سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

پرخرج ترین دولت تاریخ جهان+تصاویر آماری

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 229156
در حالی که شرایط دشوار اقتصادی در کشورهای غربی باعث اتخاذ سیاست های ریاضتی، افزایش مالیات ها و کاهش سن بازنشستگی شده است نشریه فوربس در شماره اخیر خود دولت اوباما را پرخرج ترین دولت تاریخ آمریکا معرفی کرد.

به گزارش مهر، نشریه فوربس در مقاله ای با بررسی تاریخی بودجه، هزینه و بدهی های دولت های پیشین آمریکا، دولت اوباما را پرخرج ترین دولت تاریخ ایالات متحده معرفی کرد.

این نشریه رئیس جمهور آمریکا را متهم به "فریب عمدی" مردم آمریکا کرده و می نویسد این فریب پایه کمپین انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸ و در طول دوره ریاست جمهوری وی بوده است. این نشریه با توجه به روند جهشی درخواست افزایش بودجه توسط دولت اوباما می نویسد: در دهه ۹۰ میلادی بودجه آمریکا توسط یک رئیس جمهور دموکرات، یعنی کلینتون ارائه شد و کنگره ای که در دست جمهوری خواهان بود بودجه را تصویب کرد. در آن سالها بودجه هر سال چیزی حدود ۳ درصد افزایش می یافت. اما در سال ۲۰۰۹ پیشنهاد افزایش ۱۷ درصدی بودجه سالانه دولت اوباما بوسیله کنگره ای که در دست دموکرات ها بود به تصویب رسید.



این درحالی است که افزایش بودجه درآمریکا باید براساس تولید ناخالص ملی باشد، اما دولت اوباما با نادیده گرفتن این موضوع و افزایش افسار گسیخته بودجه فدرال، بدهی دولت فدرال را به بالاترین حد خود پس از جنگ جهانی دوم رساند.



به گزارش نشریه آمریکایی فوربس، در حالی که دولت های پیشین آمریکا به دنبال کم کردن هزینه ها و یا حداقل بالا نبردن آنها و به اصطلاح کوچک کردن دولت بوده اند اما یکی از اولین مصوبه های دولت اوباما موسوم به بسته محرک اقتصادی، هزینه دولت آمریکا را چیزی نزدیک به یک تریلیون دلار افزایش داده است.

این مصوبه پرهزینه ترین مصوبه در تاریخ آمریکا بوده است که به امید بهبود شرایط اقتصادی آمریکا به تصویب رسیده است با این وجود تاکنون بهبودی در شرایط اقتصادی آمریکا حاصل نشده است.

براساس گزارش فوربس این مصوبه که به عنوان محرک اقتصادی معرفی شده درعمل محرک افزایش هزینه ها، کسری بودجه و بدهی ها شده است.

فوربس از این هزینه کرد های تازه با عنوان دست گرمی اوباما برای تصویب پرهزینه ترین مصوبه طول تاریخ یاد می کند و می نویسد : طبق گزارش اداره بودجه کنگره قانون حفاظت از بیماران و درمان ارزان موسوم به اوباماکر (Obamacare) در ده سال اول ۱.۶ تریلیون دلار هزینه دولت فدرال را افزایش خواهد داد.

همچنین در حالی که بالاترین رقم کسری بودجه تا سال ۲۰۰۸ چیزی نزدیک به نیم تریلیون دلار بوده است این رقم برای دولت اوباما در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، و ۲۰۱۲ به ترتیب ۱.۴۱۳، ۱.۲۹۳، ۱.۳، و ۱.۳۲۷ تریلیون دلار بوده است، مجموع کسری بودجه دولت اوباما چیزی در حدود ۱.۳ تریلیون دلار بوده که بالاترین رقم کسری بودجه کل تاریخ است.




فوربس می افزاید از زمان روی کار آمدن اوباما، کسری بودجه دولت وی نشانی از تعادل نداشته و بدهی های آمریکا رو به افزایش بوده است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *