يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱

پیش‌بینی حجاریان از انتخابات 92/ 50 هزار بسیجی در سوریه

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 237159
وی با ابراز خوشحالی از ادامه این رقابت که به ادعای وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به چالش تبدیل خواهد شد ادعا کرد:" محال است جریان متشتت اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت برسد که در این وضعیت شکست آن ها حتمی است."
به گزارش جهان، مشرق نوشت:
 
*یکی از اعضای تیم انتخاباتی محمد رضا عارف که قبلا نماینده مجلس بوده ، اخیرا به دیدار محمد خاتمی رفته است. در این دیدار وی با انتقاد از هجمه ها و تخریب هایی که در روزهای اخیر علیه عارف صورت گرفته به خاتمی گفته است:" برخی آقایان تندرو اصلاح طلب که با افراطی گری های خود لطمات سنگینی به این جریان زده اند در واکنش به خبر کاندیداتوری عارف عجولانه و قیم مابانه برخورد کرده اند و در رسانه های خود وی را بایکوت خبری کرده اند."
عضو ستاد انتخاباتی عارف در ادامه تاکید کرده:" ما باید از فرصت  تاریخی انتخابات ریاست جمهوری نهایت استفاده را برده و با مردم از مشکلات موجود و راهبردهای حل آنها سخن بگوییم.اگر هم در نزدیک انتخابات قرار به وحدت روی کاندیدای خاص بود هر کاندیدایی که رای کمتری داشت کنار برود و این موضوع را عارف پذیرفته است."

* به دستور سرویس امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، گروهک منافقین در سوریه فعال شده و اقدام به عملیات جاسوسی و اطلاعاتی علیه مردم و ارتش سوریه کرده است. یکی از پروژه های احتمالی این گروهک حاضر شدن چند تن از اعضای این گروهک در برابر دوربین های شبکه های تلویزیون عربی و غربی است تا با زبان فارسی خود را به عنوان نیروهای نظامی اسیر شده ایرانی در سوریه جا بزنند.

*سعید حجاریان در جمع گروهی از دانشجویان گفته است:" یکی از بزرگترین دستاوردهای اصلاح طلبان در سال91- 90، جدی شدن رقابت میان اصولگرایان برای تصاحب کرسی های مجلس و سپس فتح هیات رئیسه و ریاست کمیسیون های مجلس بود."
 وی با ابراز خوشحالی از ادامه این رقابت که به ادعای وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به چالش تبدیل خواهد شد ادعا کرد:" محال است جریان متشتت اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت برسد که در این وضعیت شکست آن ها حتمی است."

*یکی از بانک های دولتی مبلغ 100 میلیارد ریال بیش از رقم تعیین شده صرف تبلیغات خود کرده است. مدیران این بانک با بازخواست یک نهاد نظارتی مواجه شده اند.بیشترین این هزینه مازاد، صرف تبلیغات تلویزیونی شده است.

* در ماه گذشته مشاوران یکی از کاندیداهای اسبق ریاست جمهوری اقدام به برگزاری یک نظر سنجی سراسری از میزان محبوبیت این کاندیدا برای انتخابات یازدهم راست جمهوری نمودند که نتایج این نظرسنجی نشان داد بالاترین رقم  محبوبیت وی در بهترین حالت به مرز 10 درصد خواهد رسید. پس از اعلام نتایج این نظر سنجی، این کاندیدا در اقدامی عاقلانه در هفته گذشته اعلام کرد که کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد.

*جبهه پیروان خط امام و رهبری روی سه گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری مطالعات خود را آغاز کرده است. منوچهر متکی، پورمحمدی و نهاوندیان گزینه های مطرح می باشند اگرچه شانس متکی بیشتر از دو کاندیدای دیگر است.

* نرخ رشد طلاق در روستاها از مناطق شهری پیشی گرفته است. بر اساس گزارش های دریافتی، آمار طلاق در سال 90 در شهرها 8/3 و در روستاها 8/5 درصد بوده است.


*میزان حضور مردم سوریه در لشگرهای مردمی و بسیجی سوریه به حدود 50 هزار نفر رسیده است که استعداد 5 لشگر تازه نفس و جنگنده را دارا هستند. بخش اعظم پاکسازی دمشق و حلب در روزهای اخیر توسط نیروهای بسیجی سوریه صورت گرفته است.

* در روزهای اخیر و در میان سکوت رسانه های عربی و غربی، دولت امارات کارساخت 4 واحد نیروگاه اتمی با ظرفیت تولید 5400 مگاوات برق را با مشارکت غربی ها آغاز نمود. این نیروگاه بیش از دو برابر نیروگاه بوشهر ظرفیت تولید برق داشته و برای ساخت آن 20 میلیارد دلار هزینه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان شكست خورده و ... هستند مرگ آنها را باور كنيم.