پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

کشف 15هزار فیلم و بازی غیرمجاز

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 231186
در بازرسی اخیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی غیر مجاز ۱۵ هزار فیلم و بازی رایانه‌ای غیر مجاز کشف و ضبط شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز پنج شنبه و در ادامه بازرسی‌های ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و مبارزه با عرضه محصولات فرهنگی غیر مجاز، ماموران این ستاد با همکاری نیروی  انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت ناجا به تعدادی از اماکن عرضه‌کننده این محصولات سرکشی و اقدام به جمع آوری محصولات غیر مجاز در شهر قدس و میدان انقلاب کردند.
 
همچنین در این بازدید با واحدهای متخلف برخورد و تذکرات لازم داده شد.
 
از محصولات غیر مجاز کشف شده می‌توان به دی وی دی‌های divx، کپی‌های غیر مجاز فیلم‌های سینمایی، بازی‌های کامپیوتری بدون مجوز و همچنین کپی‌های غیر مجاز سریال‌های توزیع شده در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد.
 
بنابراین گزارش، از نکات جالب در حین این بازدید کشف تعداد زیادی از ولت‌های مجموعه هشتم «ساخت ایران» در یکی از واحدها بود که هنوز در شبکه نمایش خانگی توزیع نشده است.
 
در این بازرسی در مجموع 15000 سی دی و دی وی دی غیر مجاز کشف و ضبط شد.
 
بنابراین گزارش، سرهنگ علیمحمدی از نیروهای انتظامی حاضر در این بازرسی درباره نوع برخورد با واحدهای متخلف گفت: از نظر ما وجود 20 تا 30 سی دی غیر مجاز برای پلمپ یک واحد کافی هست. مگر اینکه صاحب آن واحد با نیروی انتظامی همکاری لازم را در معرفی متخلفان داشته باشد.
 
بنابراین گزارش، «سعید جابری انصاری» دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی هم که در این بازدید حضور داشت در این باره گفت: وظیفه ستاد نظارت و کنترل بازار محصولات فرهنگی است. یکی از بخش‌های این حوزه بخش الواح فشرده است که می‌تواند بخش‌های مختلفی چون موسیقی، فیلم، بازی، انیمیشن و.. را در بر بگیرد.
 
وی در ادامه افزود: ما برحسب وظیفه ذاتی‌مان این کار را انجام می دهیم وامروز به شهر قدس سر زدیم. باید از پلیس امنیت غرب استان تهران و به خصوص فرمانده انتظامی شهر قدس و رئیس اطلاعات آن مجموعه که همکاری بسیار خوبی داشتند تشکر کنم. این حوزه مقداری در این شهرستان مغفول مانده است اما با بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که انجام شد برخی واحدهای متخلف بازرسی شدند و تذکرات لازم به آنها داده شد.
 
انصاری ادامه داد: تمام تلاش ما بر این بود که این حوزه حوزه‌ای باشد که مردم با طیب خاطر به خرید محصولات فرهنگی بپردازند. به میدان انقلاب هم سرکشی داشتیم و خوشبختانه مشاهده می شود فضای بازار عرضه محصولات فرهنگی توسط عرضه‌کنندگان در خیابان انقلاب فضای مثبت و سالمی بود و با توجه به بازرسی‌های قبلی درصد تخلفات کم بود و جای تشکر از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان دارد. ما از خود تولید و توزیع کنندگان درخواست داریم که اگر مواردی می‌بینند خودشان واکنش نشان بدهند و بیایند در صحنه. چون هر چقدر جلوی کپی را بگیریم فضا برای عرضه محصولات مجاز بهتر می‌شود.
 
انصاری درباره راه جلوگیری از گسترش بازار محصولات غیر مجاز گفت: همه باید کمک کنند. بعضی‌ها به طور هدفمند این حوزه را برای تخلف انتخاب می‌کنند. صدا و سیما باید در حوزه اطلاع رسانی کمک کند چون پیشگیری بهتر از درمان است.
 
باید برویم به سمتی که امسال که سال تولید ملی هست در حوزه نرم افزار خودمان دست به تولید بزنیم. خودمان با نیاز سنجی از مخاطبان این حوزه را مدیریت کنیم. اگر می‌بینیم در حوزه‌ای مخاطب نیاز دارد، شرکت‌ها بیشتر سرمایه‌گزاری کنند، می‌بینیم بازیی به نام خلیج عدن که با حمایت ارتش جمهوری اسلامی تولید شده با استقبال مردم روبرو شده و باید تشکر کنیم از فرماندهان محترم ارتش که این دغدغه را داشتند و برای دفاع از آرمان‌های ملی و سرزمین ما این بازی را تولید کردند.
 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای باید بازی‌های جایگزینی برای این بازیهای غیر مجاز تولید کند. ضمن اینکه دراطلاع رسانی به تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مردم در بحث بازی‌های غیر مجاز باید همت بیشتری بگمارد.
 
ما در سراسر کشور نیازمند یک آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب هستیم. مشاهده می‌کنیم که وقتی از تهران خارج می‌شویم  صنعت کپی را به راحتی لمس می‌کنیم و این چیزی نیست که از آن به راحتی عبور کنیم. به هر صورت مدیران ارشادی استان‌ها، صدا و سیما و دیگر مسئولین باید نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع در استان‌ها اقدام کنند که اگر فردی به عنوان تهیه‌کننده و تولید کننده سرمایه‌ای برای تولید یک محصول گذاشت با دغدغه سرقت و  کپی آن محصول مواجه نشود.
 
وی در پایان درباره برنامه های آینده ستاد گفت: تمام تلاش ما بر این هست که در سه محور مبارزه با محصولات غیر مجاز فرهنگی، فرهنگسازی برای مردم و پیش بینی مقررات برای این  حوزه گام هایی را برداریم. این نشان دهنده عزم جدی وزارت ارشاد برای مدیریت این حوزه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *