شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

وقتي گفتيم وزن كشي، همه جا زدند!

يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۴
کد مطلب: 232524
پيشنهاد راي گيري براي وزن كشي ميان گروه هاي اپوزيسيون خارج نشين با مخالفت تند اغلب آنها مواجه شده است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، شبكه ضد انقلابي بالاترين در اين باره از قول اسماعيل نوري علا نوشت: در نظر داشتيم براي سنجش وزن سياسي چهره هاي اپوزيسيون، رفراندومي را ميان ايرانيان خارج از كشور برگزار كنيم. هم اكنون وزن سياسي احزاب و گروه ها بطور قطع مشخص نيست و مي خواستيم از شركت كنندگان بپرسيم كه بطور مثال 50 معتمد سياسي شما در اپوزيسيون چه كساني هستند.

نوري علا مي گويد: من به رضا پهلوي گفتم شما هم اگر مي خواهيد در اين ميان كاري بكنيد بايد خودتان را تسليم اين راي گيري كنيد اما متاسفانه پس از 3 سال از طرح اين موضوع، حتي يك قدم هم به جلو نگذاشته است، به همين دليل وقتي متوجه شديم كه رضا پهلوي نقشي كه تاريخ به وي سپرده را نتوانسته به خوبي ايفا نمايد، ما تصميم گرفتيم خودمان وارد عمل شويم و شبكه سكولارهاي سبز را ايجادكرديم.

وي مي افزايد: «من با چند نفر صحبت كردم و مي دانم كه از ترس اينكه مردم به آنها راي ندهند، حاضر نيستند خودشان را كانديدا بكنند. بنابراين ما تصميم گرفتيم كه كانديدا معرفي نكنيم و يك ليست چندصد نفره روي سايت بگذاريم. من به رضا پهلوي گفتم كه «اسم شما را هم خواهيم نوشت تا وزن سياسي شما هم مشخص شود.»

به گزارش بالاترين وي همچنين گفت: بسياري ما را تهديد كردند كه اگر اسم ما را در ليست قرار دهيد بر عليه شما اقدام خواهيم كرد.

وي گفت: اگر ما بر روي يك كاغذ همه اصطلاحات رايج در ميان اپوزيسيون را بنويسيم و در مقابل هركدام يك تعريف قرار دهيم و همه اين مفاهيم را بپذيرند، تازه مي توان گفت وگو را آغاز كرد! اما با پيشرفت ماجرا «ما تازه ملتفت بن بست ها و گرفتاري هاي اين راه شده ايم.»

نوري علا همچنين گفته است: اگر به آقاي بني صدر بگوييد شما بيا كانديد بشو تا ببينيم مردم به شما راي مي دهند يا نه، ايشان مسلما خشمگين خواهد شد، همين مسئله در تك تك چهره هاي اپوزيسيون ديده مي شود و هراسي در آنها وجود دارد از فرجام بعد از نظرخواهي و اينكه معلوم شود كسي طرفدارشان نيست و كسي طرفشان نمي آيد و به همين دليل تن نمي دهند به اين كار. بنابراين ما اين قضيه را به كلي منتفي كرديم.

اين ضد انقلاب خارج نشين مي گويد: از روزي كه انقلاب در ايران رخ داده تاكنون لااقل ده يا دوازده بار تلاش شده كه آدم هاي اپوزيسيون با هم اتحاد داشته باشند و هر بار شكست خورده است و علتش هم اين بوده كه هيچكس وزن سياسي نداشته است، اما هركسي به زعم خودش خود را شخصيت سياسي مي پنداشت.

وي مي گويد؛ «ما خودمان اگر انسجامي داشتيم، خيانت پيشه نبوديم، خودفروش نبوديم، مي توانستيم جلوي دخالت خارجي را بگيريم، اما ما مشكلمان در مرحله اول خودمان هستيم كه در سر پيچ اول خودمان را مي فروشيم و مي خواهيم با فشار خارجي به قدرت برسيم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *