دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

یا باید زنان هم بیایند یا درِ سینما را می‌بندیم!

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 227776
مدير سينما «آزادي» بدون اشاره به فضایی هیجانی و عموما تلخ تماشای فوتبال که نمونه آن را هر روزه می توان در ورزشگاه ها دید، در سخنانی جالب ادعا کرد، اگر مسابقات فوتبال با حضور بانوان در سینمابرگزار شود، به احترام حضور خانم‌ها مشكلي ايجاد نمي‌شود!
به گزارش جهان، رضا سعيدي‌پور در گفت‌و‌گو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه «در صورت صادر نشدن مجوز ورود بانوان به سينماها براي نمايش مسابقات فوتبال، چنين برنامه‌اي اجرايي نخواهد شد»، اظهار كرد: ما سال‌ها روي اين موضوع كار كرديم كه خانواده‌ها بتوانند در يك محيط كاملا سالم فرهنگي به سينماها بيايند و در كنار يكديگر بدون شنيدن توهين فيلم ببينند.

وي ادامه داد: ما مي‌خواستيم چنين فرآيندي را براي نمايش فوتبال‌ها در سينماها هم داشته باشيم تا خانواده‌ها با احساس امنيت بتوانند براي ديدن مسابقات به سينماها بيايند.

مدير سينما «آزادي» با بيان اينكه حضور خانواده‌ها در سينما باعث تامين امنيت اخلاقي سالن‌ها به هنگام نمايش فوتبال مي‌شود، بيان كرد: از ديد ما حضور بانوان و خانواده‌ها در سينما به هنگام نمايش فوتبال باعث مي‌شود كه امنيت اخلاقي سالن تامين شود؛ چرا كه افراد به احترام حضور خانم‌ها مشكلي را ايجاد نمي‌كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه «سردار كارگر ـ معاون اجتماعي نيروي انتظامي ـ مي‌گويد هيجان حاصل از فوتبال در سالن سينما مانند استاديوم‌ها مي‌تواند باعث بروز برخي توهين‌ها شود»، گفت: معتقديم اين كه افراد با خواهر، مادر و به عبارتي خانواده‌شان براي ديدن فوتبال به سينما بيايند امنيت سالن تضمين مي‌شود. حتي اگر در ميان خانواده‌ها، چند جوان مجرد نيز حضور داشته باشند، آنها هم به احترام حضور خانواده‌ها و بانوان مسايل اخلاقي را رعايت خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، در چند روز گذشته صحبت‌هاي مختلفي درباره دريافت مجوز اداره اماكن نيروي انتظامي براي نمايش مسابقات فوتبال يورو 2012 در سينماها شنيده‌شده است و اغلب افراد معتقد بودند سينماداران در اخذ مجوز نمايش فوتبال مشكلي ندارند؛ اين در حالي است كه شب گذشته پايگاه اطلاع‌رساني نيروي انتظامي اعلام كرد كه تنها براي نمايش فوتبال در سينما مخصوص آقايان موافقت كرده است.

همچنين سردار كارگر ـ معاون اجتماعي نيروي انتظامي ـ صبح امروز (21 خرداد‌ماه) در جمع خبرنگاران تاكيد كرد كه هيجان حاصل از فوتبال در سينما باعث مي‌شود مسايلي كه در استاديوم مي‌بينيم در سينما نيز بروز كند و به دليل حرمت خانم‌ها ترجيح داديم آن‌ها در سالن حاضر نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *