دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

اگر 'رونی' اینجا بود بیچاره می‌شد!

يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 241320
سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نباید قهرمانان المپیک را مانند چماق بر سر فوتبالی‌ها بکوبیم.
به گزارش جهان، پس از درخشش ورزشکاران المپیکی کشورمان در پیکارهای لندن 2012 برخی به انتقاد از قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال پرداختند و در کنار این موضوع از گرفتاری‌های مدال آوران المپیک سخن به میان آوردند.
 
فشار انتقادات بر روی بازیکنان فوتبال به جایی رسید که برخی فوتبالیست‌های مطرح به نشانه اعتراض به عملکرد انتقادی رسانه‌ها به نوعی به تحریم رسانه‌ها و عدم مصاحبه با خبرنگاران پرداختند که اوج آن در دربی تهران، واکنش‌هایی را به همراه داشت. 
 
سعید شیرینی مدیر اجرایی و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره این واکنش بازیکنان فوتبال به خبرنگار فارس گفت: اینکه علی کریمی و سایر دوستان با هماهنگی قبلی تصمیم به سکوت در برابر خبرنگاران به دلیل اعتراض به انتقادات دوستان رسانه ای گرفته اند بنده هیچ اطلاعی ندارم، اما باشگاه پرسپولیس خبر و یا تصمیمی مبنی بر مصاحبه نکردن بازیکنان با خبرنگاران نگرفته است. با این حال معتقدم مطبوعات و تمام رسانه‌های گروهی قابل احترام و زحمت‌کش هستند.
 
وی افزود: باید قبول کرد در طول المپیک برخی‌ها کمی احساسی عمل کردند. درست است مدال آوری‌های ورزشکاران المپیکی‌ کشورمان در 2012 لندن همه چشم‌ها را به سمت خود دوخت و تمام کشور را شاد کرد و همه سر ذوق آمدند؛ اما دلیلی نداشت برخی از کارها انجام بگیرد.
 
شیرینی خاطرنشان کرد: ما نباید قهرمانان المپیک را مانند چماق بر سر فوتبالی‌ها بکوبیم. باور کنید که قهرمانان المپیک ایران هم راضی نبودند که در رسانه‌ها به بهانه درخشش آنها، این همه به فوتبال حمله شود.
 
وی خاطرنشان کرد: چندی پیش مصاحبه‌ای از احسان حدادی نایب قهرمان المپیک خواندم و لذت بردم. این پرتاب‌گر شایسته کشورمان در مصاحبه‌ای گفته بود که هرچه فوتبالیست‌ها می‌گیرند نوش جانشان باشد. او به نکته جالبی اشاره کرد و گفته بود که ما غیر فوتبالی‌ها و مدیران باید بیاموزیم که چگونه راه جذب اسپانسر و درآمدزایی را یاد بگیریم.
 
شیرینی تأکید کرد: امیدوارم از صحبت‌های من سوء برداشت نشود.  شخصا" در طول المپیک همراه با قهرمانان رشته‌های مختلف کشورمان خوشحال شدم و اشک شوق ریختم اما متأسفانه وقتی می‌بینم برخی‌ها کاسه داغ تر از آش شدند و به بهانه حمایت از المپیکی‌ها به قهرمانان فوتبال ما تاختند، ناراحت می‌شوم و به بازیکنان فوتبال حق می‌دهم به این شکل اعتراض خود را نشان دهند.
 
سرپرست پرسپولیس ادامه داد: من از شما سؤال می‌کنم انصافا محبوب‌تر از علی کریمی در ورزش ایران سراغ دارید؟ آیا تصور می‌کردید روزی در ورزشگاه آزادی به سوی او تکه سنگ‌های بزرگ پرتاب شود. این نشانه چیست؟ اگر این اتفاق را کالبد شکافی کنیم به نتایج خوبی می‌رسیم. شاید نشانگر این باشد که ما در روزهای المپیک حملات احساسی از سوی برخی منتقدان به فوتبالیست‌ها داشتیم که این موضوع به هواداران استقلال نیز سرایت کرد.
 
سرپرست پرسپولیس با اشاره به موفقیت‌های بریتانیایی‌ها در المپیک ادامه داد: به گواه آنها ورزشکاران بریتانیایی در حالی نتایج خوب را در طول تاریخ المپیک در لندن ثبت کردند و به مقام سوم در جدول رده‌بندی رسیدند در حالی که تیم فوتبال بریتانیا به کره باخت و از حضور در جمع چهار تیم پایانی بازماند اما فوتبالیست‌های بریتانیایی این همه هجمه‌ای که ما به فوتبالیست‌هایمان وارد کردیم را متحمل نشدند. باور کنید اگر «رونی» اینجا بود آن را بیچاره می‌کردند و ما از این نظر شانس آوردیم.
 
شیرینی در پایان تأکید کرد: فراموش نکنید در همه جای دنیا فوتبالیست‌ها درآمدشان نسبت به سایر ورزشکاران بیشتر است و این موضوع به خاطر جذابیت بالای فوتبال است. هرچند شخصا" مخالف افزایش درآمدها و توجه ویژه به سایر ورزشکاران هستم.
 
وی تصریح کرد:همان طور که شاهد بودید طبق سیاست مدیرعامل، پرسپولیس در حمایت از افتخارآفرینان المپیکی، باشگاه پرسپولیس اول شد. شما شاهد بودید رویانیان به عنوان اولین مدیران باشگاهی بود که با احسان حدادی و بهداد سلیمی قرارداد امضا کرد. اما باز هم تأکید می‌کنم نباید به طور احساسی به تاخت و تاز علیه فوتبالیست‌ها پرداخت و باید شأن و شئون هر ورزشکاری حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي شيريني؛
1- مردم به اين موضوع اعتراض ندارند كه فوتباليست ها چقدر مي گيرند نكته اينجاست كه چرا از جيب مردم هزينه مي شود شما اسپانسر پيدا كنيد هر چه دلتان مي خواهد به فوتبالي ها بدهيد
2- اگر در ورزش عدالت برقرار مي شد حرفي نبود وقتي در يكجا از ايران مردمش كمترين امكانات ورزشي را هم ندارند به نظر شما صحيح است بازيكني ماشين زير پايش آن هم از پول همين مردم 3.000.000.000 ريال باشد
3- تيم ايران را با انگليس مقايسه نكنيد تيم انگليس صد بار نتيجه گرفته يك بار هم نتيجه لازم را نمي گيرد.
4- مربي تيم كشتي ما چقدر مي گيرد و مربي باشگاه پرسپوليس چقدر پس به مردم حق بدهيد از وضعيت فوتبال ناراضي باشند
5- مردم و جوانان از اخلاق ورزشكاران كشتي گير و وزنه بردار چه چيزهايي را الگو مي گيرند آن وقت در زمين فوتبال و خارج از آن و در بين تماشاچيان چه چيزهايي را؟
اين موارد را در نظر بگيريد بعد از فوتبال جانب داري كنيد.
Iran, Islamic Republic of
مگر در فوتبال شما با پول اسپانسر و درآمدزايي قرارداد ميليادري مي‌بنديد؟ بحث بر سر اين است كه در عرصه ورزش بيشتر پول بيت المال به ورزش بي‌ثمر فوتبال اختصاص مي‌يابد.