دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳
وال استريت ژورنال:

زيردريايي‌هاي ايران خواب آمريكا را آشفته كرده است

آمریکا قادر به ايستادگي در برابر موشك‌هاي قدرتمند ايران نيست
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 234594
آمريكا در حالي تصميم به انجام يك مانور مشترك با برخي كشورهاي هم پيمان خود در نزديكي تنگه هرمز دارد كه به گزارش كارشناسان غربي ناوهاي دريايي ايران كابوس تمام عيار براي واشنگتن شده است.
زيردريايي‌هاي ايران خواب آمريكا را آشفته كرده است
به گزارش جهان، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا روز گذشته از طرح برگزاري مانور مشترك ضد مين در نزديكي تنگه هرمز و خليج فارس در سپتامبر(شهريور) خبر داد.

ستاد فرماندهي مركزي آمريكا(سنتكام) در بيانيه اي اعلام كرد طرح برگزاري اين مانور هفته پيش تكميل شده و با هدف تمركز بر تهديد فرضي مين گذاري در مسيرهاي آبي استراتژيك دنيا مانند درياي سرخ، خليج عدن، خليج عمان و خليج فارس صورت مي گيرد.

«جورج ليتل» سخنگوي وزارت دفاع آمريكا با اعلام اين خبر گفت: اين يك مانور دفاعي با هدف حفاظت از آزادي كشتيراني در آب هاي بين المللي است.

وي افزود: اين مانور با هدف انتقال پيام به ايران صورت نمي گيرد بلكه هدف از آن افزايش توانايي و همكاري هاي ما(كشورهاي عضو ناتو) است.

از سوي ديگر، وال استريت ژورنال درباره اعزام يك ناو مين روب به خليج فارس و ايجاد پايگاه هاي راداري و موشكي در امارات و قطر تصريح كرد: آمريكا اين حركت ها را كاملا دفاعي برشمرده است و مقامات نظامي بر اين نكته پاي فشرده اند كه از ديدگاه آمريكا، اين اقدامات تحريك كننده به شمار نمي آيند.

پايگاه اينترنتي در ادامه تحليل خود آورده است: اين اقدامات شامل ايجاد سامانه راداري در قطر است كه يك پايگاه بزرگ آمريكايي در آن حضور دارد. آمريكايي ها اميدوارند اين اقدامات موجب شود كه پايگاه هاي نظامي اين كشور و متحدانش از موشك هاي ميان برد و بالستيك ايران در امان بمانند، اما حقيقت اين است كه اين تمهيدات هيچ كدام قادر به ايستادگي در برابر موشك هاي قدرتمند ايران نيستند.

وال استريت ژورنال با اشاره به عمليات مين روبي با حضور 20 كشور همپيمان آمريكا در ماه سپتامبر تاكيد كرد: آمريكا و متحدانش با اين عمليات مي خواهند نشان دهند كه توان پاكسازي تنگه هرمز و خليج فارس را در صورت اقدام ايران براي مين ريزي در اين منطقه دارند، اما در اين قسمت نيز مشكل ديگري وجود دارد و آن زيردريايي هاي ايراني است، حضور زيردريايي هاي كوچك در ناوگان دريايي ايران طي 5 سال گذشته، براي نيروي دريايي آمريكا به يك كابوس تمام عيار تبديل شده است زيرا اگر ايران تصميم به بستن تنگه هرمز بگيرد، آمريكا قادر به مقابله با اين زيردريايي هاي كوچك نخواهد بود.

گزارشگر وال استريت ژورنال درباره چتر گسترده ضد موشكي آمريكا در خاورميانه نيز گفت: اين سپر موشكي در برخي از آزمون ها ناكام مانده است و بيشتر به يك ژست تهاجمي شباهت دارد تا برنامه ريزي دقيق نظامي.

همچنين راديو فرانسه نيز با اشاره به گزارش روزنامه لس آنجلس تايمز از اقدام آمريكا در استقرار زيردريايي هاي بدون سرنشين ضدمين در خليج فارس تاكيد كرد: برنامه ريزان وزارت دفاع آمريكا- پنتاگون، به منظور پرهيز از هرگونه ريسك احتمالي، اين تهديدها را جدي تلقي كرده و خود را براي مقابله موثر بر اقدامات ايران در خليج فارس آماده مي كنند.

آمريكا توان مقابله با  مين هاي دريايي سپاه را ندارد

در همين راستا؛ معاون عمليات نيروي دريايي سپاه نيز گفت: ما در نيروي دريايي سپاه كاملا به بحث مين و انواع آن مسلط هستيم و شك نداريم كه آمريكا نمي تواند كاري در حوزه مين روبي انجام دهد.

به گزارش کیهان، سردار محمود فهيمي معاون عمليات نيروي دريايي سپاه در خصوص توان سپاه پاسداران در حوزه مين هاي دريايي گفت: مباحثي مانند مين، مين ريزي و مين روبي موضوعات بسيار گسترده اي است و از جنگ جهاني دوم اين موضوع بسيار مهمي بود كه خيلي كشورها از آن ضربه خورده اند.

فهيمي ادامه داد: ما در نيروي دريايي سپاه كاملا به بحث مين و انواع آن مسلط هستيم و مطمئنا انحصار مين در جمهوري اسلامي در اختيار اين نيرو است و با وجود متخصصين و توليدات زياد در اين حوزه هيچ مشكلي در طراحي و توليد مين نداريم.

معاون عمليات نيروي دريايي سپاه همچنين درخصوص اعزام مين روب هاي جديد آمريكا به آبهاي منطقه براي جلوگيري از بستن تنگه هرمز گفت: آمريكايي ها در خيلي موارد حرف مي زنند ولي در عمل با مشكل مواجه هستند، ما شك نداريم كه آمريكا نمي تواند كاري در حوزه مين روبي انجام دهد.

فهيمي با تاكيد بر اينكه موضوع مين مقوله ساده اي نيست، اظهار داشت: ببينيد آنها چقدر ضعف دارند كه مي خواهند از مين روب هاي بدون سرنشين استفاده كنند، آنها اگر توان داشتند و مي توانستند مقابله كنند حتما با سامانه هاي سرنشين دار اقدام مي كردند و با سامانه هاي بدون سرنشين اصلا اين كارشدني نيست.

معاون عمليات نيروي دريايي سپاه در پايان تاكيد كرد: نيروي دريايي سپاه توانايي هاي ديگري علاوه بر مين براي مقابله با دشمنان دارد كه در زمان لازم آمريكايي ها متوجه آن خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زیاد هم بخوان اذیت کنند همین زیردریایی یک کاری می کنه که دیگه نتونن بخوابن
Turkey
"زیاد هم بخوان اذیت کنند همین زیردریایی یک کاری می کنه که دیگه نتونن بخوابن"
خدا کنه اگه اتفاقی بیفته نتیجه اش مثل جنگ 33روزه بشه