پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱
يورو ۲۰۱۲/پیروزي انگليس با كمك داور

انگلیس و فرانسه هم صعود کردند

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 229402
انگلیس با گل رونی از سد اوکراین گذشت و به عنوان سرگروه راهی دور بعد شد؛ افزون بر این که فرانسه هم با وحود باحت مقابل سوئد به یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ راه پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از تابناک : انگليس به لطف اشتباه داور از سد اوكراين گذشت و به عنوان تيم اول گروه D به يك چهارم نهايي صعود كرد.

انگليس موفق شد در آخرين ديدار خود در گروه D رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ به كمك وين روني و تيم داوري، اوكراين را با نتيجه يك بر صفر از پيش رو برداشته و به عنوان تيم نخست گروه به مرحله بعد راه پيدا كند تا حريف ايتاليا شود در يك چهارم نهايي شود.

انگليس و اوكراين در حالي ديدار آخر خود در گروه D رقابت‌هاي يورو ۲۰۱۲ را برگزار كردند كه هر دو تيم براي صعود به كسب نتيجه مطلوب در اين مسابقه نياز داشتند. با اين حال، اوكراين ميزبان بازي را بهتر آغاز كرد و در اوائل نيمه نخست موقعيت‌هاي زياي روي دروازه انگليس خلق كرد.

در دقيقه ۲۲، يارمولنكو شوت محكمي روانه دروازه انگليس كرد كه توپ او زوزه‌كشان با فاصله كمي از بالاي دروازه به بيرون رفت. شش دقيقه بعد، وين روني مهاجم تيم ملي انگليس كه پس از پايان محروميتش براي اولين بار در اين رقابت‌ها در تركيب تيمش قرار گرفته بود، با يك ضربه سر دروازه اوكراين را تهديد كرد اما توپ او هم با فاصله اندكي راهي اوت شد تا بازي در نيمه نخست گلي نداشته باشد و دو تيم با تساوي بدون گل راهي رختكن شوند.

با آغاز نيمه دوم، انگليس خيلي زود به گل رسيد. در دقيقه ۴۸، استيون جرارد فراري را از سمت راست طرح‌ريزي كرد و توپ را درون محوطه جريمه اوكراين سانتر كرد تا وين روني با يك ضربه سر دروازه حريف را باز كرده و تيمش را با يك گل پيش بيندازد.

پس از اين گل، هجوم تيم ميزبان براي جبران نتيجه آغاز شد. در دقيقه ۶۲، اشتباه تيم داوري موجب شد كه يك گل سالم اوكراين پذيرفته نشود. در اين صحنه، دويچ با جو هارت تك به تك شد و ضربه اين بازيكن پس از برخورد با دروازه‌بان انگليس وارد دروازه اين تيم شد اما جان تري، توپ را از درون دروازه خارج كرد. تكرار تلويزيوني اين صحنه نشان مي‌داد كه توپ به طور كامل از خط دورازه عبور كرده است اما داور مسابقه اعتقادي به اين موضوع نداشت تا بازي همچنان با برتري يك بر صفر انگليس ادامه پيدا كند.

پس از آن حملات اوكرايني‌ها روي دروازه انگليس ادامه يافت اما به گل ختم نشد تا اين مسابقه در نهايت با برتري يك بر صفر انگليس به پايان برسد.

در بازي همزمان نيز سوئد كه شانسي براي صعود نداشت، با يك گل ابراهيموويچ از سد فرانسه گذشت. به اين ترتيب، انگليس با هفت امتياز در در گروه D قرار گرفت و حريف ايتاليا در يك چهارم نهايي شد. فرانسه نيز با چهار امتياز به عنوان تيم دوم به مرحله بعد صعود كرد و بايد مقابل اسپانيا مدافع عنوان قهرماني قرار بگيرد. اوكراين و سوئد نيز هر دو با سه امتياز حذف شدند.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراين

هوا: صاف، ۲۳ درجه سانتي‌گراد، رطوبت ۴۴ درصد

داور: ويكتور كاساي (مجارستان)

تركيب دو تيم:

انگليس: هارت، جانسون، كول، تري، لسكات، جرارد، يانگ، ميلنر (والكات ۷۰)، پاركر، روني، ولبك (كارول ۸۲)

اوكراين: پياتوف، سلين، خاچريدي، راكيتسكي، تيموشنكو، گارماش (نازارنكو ۷۸)، گوسف، يارمولنكو، كونوپليانكا، ميلفسكي (بوتكو ۷۷)، دويچ (شوچنكو ۷۰)

در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم‌های فوتبال فرانسه و سوئد آخرین بازی خود در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ را در ورزشگاه المپیک شهر کیف با قضاوت پدرو پروئنکا پرتغالی آغاز کردند که در نهایت سوئدی‌ها با دو گل به پیروزی رسیدند.

نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما در نیمه دوم زلاتان ایبراهیموویچ با ضربه‌ای دیدنی و زیبا در دقیقه ۵۴ دروازه فرانسوی‌ها را گشود تا زردپوشان از حریف آبی‌پوش خود پیش بیفتند.

در ادامه باز هم سوئد در واپسین دقایق بازی توسط لارسون ۱+۹۰ به گل رسید.

در نهایت این بازی با پیروزی سوئدی‌ها به پایان رسید و فرانسه با این باخت و با توجه به پیروزی انگلیس در جایگاه دوم گروه چهارم قرار گرفت.



*فرانسه:

لوریس، کلیچی، مکسس، رامی، دبوچی، ام‌ویلا (جیرود ۸۳)، دیارا، نصری (منز ۷۷)، ریبری، بن‌عرفا (مالودا ۵۹)، بن‌زما

*سوئد:

ایساکسون، گرانکوئیست، ملبرگ، یوناس اولسون، مارتین اولسون، اسونسون (هولمان ۷۸)، کالستروم، بایرامی (ویلهمسون ۴۶)، ایبراهیموویچ، لارسون، تویوونن (ورنبولوم ۷۸)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس دو تا داور روی خط چه کار می کردن