يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بستن تنگه هرمز یعنی كنترل هوشمند آن

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 232669
منظور از بستن تنگه هرمز كنترل هوشمند آن است و اين كار در عرصه‌هاي مختلف مانند مقابله با تروريسم و نظارت بر اجراي قوانين بين‌المللي در منطقه خواهد بود.
يكي از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در باره مساله بستن تنگه هرمز در صورت مواجه شدن كشور با تهديدات گفت: هر كشوري حق دارد در برابر تهديدات از خود دفاع كند.
 
به گزارش جهان سردار سرتيپ دوم عباس نيلفروشان رئيس دانشكده فرماندهي و ستاد سپاه پاسداران طی سخنانی گفت: هر كشوري كه در معرض تهديدهاي اقتصادي، سياسي و دفاعي قرار گيرد، حق دارد با ابزارهايي كه در اختيار دارد از خود دفاع كند.
 
وی که با العالم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: منظور از بستن تنگه هرمز كنترل هوشمند آن است و اين كار در عرصه‌هاي مختلف مانند مقابله با تروريسم و نظارت بر اجراي قوانين بين‌المللي در منطقه خواهد بود.
 
گفتني است سردار نيلفروشان توضيحات مزبور را درباره اظهارات ديروز (شنبه) فرمانده ستاد مشترك ارتش درباره بستن تنگه هرمز ايراد كرد.
 
سرلشگر حسن فيروزآبادي ديروز تصريح كرده بود كه ايران تنگه هرمز را نخواهد بست، مگر زماني كه منافعش در معرض خطر قرار گيرد.
 
وي گفته بود، تهران طرح بستن تنگه هرمز را تهيه كرده اما آن را عملي نخواهد كرد مگر زماني كه منافع كشور در معرض خطر قرار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *