يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۴
سردار حاجی‌زاده ضمن اعلام برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 7 از فردا، خبر داد؛

بکارگیری موشک بالستیک، رادارزن و بمب‌افکن های بدون سرنشین

خبرهای جدید از RQ170 / اسراييل حمله كند محو مي‌شود
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 231404
سردار حاجی زاده گفت: از برنامه های رزمایش موشکی، احداث پایگاه‌های مشابه با پایگاه‌های کشورهای فرامنطقه‌ای است که بناست با شلیک موشک‌ها به آنها فرماندهان ما بتوانند میزان دقت و اثرگذاری موشکها را بسنجند.
بکارگیری موشک بالستیک، رادارزن و بمب‌افکن های بدون سرنشین
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده بعدازظهر امروز در يك نشست خبري اعلام كرد: رزمايش موشكي زمين به زمين سپاه، با نام "پيامبر اعظم(ص) 7" از فردا به مدت سه روز اجرا خواهد شد.
 
شبيه‌سازي پايگاه‌هاي نظامي فرامنطقه‌اي، به‌عنوان هدف موشكهاي سپاه

وي با بيان اينكه "در اين رزمايش انواع موشك‌هاي دور‌برد، ميان‌برد و كوتاه‌برد از اقصي‌نقاط كشور به سمت اهداف از پيش تعيين‌شده شليك خواهند شد"، اظهار كرد: اين رزمايش در ادامه رزمايش‌هاي ساليانه سپاه است و تفاوت عمده آن با رزمايش‌هاي سال‌هاي گذشته، احداث و ايجاد پايگاه‌هاي مشابه پايگاه‌هاي هوايي كشورهاي فرامنطقه‌اي در دل كوير است.
 
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: بنا داريم با شليك اين موشك‌ها به داخل اين پايگاه‌ها، شرايطي فراهم كنيم تا متخصصان بتوانند ميزان دقت موشك‌ها و اثرگذاري كلاهك‌ها و توان سامانه‌ها را بسنجند.
 
حاجي‌زاده درباره دستاوردهاي جديد سپاه كه در اين رزمايش آزمايش خواهد شد، گفت: همانند روال سال‌هاي گذشته، دستاوردهاي جديدي در اين رزمايش آزمايش خواهيم كرد كه از آن جمله، مي‌توان به موشك‌هاي «قيام» كه از دو سال پيش كار تحقيقاتي، تحويل‌گيري و ساماندهي آنها به پايان رسيده است و به طور انبوه آماده استفاد است، اشاره كرد. موشك «خليج فارس» نيز يك موشك ضدشناور است و كار تحقيقاتي آن سال گذشته تمام شد و دراين رزمايش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
شليك موشكها از نقاط مختلف كشور به هدفي واحد در سمنان

وي با بيان اينكه "رزمايش پيامبر اعظم 7 تنها توسط نيروي هوافضاي سپاه برگزار خواهد شد"، يادآور شد: در رزمايش‌هاي گذشته، فارغ از ميزان برد موشك‌ها، ما در يك مكان مشخص عمل مي‌كرديم و اهدافمان متفاوت بود اما در اين رزمايش، از نقاط مختلف كشور حتي از سيستان و بلوچستان به سمت هدفي واحد در كوير سمنان شليك خواهيم كرد.
 
استفاده از هواپيماي بدون سرنشين و موشك بالستيكي با سرعت سه برابر صوت

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين اظهار كرد: از بمب‌افكن‌هاي بدون سرنشين و هواپيماهاي جنگنده نيز در روز آخر رزمايش پيامبر اعظم 7 استفاده خواهد شد.
 
حاجي‌زاده افزود: همچنين
سردار حاجی زاده به موضوع استقرار سپر موشکی آمریکا در ترکیه و خلیج فارس اشاره کرد و گفت: هدف از این سامانه دفاع از رژیم صهیونیستی است که برای آن برنامه های خاص خود را داریم.
موشك بالستيك رادارزن كه مراحل تحقيقاتي آن به پايان رسيده است، با سرعتي سه برابر سرعت صوت و تا برد 300 كيلومتر به منظور هدف قراردادن مراكز صادر كننده تشعشعات راداري در اختيار نيروي هوافضاي سپاه قرار دارد.
 
همچون صاعقه بر سر دشمن فرود خواهيم آمد

به گزارش ايسنا، وي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره برخي تهديدات عليه كشورمان گفت: با چنگ و دنداني كه كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي نشان مي‌دهند، به نظر مي‌رسد ادعاهاي آنها بلوفي بيش نيست. ما در ايستادگي در برابر فشارها و زورگويي‌ آنها در كنار ملت دلاور ايران مصمم هستيم و هرگونه تهديد آنها را به طور قاطعانه محكم و كوبنده پاسخ خواهيم داد و اگر واقعه‌اي اتفاق بيفتد، همچون صاعقه بر سر آنها فرود خواهيم آمد.
 
تمام هاردهاي RQ170 كدشكني و اطلاعات آن استخراج شده است

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در پاسخ به پرسش ديگري درباره هواپيماي بدون سرنشين RQ170 گفت: تمام هاردهاي مربوط به اين سامانه كدشكني و اطلاعات آن استخراج شده است و هيچ ابهامي در اين بخش وجود ندارد. ما اكنون در حال بهره‌برداري از RQ170 هستيم و اطلاعات آن براي ما فاش شده است. RQ170 به مانند اين است كه ما وارد كتابخانه‌اي شده‌ايم و اكنون در مقابل ما اطلاعات بسياري وجود دارد.
 
وي در پاسخ به اين پرسش كه "آيا RQ170 جاسوس خوبي بود يا نه؟"، با خنده گفت: جاسوس خوبي بود، اما در حق آمريكا خيانت كرد. آمريكا آخرين فناوري‌هاي خود را روي آن پياده كرده بود و براي اهميت آن همين بس كه در اختيار سازمان سيا قرار داشت. هنوز راجع به تجهيزات جاسوسي نصب شده روي آن و توانمندي‌هايش صحبتي نكرده‌ايم. RQ170 بسيار پيشرفته و به‌روز است و تا لحظه قبل از دستيابي به آن،‌ نه تنها ما، كه ديگران نيز از سنسورها و تجهيزات آن بي‌اطلاع بوده‌اند.
 
حاجي‌زاده اضافه كرد: پايگاه RQ170 قندهار بود و ما حتي از آشيانه‌اي كه در آن پارك مي‌شد، اطلاع داريم. اين پهپاد بيشتر عليه اهدافي در پاكستان مورد استفاده قرار مي‌گرفت و در ترور و كشتن بن‌لادن نيز از آن استفاده شده است.
 
واكنش پدافند هوايي سوريه در ساقط كردن جنگنده تركيه طبيعي بود

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، در پاسخ به پرسشي درباره جنگنده تركيه كه در آسمان سوريه ساقط شده بود، اظهار كرد: به نظر مي‌رسد جنگنده تركيه بنا بر اعلام خودشان وارد مرز سوريه شده است و در آبهاي سرزميني سوريه سقوط كرده است. در سال 1386 صهيونيست‌ها قصد داشتند از شمال سوريه براي حملات خود استفاده كنند و بر اين اساس، طبيعي است كه سوريه نسبت به اين منطقه حساس باشد و به همين ترتيب، واكنش پدافند سوريه نيز طبيعي بوده است. ما از
حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص پهپاد RQ170 اظهار داشت: اطلاعات زیادی از این سامانه به دست آورده‌ایم و همه هاردهای مربوط به آن کاملا کدشکنی شده و اطلاعات آن کاملا استخراج شده و هیچ ابهامی در آن نداریم.
كشته شدن خلبانان ترك، خوشحال نيستيم اما در ابتدا، واكنش دولتمردان ترك طبيعي بود و به نظر مي‌رسد بعدا متوجه شدند كه مي‌توانند از اين موضوع بهره‌برداري كنند و اين بهره‌برداري يك بهره‌برداري غيرفني است.
 
وي در ادامه، در پاسخ به پرسشي درباره اينكه "آيا نتايج كار شهيد تهراني‌مقدم نيز در رزمايش پيامبر اعظم 7 مورد استفاده قرارمي‌گيرد يا نه؟" پاسخ داد: طرح‌هايي كه تاكنون رونمايي و افتتاح شده است، بيشتر محصولات فكر و ايده شهيد حسن تهراني‌مقدم بوده است؛ همانند موشك خليج‌فارس و قيام كه از ايده‌هاي شهيد تهراني‌مقدم بوده است و بسياري از موارد ديگر نيز وجود دارد كه هنوز در ميانه راه آنها هستيم. شهيد تهراني‌مقدم پدر موشك ايران است.
 
سپر دفاع موشكي دشمن دربرابر موشك‌هاي رادارزن و گنبدآهنين ما آسيب‌پذير است

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين، با اشاره به سپر دفاع ضدموشكي آمريكا و غرب در منطقه گفت: در مورد اينكه آيا در رابطه با سپر موشكي تعبيه شده در برخي كشورهاي منطقه‌اي، تاكنون اقدامي عملي انجام شده است يا نه بايد گفت كارهاي انجام شده در تركيه و خليج فارس بيشتر به منظور دفاع از رژيم صهيونيستي است. با گذشت زمان و تغيير فناوري‌ها و پيشرفت‌هاي دشمنان، ما هم بيكار ننشسته‌ايم و همواره تلاش مي‌كنيم و به ياري خدا پشت هيچ سدي گير نخواهيم كرد و نگراني جدي از اين بابت نداريم. ما داراي موشك‌هاي رادارزن و گنبدآهنين هستيم كه سپرهاي موشكي در مقابل اينها آسيب‌پذير هستند.
 
اسراييل حمله كند، بهانه به ما مي‌دهد كه آن را از روي زمين محو كنيم

حاجي‌زاده در پاسخ به پرسش ديگري درباره احتمال حمله رژيم صهيونيستي به كشورمان اظهار كرد: رژيم صهيونيستي اگر توان حمله داشته باشد، درنگ نمي‌كند اما رژيم صهيونيستي در حدي نيست كه با ايران وارد جنگ شود. حزب‌الله لبنان كه تنها يك مجموعه چريكي بود و قابل مقايسه با ايران نيست، رژيم صهيونيستي در جنگ با آن شكست خورد و رژيم صهيونيستي اگر بخواهد وارد جنگ با ايران شود، قطعا با پشتيباني و مشاركت آمريكا خواهد بود و با توجه به برد موشك‌هاي ما، آمريكا زير بار اين كار نخواهد رفت. مسئولان آمريكا نيز به طور رسمي و خطاب به رژيم صهيونيستي بارها اعلام كرده‌اند كه سربازانشان در زير برد موشك‌هاي ايران قرار دارند.
 
وي تاكيد كرد: قطعا اگر رژيم صهيونيستي در فكر حمله به ايران باشد، نابود خواهد شد و اين بهانه را به دست ما مي‌دهد كه آنها را از روي زمين محو كنيم.
 
حاجي‌زاده در پايان، درباره شرايط حال حاضر سوريه گفت: با اعزام تروريست و سلاح از سوي برخي كشورها كه حتي به طور رسمي دست به اين اقدام مي‌زنند، مشكل سوريه حل نخواهد شد بلكه به كشورهاي مجاور نيز سرايت خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین سردار ، اسراییل باید محو شود .
یا علی مدد
با تنگتر کردن عبور و مرور از تنگه هرمز باید تحریم ها را خنثی کرد
دست خدا وامام زمان روحی وارواح العالمین فداه پشت وپناه ونگهدارتان باشد ای سربازان دلیر اسلام، که دل امت حزب الله را با خبرها وموضعگیریهای مردانه تان شاد میکنید. باصهیونیستها باید با همین زبان صحبت کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوكم و آخرين من دونهم لا تعلمونهم الله يعلمهم و ماتنفقوا من شى ء فى سبيل الله يوف اليكم و انتم لا تظلمون
صدق الله العلی العظیم