دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱۹
تهاجم فرهنگی گام به گام دشمن؛

تخریب مساجد؛ هدف جدید پرندگان خشمگین!+عکس

جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 240966
بهره برداری های سیاسی و نژاد پرستانه از بازی های رایانه ای و محصولات سرگرم كننده حربه جدیدی نیست و همواره این روش در راستای تهاجم فرهنگی به باور های مسلمانان و به ویژه ایرانیان مورد استفاده بوده است.اما نكته مهم است این است كه آیا جوانان ایرانی و یا مسلمانان دیگر كشور ها كه تا پیش از این، از انجام این بازی لذت می برده اند حاضر هستند كه این بازی را تحریم كنند و یا اینكه به تخریب مساجد ادامه خواهند داد؟!؟
به گزارش جهان، پس از ورود نسل تلفن های همراه آیفون، بازی انگری بردز و یا پرندگان خشمگین، در سال ۲۰۰۹ توسط شركت رویو تولید و توسط شركت چیلینگو به بازار عرضه شد كه در اواخر سال ۲۰۱۰ ،شركت رویوی خود به صورت مستقل تولید و توزیع بازی را بر عهده گرفته است.

این بازی پس از مدت اندكی توانست كه در میان كاربران موبایل محبوبیت فوق العادی ای كسب كند و پس از آن نسخه آنلاین این بازی و نسخه مخصوص كامپیوترهای خانگی نیز وارد بازار شد. و امروز كمتر گیموری است كه با این بازی ساده و جذاب ناآشنا باشد.

انگری بردز چیست؟


داستان بازی در نوع خود بسیار جالب است شما در نقش پرندگانی ظاهر می‌شوید كه تخم مرغهای شما توسط چند خوك بدطینیت دزدیده شده و شما نیز با تمامی بستگان خود كه شامل انواع پرنده می‌شود برای آزاد كردن تخم مرغهای خود و از بین بردن این حیوانات بد جنس به آنها حمله می‌كنید. هر چقدر كه شما بتوانید با تعداد كمتری پرتاب ،خوكها را از بین ببرید دارای امتیاز بالاتر و در نتیجه ستاره های بیشتری خواهید بود كه به ارتقاء امتیاز و رتبه شما در بین دوستان خود كمك فراوانی خواهد كرد. برای این كار ،شما باید با استفاده از منجنیق ،پرندگان خود را به سوی ساختمان‌های نامتعادل خوك ها پرتاب كنید تا بتوانید تخم مرغهای دزدیده شده خود را پس بگیرید.

محوبیت این بازی به حدی است كه میكائیل هد رئیس اجرایی شركت سازنده این بازی در گفتگو با مجله سرگرمی ورایتی گفت كه این شركت و چندین شركت هالیوودی در حال مذاكره هستند تا این بازی به یك داستان سینمایی بدل شود  و البته  تریلر شبیه سازی شده سینمایی آن كه خود شركت فنلاندی آنرا تولید كرده است در یوتیوب بیش از ۵ میلیون بازدید داشته است.

 

این پایان اپیدمی چرندگان خشمگین نیست و خبر نخستین پارك بازی كودكان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار “انگری بردز”( Angry Birds) در فنلاند، نشان دهنده محوبیت روزافزون این پرندگان بد اخلاق است!

آغاز بهره برداری ها


در ایران نیز یكی از محبوب ترین بازی های موجود پرتاب همین پرندگان خشمگین است! و بسیاری از جوانان و نوجوانان ترجیح میدهند كه اوقات خود را با این بازی ساده و در عین حال جذاب سپری كنند.حال كه این بازی توانسته است محبوبیتی جهانی كسب كند، و بسیاری از مردم دنیا به نوعی به این بازی وابسته شده اند، زمان بهره برداری نیز فرارسیده است و سازندگان آن میتوانند از اهداف پنهان خود رونمایی كنند.

در نسخه پیشین این بازی (Angry Birds Space) در یكی از مراحل آن، شما مجبور بودید به موانعی حمله كنید كه شباهت بسیار زیادی به برج میلاد در تهران و همچنین نقشه كشور ایران داشت. و پیروزی شما در گرو حمله به این نماد ها بود.

 


اما این پایان خصومت سازندگان این بازی نبود و این بار و در نسخه جدید این بازی (Rovio mobile ltd ver: 2.2.0) شما موظف به تخریب موانعی هستید كه شباهت خاصی به مساجد و اماكن مذهبی مسلمانان دارند. برای رسیدن به اهداف بازی باید بارها و بارها مسجدی را خراب كنید و همچنین خوك هایی كه داخل مسجد ساكن هستند را باید از بین ببرید!


بهره برداری های سیاسی و نژاد پرستانه از بازی های رایانه ای و محصولات سرگرم كننده حربه جدیدی نیست و همواره این روش در راستای تهاجم فرهنگی به باور های مسلمانان و به ویژه ایرانیان مورد استفاده بوده است.

اما نكته مهم است این است كه آیا جوانان ایرانی و یا مسلمانان دیگر كشور ها كه تا پیش از این، از انجام این بازی لذت می برده اند حاضر هستند كه این بازی را تحریم كنند و یا اینكه به تخریب مساجد ادامه خواهند داد؟!؟
منبع:نیمروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من از امروز ديگه بازي نميكنم
این مطلب دلیل محکمی برای اینه که بدونیم غربیها و مخصوصا صهیونیست ها در راه باطلشون از ما در راه درستمون به مراتب با اعتقاد بیشتری حرکت می کنند
Iran, Islamic Republic of
خوب جوانان انقلابی ما هم ضدش را درست کنند یعنی توی بازی هر جا کنیسه یهودی است را خراب کنند و هر یهودی را که دیدند بکشند
Iran, Islamic Republic of
خداوكيلي اينهمه تا حالا بازي كرديم به اينكه شبيه ايران و برج ميلاد و مسجده دقت نكرده بوديم!
Iran, Islamic Republic of
صهیونیسم های بد ذات
من تمام نسخه هاشو توی گوشیم دارم.
mark all
shift-_delete
دوستان اطلاع رسانی کنند
Iran, Islamic Republic of
به نظر به چاره فقط سرمایه گذاری و ایجاد یک بستر برای ساخت بازی های ایرانی و مطابق با فرهنگ این مرز و بوم تا گیمر ایرانی برای سرگرم شدن و بدون اطلاع در این دام زیرکانه گرفتار نشه ! امروزه صنعت گیم ابزاری است برای کنترل ذهن در دستان کثیف دشمنان این سرزمین ! تنها راه، ساخت بازی های با کیفیت بالا و خوش ساخت هست تا جایگزین این بازی های هدف دار و مخرب بشه ! زنده باد ایران !
United States
ممنون که اطلاع رسانی میکنید
من همین الان از روی کامپیوترم پاکش کردم...
باید این بازی رو کاملا تحریم کنیم
Iran, Islamic Republic of
عروسك و عكس اين پرنده به حدي زياد شده كه بعيد مي‌دانم بشود آن را كنترل كرد بر روي پيراهن بچه ها آنقدر چاپ شده كه تا يك سال آينده هر كجا برويم همين عكس را مي بينيم.
Iran, Islamic Republic of
این مسجد مسجد ضراره که خوکــــــــــــــــــــــا توشن
مسجد رو رو سرشون خـــــــراب می کنیم
از نظر من هم دیگر تحریم شد
خدانگهدار angry birds
من باز امروز بازی نمی کنم
و به تمام مخاطبان موجود در ایمیلم این متن رو ارسال می کنم
و البته به تمام دوستان نیز این کار رو پیشنهاد می دهم.
ضمنا خطاب به اون دوستی که فرمودند:
"این مسجد مسجد ضراره که خوکــــــــــــــــــــــا توشن
مسجد رو رو سرشون خـــــــراب می کنیم"
بهتر نیست خودمون رو با این حرفا فریب ندیم؟
فرضا مسجد مسجد ضرار باشه، ایرانش چی؟
نکنه ایران زمان شاه منظورشون بوده؟!!!
این بازی به همون سرعت که محبوب شد محبوبیت خودشو داره از دست می ده ولی بازم ممنون از اطلاع رسانی خوب ولی دیرتون!
Europe
اون مسجد ضرارس و شباهت زیادی هم به کلیسا داره

اونم بالای ایرانه (ترکمنستان ،ارمنستان وآذربایجان) ، نه داخل ایران
در ضمن ، 1000 تا از اون برج ها روی کره زمین ساختن ، اونی که میگه برج میلاده اشتباه می کنه
Iran, Islamic Republic of
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
Iran, Islamic Republic of
خوب شد حالا یه بابایی اومد گفت مسجد ضرار چیه ها حالا همه میان میگن مسجد ضرار مسجد ضرار
این شکل مسجد به این واضحی تو ذهن افراد مخصوصا بچه ها میمونه که باید مسجد را خراب کنند و کسانی که درون آن هستند (بلانسبت) خوک اند نه انسان
تا کی باید اینجوری غفلت زده باشم
تا کی ؟؟؟
ممنون از روشنگریتون اما بعضیا انگار خودشونو زدن
بخواب. ...
Iran, Islamic Republic of
حالا وقتشه طراحان بازيهاي رايانه اي ما هم مقابله به مثل كرده و درصدد توليد و درست كردن يك بازي رايانه اي بر عليه طراحان اين بازي انجام بدند. اونايي هم كه از نيت پليد وشوم طراحان اين كار مطلع شدند ديگه ادامه ندند.
United States
دمتون گرم
عالی بود واقعا
منم تحریمشون کردم