چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

موج گرما در 2 روز جان ۸۶ هندی را گرفت

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 227160
استقرار موج گرمای شدید در ایالت بنگال غربی هند روز چهارشنبه منجر به مرگ بیش از 67 نفر شد و شمار افرادی که در دو روز گذشته به دلیل گرما در این ایالت کشته شده اند، را به 86 نفر رساند.
به گزارش جهان، استقرار موج گرمای شدید در ایالت بنگال غربی هند روز چهارشنبه منجر به مرگ بیش از 67 نفر شد و شمار افرادی که در دو روز گذشته به دلیل گرما در این ایالت کشته شده اند، را به 86 نفر رساند.

این در حالی است که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده فصل بارندگی در نیمه ماه ژوئن (اواخر خرداد) شروع خواهد شده و تا آن زمان، هوا گرمتر می شود.

این شمار کشته شدگان بالاترین تعداد مرگهای ناشی از گرمازدگی در ایالت بنگال غربی هند به مرکزیت کلکته در دهه های گذشته است. افرادی که جان خود را بر اثر گرما ازدست داده اند از قشرهای مختلف بوده و ربطی به سن افراد یا مکان زندگی آنان ندارد. پس از هشدار گرمتر شدن هوا، دولت ایالت بنگال غربی، تعطیلات تابستان را تا 17 ژوئن(28خرداد) که بارانهای موسمی آغاز می شود، تمدید کرد.

'ماماتا بنرجی' سروزیر ایالت بنگال غربی برای چاره اندیشی درباره این معضل، نشستی با اعضای کابینه خود داشت که طی آن به وزرای خود گفت: اگر شما در ساختمانهای اداری کاری ندارید، بهتر است به مناطق دیگر بروید تا به مردم رسیدگی کنید.

منابع رسمی دمای هوای این ایالت را این روزها 46.5 درجه سلسیوس عنوان کرده اند و روز سه شنبه نیز حداکثر دما به 40 درجه سلسیوس رسیده بود ، این دما حدود پنج درجه بالاتر از دمای معمول این فصل است.

به گزارش ایرنا، با وجودی که امسال فصل گرما در هند دیر آغاز شده، گرمای بی سابقه بخصوص در شمال و شرق این کشور زندگی عادی مردم را مختل کرده است و هفته گذشته نیز مرگ 15 نفر دیگر در این ایالت بر اثر گرما گزارش شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *