يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نخست وزیر چین به احمدی نژاد چه گفت؟

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 227161
' ون جیا بائو ' نخست وزیر چین در دیدار روز چهارشنبه با ' محمود احمدی نژاد ' رییس جمهور ایران در پكن گفت : چین مایل است ارتباطات و همكاری و مشاركت بسیار نزدیكی باایران داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وی در این ملاقات ضمن تاكید بر گسترش روابط دوجانبه خاطر نشان كرد : چین بر حل موضوع هسته ای ایران با اتكا و استفاده از ابزارهای دیپلماتیك تاكید دارد.

' ون ' گفت : چین مایل است ارتباطات و همكاری و مشاركت بسیار نزدیكی باایران داشته باشد.

نخست وزیر چین تصریح كرد: پكن دوستی سنتی و دیرینه با ایران را با اهمیت می شمارد.

وی فت : چین به انتخاب مسیر توسعه كه مردم ایران برگزیده اند احترام می گذارد و از تلاش های ایران برای بهبود اقتصاد ملی و ارتقای سطح زندگی مردم حمایت می كند.

وی با اشاره به روابط اقتصادی دو كشور گفت : چین و ایران بر اساس منافع متقابل و الگوی رشد اقتصادی با یكدیگر مناسبات تجاری و اقتصادی دارند.

ون جیا بائو افزود : چین مایل به تلاش مشترك با ایران برای پیشبرد همكاری های دو كشور است.

وی تاكید كرد: افزایش اعتماد متقابل راهی برای پایدارتر كردن دوستی دو كشور در مسیری سالم و با ثبات است.

رییس جمهور كشورمان نیز در این ملاقات گفت : ایران می خواهد روابط گسترده تری با چین داشته باشد.

دكتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد: ایران درصدد تقویت مناسبات با چین در بخش های انرژی ، سرمایه گذاری ، فن آوری ، منابع ، گردشگری ، تجارت ، اقتصاد و مناسبات فرهنگی است.

وی از حمایت های چین از حق مشروع ایران تقدیر كرد و گفت : ایران گفت و گوها و مذاكرات را برای حل مسایل و برطرف كردن نگرانی ها ، با كشورهای دیگر ادامه می دهد.

رییس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در راس هیاتی عالیرتبه برای شركت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای و دیدار رسمی دوجانبه از چین وارد شهر پكن شد.

سفر رسمی آقای احمدی نژاد تا روز جمعه این هفته ادامی می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *