند هستند- ارائه نکرده است؛ که حتی اغلب متخصصان عقیده دارند کلیه این بحث ها سیاسی است و ادعاها درباره ضرر پزشکی امواج با طول موج بلند درست مثل این است که کسی ادعا کند امواج رادیویی که تمام فضای اطراف ما را آکنده، سرطان زاست!

این در حالی است که برخی کارشناسان می گویند اساسا تمام این بحث ها عملیات روانی است چرا که بحران مخاطب شبکه هایی مانند بی بی سی اساسا ربطی به موضوعات موهومی مانند پارازیت ندارد بلکه در اصل محصول دو عامل است.

نخست تنفر تاریخی مردم ایران از انگلیس و هر پدیده دست ساز انگلیس است که با روشن شدن ماهیت فاسد برخی عوامل و گردانندگان آن مضاعف هم شده است.

عامل دوم بی اعتباری روز افزون این شبکه در اثر تولید مکرر عملیات روانی به جای خبر است که ظاهرا باعث شده حتی مسئولان خود بی بی سی هم به این نتیجه برسند که این شبکه به لحاظ سیاسی موفق نیست و در نتیجه ثقل حمایت های دولت انگلستان و سرویس های جاسوسی آن به سمت شبکه هایی مانند من و تو و سرویس های جاسوسی- رسانه ای مانند رویترز رفته است.

در همین راستا حتی به بی بی سی هم فشار آورده اند که حجم برنامه های لهو و لعب و فساد انگیز خود را به طور روز افزون گسترش دهد.


کد مطلب: 243945

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/243945/همکاری-یک-عضو-شورای-شهر-تهران-سرویس-انگلیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com