يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

از سماور روسي تا آشپزي دادستان تهران

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 234184
شايد ده سال پيش، آن جوان جدي و در عين حال پرجنب و جوش بخش خبري تازه تاسيس 20 و سي شبكه دو سيما را كمتر كسي باور مي كرد بعد ها بي بي سي فارسي هم از روي همين نسخه كپي برداري كند..اين روز ها اگر نجف زاده را ببينيد به حد باورنكردني اي موهايش سپيد شده و اين يعني روزهاي سرد و گرم زيادي را چشيده است.
به گزارش جهان به نقل از آوینی فیلم، او كه حالا هر شب ساعت مچي بند چرمي اش را در تيزر آغازين اخبار 20 و سي مي بينيم سالهاست از بيست و سي جدا شده و البته چند وقتي است با مستندهاي جالب و در عين حال جديدي كه در سيما بي سابقه بوده به بخش هاي خبري رونق داده است. رونقي كه در اين رخوت گريبانگير خيلي به چشم مي آيد.

كامران نجف زاده زياد اهل مصاحبه و گفت وگو نيست، يعني زود به زود حاضر به گفت وگو با رسانه ها نمي شود اما در عين حال خودش گفت وگو كننده ماهري است. اگر گفت وگوي هفته گذشته او با دادستان تهران را ديده باشيد به اين نكته پي مي بريد، جايي كه حرف از اينترنت و خاوري و نبود اسمش در سايت اينترپول و البته آش شد و او را مي توان استاد اينگونه برقراري ارتباط ميان كلمات و جملات و البته سوالات معنا دار دانست.چيستا يثربي نويسنده و سناريست برخي فيلم هاي ابراهيم حاتمي كيا مي گويد :"نجف زاده همچون ماركز معجوني از اطلاعات جذاب را تركيب مي كند و نهايتا دستپختي بي نهايت دوست داشتني تحويل مي دهد"...مصداق آن هم همين آخري بود. آنجايي كه قبل مذاكرات مسكو گزارشي را تهيه كرد كه از سماورهاي روسي شروع و به كاترين اشتون خاتمه يافت!

اگر چه بخش هاي خبري سيما حالا پر شده است از برخي خبرنگارهايي كه بيشتر براي برنامه هاي طنز سيما بدرد مي خورند و يا بالاي درخت هستند يا بلندگوهاي سبزي فروشي به دست تا يك بله يا نه از مردمي كه جلويشان تجمع كرده اند بگيرند اما همين باعث شده تا حرفه گري و ادب هميشگي برخي از جمله نجف زاده به چشم آيد.

گزارش هاي زنده اي كه در دل جنگ داخلي ليبي از او پخش شد يا اولين گفت وگوي صدا و سيما با سيد حسن نصرالله كه توسط او انجام شد و يا همان گزارش هايي كه به مذاق شوهر خانم كارلا بروني خوش نيامد و اسباب اخراجش را از ديار چهارپايه فلزي ايفل فراهم كرد همه و همه از او يك خبرنگار حرفه اي ساخته و البته منتقداني هم دارد.كريستين امان پور بعد از گفتگوي نجف زاده با لري كينگ يكي از آنهاست.

حالا همين خبرنگار وقتي جلوي رهبرانقلاب مي ايستد تا سوالش را بپرسد مي توان در چشمانش كوله باري از تجربه را ديد.يا وقتي از فرانسه باز مي گردد ،چنان عملكرد متفاوتي داشته كه هنوز خبر نداريد نام خبرنگار جانشينش در فرانسه كيست.

كامران نجف زاده يكي از رويش هاي صدا و سيماست كه در برابر رسانه هاي مطرح دنيا مي توان از او نام برد.نكته قابل تامل اينكه مي توانست همچون برخي همكارانش در وادي سياست وارد شود ولي مستندهاي اجتماعي اش را و گاهي چالش هاي صريح با مسوولين را به صندلي هاي سبز بهارستان ارجح مي داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *