پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

چارت وزارت کشور برای استانداری ها مغایر با مصوبه دولت+سند

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 229327
به نظر می رسد وزارت کشور در رویه ای کاملا متناقض با عملکرد هیئت دولت با ابلاغ چارت جدید درصدد انحلال روابط عمومی های استانداری های سراسرکشور است.
چارت وزارت کشور برای استانداری ها مغایر با مصوبه دولت+سند
به گزارش جهان به نقل از فارس، بحث اطلاع رسانی و ارتقای دستگاه های متولی آن همواره یکی از دغدغه های مهم دولت نهم و دولت دهم بوده و دست اندرکاران رسانه ای دولت بارها بر ضرورت اصلاح ساختارهای مرتبط با بحث اطلاع رسانی و ارتقای آن تاکید داشته اند.

شاید از همین رو بود که بحث ارتقای اصلی ترین نهاد متولی سیستم های دولتی یعنی روابط عمومی دستگاه های اجرایی در هیئت دولت مطرح و در نهایت به عنوان یک سند مهم در ارتقای دولت به تصویب رسید.

بنابر این مصوبه هیئت دولت که در تاریخ 24/7/1390 به تصویب رسیده است، سطح سازمانی روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی به "مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی"و بر اساس ماده دوازده این مصوبه ادارات روابط عمومی استانداری ها به "اداره کل" ارتقا پیدا می کنند.

* ابلاغیه وزارت کشور بر خلاف مصوبه هیئت دولت

اما در نقطه مقابل وزارت کشور رویه دیگری را بر خلاف مصوبه هیئت دولت ادر پیش گرفته است که تا حدود زیادی تعجب برانگیز است.

با ابلاغ بخشنامه  جدید وزارت کشور در تاریخ  سی ام اردیبهشت ماه ۹۱ به استانداری‌ها از این پس روابط‌عمومی‌ استانداری‌ها و فرمانداری‌های سراسر کشور منحل شده و در زیرمجموعه دفتر استانداران و فرمانداران قرار می‌گیرد.

در حقیقت وزارت کشور در تناقضی آشکار، با بخشنامه‌ای از استانداران و معاونان منابع‌ نیروی انسانی استانداری‌ها خواسته است که با انحلال واحدهای روابط‌عمومی آن را زیرمجموعه دفاتر استانداران اداره کنند.

این در حالی است که تاریخ این ابلاغیه وزارت کشور یک ماه پس از ابلاغ مصوبه جدید وزارت کشور است.

*از هم پاشیدن نظم اطلاع رسانی در استانداری ها

ماجرای حذف اداره روابط عمومی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اگر در عمل محقق شود، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف در استان‌ها وارد کند.

در استان‌ها و شهرستان‌ها روابط‌عمومی استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به عنوان قلپ تپنده و هماهنگ‌کننده بخش اعظمی از روابط مردمی و رسانه‌ای و امور اطلاع‌رسانی در استان‌ها و مراکز شهرستان‌ها را بر عهده داشتند.

این دو بخش به ویژه در شهرستان‌ها به خوبی با یک دست کردن روابط‌عمومی سایر دستگاه‌های اجرایی نظم خاصی در سال‌های اخیر به بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات بخشیده بودند.

با انحلال این دو واحد، در استان‌ها و شهرستان‌ها این نظم از هم خواهد پاشید و انسجام ایجاد شده برای هدایت دیگر مدیریتی نخواهد داشت.












نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتي ليسانس كشاورزي مسئول روابط عمومي استانداري ... است بودونبودچه تفاوتي خواهدداشت؟