دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

پیکر «حمید سمندریان» تشییع شد

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 233731
مراسم تشییع پیکر استاد حمید سمندریان دقایقی پیش در مقابل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر با حضور هنرمندان، علاقمندان و دوستداران این هنرمند برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر استاد حمید سمندریان دقایقی پیش در مقابل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر با حضور هنرمندان، علاقمندان و دوستداران این استاد بزرگ تئاتر برگزار شد.
 
اجرای این مراسم بر عهده حسین پاکدل بود.
 
پاکدل در ابتدای این مراسم گفت: هما روستا تا زنده است این غم را بر روی دوش خود دارد.
 
در ادامه عزت‌الله انتظامی درباره حمید سمندریان گفت: هفته گذشته به همراه ایرج راد به منزل حمید سمندریان رفتیم و با او صحبت کردیم. با همان حال همیشگی خود به من گفت: عزت هر چه کار بوده کردیم، دیگر باید برویم.
 
آقای بازیگر با اشاره به نیم‌قرن تدریس حمید سمندریان در دانشگاه و تربیت بهترین هنرمندان اشاره کرد و گفت: سمندریان مردی بود که از نظر خلق و خو نظیر نداشت، همیشه لبخند می‌زد و با همه به خوبی رفتار می‌کرد.
 
وی ادامه داد: او اولین کسی است که در دانشگاه در سر کلاسش حضور داشتم، پایان کار ما با او نمایش کرگدن بود.
 
این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون تصریح کرد: سمندریان نسبت به همه لطف داشت، هیچ کس نسبت به او گله‌ای نداشت و همه از او راضی بودند. امروز تئاتر ایران بزرگ مرد خود و الماس تئاتر خود را از دست داده است.
 
در ادامه ابراهیم حقیقی نیز گفت: سخت است شاهد آب شدن شمعی باشیم که فتیله آن شاید به صبح نرسد، باید فهمید که هما روستا چه می‌کشد.
 
وی تصریح کرد: سخت است برای معلمی حرف بزنیم که یگانه بود.
 
رضا کیانیان سخنران بعدی این مراسم درباره استاد حمید سمندریان این‌طور گفت: سلام می‌کنم به حمید سمندریان که در بین شما سرک می‌کشد، سلام می‌کنم به احمد آقالو، می‌دانیم که دیگر حمید سمندریان تکرار نمی‌شود. این خیلی مهم است که یک آدم را چندین نسل دوست داشته باشند و به او احترام بگذارند، چه راز عجیبی که در وجود او بود، او هیچ وقت نمی‌میرد. سمندریان چیزی از این دنیا نمی‌خواست فقط می‌خواست 5 نمایشنامه را اجرا کند.
 
وی درباره حسرت استاد سمندریان از اجرا نکردن نمایش گالیله گفت: سمندریان می‌گفت اگر گالیله را اجرا نکنم دستم از گور بیرون می‌ماند، چرا گالیله را اجرا نکرد. اگر سمندریان گالیله را اجرا می‌کرد گالیله می‌خوابید، اما الان گالیله زنده است.
 
کیانیان در پایان اشاره کرد: استاد سمندریان دستت را درون گور ببر زیرا گالیله را همه اجرا می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *