پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

پيشگيري از حمله قلبي با «اس ام اس»!

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 240518
مبتكران كشورمان موفق به توليد دستگاهي شدند كه همانند كمربند به بدن بيمار قلبي متصل شده و در صورت بروز مشكلات قلبي، به صورت خودكار با ارسال پيام كوتاه، پزشك و خانواده‌ بيمار را از وضعيتش با خبر مي‌كند.
به گزارش جهان ، فتاح حايري، دانشجوي مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير و مبتكر اين سيستم در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي نحو‌ه‌ي عملكرد اين دستگاه گفت: اين دستگاه به صورت كمربند به بدن بيمار وصل مي‌شود و با دريافت سيگنال‌هاي قلب وضعيت قلبي فرد را تحليل كرده و در مواقع لزوم مثل زماني كه احتمال بيهوش شدن بيمار وجود دارد، موقعيت جغرافيايي بيمار با استفاده از GPS تعبيه شده بر روي آن تشخيص داده مي‌شود. همچنين وضعيت بيمار و موقعيت مكاني‌اش از طريق پيام كوتاه به پزشك و خانواده‌ي او گزارش مي‌شود.

وي ادامه داد: اين دستگاه به صورت هوشمند احتمال اينكه فرد دچار سكته يا آريتمي قلبي شود را تشخيص مي‌دهد.

حايري در ادامه درباره‌ اجزاي تشكيل دهنده‌ي اين دستگاه گفت: اين دستگاه از كمربندي با وزن كمتر از ۲۰۰ گرم و بخش رابط كاربر كه شبيه به يك موبايل بوده و در جيب بيمار قرار مي‌گيرد، تشكيل شده است.

وي خاطرنشان كرد: اين طرح كه با همكاري محمدحسين سعادت فر اجرا شده در جشنواره خوارزمي هم موفق به كسب رتبه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *