شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

خطاب گلایه‌‌هاي‌ احمدی‌نژاد به کیست؟

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۳
کد مطلب: 227656
رییس جمهور طی یادداشتی در وبگاه شخصی خود، 'عدالت را رمز و مفتاح كمال بشری' دانست و افزود: بی عدالتی و تبعیض كلید مفاسد است و اثبات این امر نیازمند دلیل نیست.
به گزارش مشرق، متن كامل یادداشت 'محمود احمدی نژاد' درباره 'امام علی (ع) و عدالت' كه دربخش دیدگاه این پایگاه منتشر شده به شرح ذیل است:

'خداوند متعال انسان را خلق كرد و همه عالم را در خدمت كمال و تعالی او قرار داد. برای انسان راه را معین كرد، هدف را تعیین كرد و راهنما قرار داد و برای رسیدن به هدف همه شرایط و زمینه ها را فراهم كرد.

امام علی(ع) هم هدف، هم راهنما، هم پشتیبان و هم معیار حركت به سمت قله هاست.

اسم اعظم خدا و خلاصه همه زیبایی‌ها و خوبی‌های عالم امیرالمومنین علی (ع) است.وی نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان است بلكه متعلق به همه بشریت است. او دستگیر همه است. او برای همه است و برای همه راهنماست و پشتیبان همه انسانهاست.

او واسطه فیض الهی است و از طریق او همه خوبی‌ها در عالم جاری می شود. همه ارزش‌های الهی در وجود ایشان بطور كامل و در اوج تجلی است.

امیرالمومنین اسطوره خداپرستی و عدالت طلبی است. در سراسر زندگی پرافتخار و پربركت ایشان حتی یك لحظه توقف، انصراف و یا كوتاه آمدن از دعوت به توحید و عدالت مشاهده نمی شود.

همه زندگی او مجاهدت برای خداست. سكوت و فریاد؛ جنگ و صلح؛ شجاعت و غیرت و وفاداری؛ محبت و خشم و نصیحتش،همه اش برای خداست.

همه زندگی امیرالمومنین عدالت است. وی مظهر تام عدل الهی است تا جائیكه 'قتل فی المحراب لشده عدله.'

و اما عدالت؛

عدالت سر فصل و قله آرمان همه انبیا است. 'لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الكتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط 'همه پیامبران الهی آمده اند كه بعد از دعوت به توحید و پرستش خداوند، مردم را به اجرای عدالت دعوت كنند، چراكه عدالت تضمین دوام، نشاط، رشد و تعالی جامعه بشری است.

عدالت تضمین امنیت و گره خوردن دلهاست. محور جامعه علوی عدالت است. عدالت دل‌ها را به هم نزدیك می‌كند،انسجام درست می‌كند وآبادانی و سازندگی می آورد. با اجرای كامل عدالت در جهان همه چیز زیبا می شود.

نفس كشیدن، نگاه كردن، قدم زدن، خواندن، پاسخ دادن، كاركردن و حتی طبیعت و دیوار و سنگ‌ها هم زیباست. اصلا تجلی زیبایی زمانی است كه عدالت به طور كامل محقق شود. در آن دوران همه چیز زیباست و انسان جز زیبایی نمی‌بیند. مهمترین ماموریت انسان برای رسیدن به سعادت اجرای عدالت است و بزرگترین دشمنی ها علیه عدالت شكل گرفته است.

همانطور كه عدالت رمز و مفتاح كمال بشری است، بی عدالتی و تبعیض كلید مفاسد است و اثبات این امر نیازمند دلیل نیست. تمام تاریخ بشر و وضع موجود عالم بر این واقعیت گواهی می‌دهد.

البته اعمال و اجرای عدالت سخت ترین مرحله تحقق جامعه اسلامی است. در آزادی، استقلال و برپایی یك نظام اسلامی مرزبندی ها و خطوط درگیری كاملا معلوم است، اما در برپایی عدالت خط عوض می شود و جبهه درگیری خیلی گسترده تر می گردد.

مرزبندی ها درهم می ریزد و انسان دیگر فقط با دشمن دارای خط كشی بیرونی طرف نیست بلكه این بار با دوست وآشنا و هم گروه های خود طرف می‌شود. در اجرای عدالت انسان به ناگاه چشم باز كرده و خود را در مقابل برادرش می بیند. همانطور كه امام علی (ع) در مقابل برادرش قرار گرفت.

همین است كه می بینید در زمان امیرالمومنین(ع) در گام اول كسانی در مقابل امام (ع) می ایستند كه در نبردها و سختی‌ها یار امام بودند. وقتی اجرای عدالت مطرح می شود، می بینید جبهه دیگر خط مستقیم نیست، بلكه بسیار پیچیده می شود.

افرادی هستند كه اجرای عدالت را تا حدی دوام می آورند، تا زمانیكه برای دیگران اجرا شود، تشویق و حمایت می‌كنند و ندای عدالت خواهی سر می دهند، اما به محض اینكه نوبت خودشان می شود، فریاد مخالفت سر می دهند و در مقابل اجرای عدالت می ایستند. این ویژگی است كه اجرای عدالت را به سنگین ترین عقبه تحقق جامعه آرمانی تبدیل می كند.

اما هیچ كدام از این سختی‌ها نباید مانع از حركت ما در جهت تحقق عدالت بشود. حركت در جهت تحقق عدالت یعنی تلاش بی پایان و شجاعانه برای زمینه سازی ایجاد حكومت جهانی سرشار از توحید وعدالت و عشق و جامعه آرمانی بشری كه بدست مصلح كل و موعود نهایی همه انسان‌ها، وارث بر حق امام علی (ع)، قطب عالم امكان، امام عصرحضرت مهدی(عج) بر پا خواهد شد.

بزرگترین ماموریت امام عصر(عج) همین است كه قسط و عدل را در دنیا حاكم كند. اصلا نتیجه خلقت، ثمره گیری از همه تاریخ آنجاست كه عدالت در همه عالم گسترده گردد.

به همین دلیل است كه عدالت گستر به بهار انسان‌ها و خرمی دوران ها ملقب شده است و وقتی كه بیاید اولویت اقدام او استقرار عدالت است. تحولات جهانی و موج بیداری ملت های جهان در مقابل ظلم و ستم مستكبران نشان می‌دهد كه به فضل الهی امروز شرایط به سرعت در حال تغییر است و بشریت روز به روز به آن نقطه عطف تاریخی خود نزدیك می‌گردد، این سنت خداست كه استكبار و ظلم رفتنی است و عدالت و عشق حاكم خواهد شد.

ما هم موظفیم كه سهم خودمان را در برپایی عدالت ایفا كنیم و دولت برخاسته از اراده و ایمان ملت عزیز این مسیر را با سربلندی ادامه می‌دهد و انشاءالله ادامه خواهد داد.'
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *