شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پرواز تاریخی هواپیما باانرژی خورشیدی+عکس

چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب: 226916
این هواپیما در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین هواپیمای باسرنشین در تاریخ توانست برای یک روز تمام بوسیله انرژی خورشیدی، پرواز کند.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، یک هواپیمای آزمایشی که با انرژی خورشیدی کار می کند در پروازی تاریخی از اروپا عازم قاره آفریقا شد.

برتراند پیکارد، خلبان سرشناس سوئیسی، بامداد سه شنبه پرواز تهورآمیز 250٠ کیلومتری خود را با هواپیمای «سولار ایمپالس» از مادرید به مراکش، آغاز کرد.

در صورت موفقیت، این اولین پرواز بین قاره ای خواهد بود که توسط هواپیمایی با انرژی خورشیدی، انجام می شود. آندره بورشبرگ، هموطن آقای پیکارد، این هواپیما را در اواخر ماه گذشته در پروازی از سوئیس به مادرید، هدایت کرد.

 

بال های 6٣ متری هواپیمای تک نفره «سولار ایمپالس» با پوشش 12000 سلول خورشیدی قادر است بدون مصرف قطره ای سوخت، پرواز کند. وزن این هواپیما به اندازه یک اتوموبیل شخصی است.

سفر مادرید به مراکش تمرین پرواز دور جهان می باشد که برای سال 2014، برنامه ریزی شده است.


این هواپیما در سال 2010 به عنوان اولین هواپیمای باسرنشین در تاریخ توانست برای یک روز تمام بوسیله انرژی خورشیدی، پرواز کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *