شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
هلال ماه شوال در آسمان ایران رویت شد

دفتر مقام معظم رهبری: یکشنبه اول شوال و عید سعید فطر است

نمازعید ساعت8:30 یکشنبه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای دردانشگاه تهران برگزار می‌شود
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب: 240155
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای اعلام کرد فردا یکشنبه 29 مرداد ماه، روز اول شوال و عید سعید فطر است.
دفتر مقام معظم رهبری: یکشنبه اول شوال و عید سعید فطر است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند، بر اساس گزارش راصدان مورد وثوق و خبره که از نقاط مختلف کشور واصل شده است، رویت هلال ماه شوال المکرم در غروب شنبه 28/مرداد/1391 مطابق با 29 رمضان المبارک 1433 هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) محرز گردیده است، بنابراین فردا یکشنبه 29 مرداد عید سعید فطر خواهد بود.

ضمن عرض تبریک این عید سعید به تمامی برادران و خواهران ایمانی و ملت مومن و بزرگوار ایران، نماز پرشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور اقامه خواهد شد.

اقامه نماز عید به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در دانشگاه تهران


مراسم نماز عید سعید فطر فردا در تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران برگزار می شود.

 این مراسم از ساعت 7 صبح یکشنبه مصادف با اول شوال 1433 با قرائت قرآن، مدیحه‌سرایی و مناجات در دانشگاه تهران آغاز می شود.
 
بنا براین گزارش درهای دانشگاه های تهران از ساعت 5:30 صبح به روی نمازگزاران باز می شود و قرار است در ساعت 8:30 اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب آغاز شود.
 
به گفته مسئولان ستاد برگزار نماز بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس و صدها دستگاه ون برای ایاب و ذهاب نمازگزاران از نقاط مختلف تهران و همچنین ایستگاه های متروی نزدیک به دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است و همه نمازگزاران در محل دانشگاه تهران حضور می‌یابند، بیمه خواهند بود.

زمان انتقال نمازگزاران به دانشگاه تهران


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش فضای پارک در اطراف دانشگاه تهران گفت : نمازگزاران یک ساعت بعد از تمام شدن نماز عید فطر به مقصدهایشان منتقل می شوند.

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای انتقال نمازگزاران به محل نماز عید فطر اظهار داشت: تمام دستگاه های حاضر در کمیته حمل و نقل نماز عید فطر برای انتقال نمازگزاران به دانشگاه تهران آمادگی کامل دارند. از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح نیز انتقال نمازگزاران به سمت دانشگاه تهران آغاز می شود. شرکت اتوبوسرانی از 80 نقطه در تهران نماز گزاران را به دانشگاه تهران منتقل می کنند.

وی افزود : شرکت مترو نیز اعلام آمادگی کرده است که از سه ساعت قبل از آغاز نماز عید فطر هر چهار دقیقه یک بار قطارهای مترو در ایستگاه ها حاضر شده و نمازگزاران را به ایستگاه های نزدیک دانشگاه تهران انتقال می دهند. همچنین 100 دستگاه ون و تاکسی در 13 ایستگاه مستقر می شوند و بعد از نماز نمازگزاران بیمار را تا خانه هایشان می برند.امدادگران اورژانس هم در مقابل ایستگاه های مترو مستقر می شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل نماز عیدفطر ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. برای آنهایی که با وسایل شخصی می آیند نیز سعی کرده ایم در نزدیکی محل برگزاری نماز پارک کنند. برای استفاده بهینه از محل های پارک نیز به ماموران دستور داده ایم خودروها به صورت مورب پارک کنند.با همکاری پارکینگ های خصوصی، مدارس اطراف خیابان انقلاب و پارکینگ ادارات سعی کردیم فضای پارک را در محدوده دانشگاه تهران افزایش دهیم.

وی با اشاره به اختصاص پارکینگ های ویژه برای موتور سواران خاطرنشان کرد: دهها فضای پارک اضافه شده و هیچ مشکلی برای پارک خودروها وجود ندارد.

رئیس راهور تهران بزرگ در پایان با اشاره به دور دوم سفرهای تابستانی گفت : از سه روز قبل در آمادگی کامل هستیم اما از رانندگان می خواهیم که با رعایت قوانین رانندگی سفری ایمن را برای خود رقم بزنند. متاسفانه طی دور روز گذشته 81 تن در تصادفات جان باخته و 670 نفر هم مجروح شدند. سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و سبقت غیر مجاز از مهمترین دلایل در این تصادفات بود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *