کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش‌‌خواننده"رسم زمانه"به خواننده هتاک

9 خرداد 1391 ساعت 11:38

اين كارگردان تئاتر در مورد اهانت به ائمه(ع) و مقدسات عنوان كرد: ضمن احترام به نظر بزرگان در مورد اين افراد، من گمان مي كنم مي توان با اين گونه افراد برخوردي كرد كه به اشتباه خود پي ببرند و در اين گونه مراوده از سيره رفتاري و حسن خلق نبي(ع) بهره ببريم كه توهين به ايشان زياد مي شد ولي ايشان با سعه صدر مي بخشيد.


به گزارش جهان به نقل از آويني، رسول نجفيان معتقد است، بهترين راه براي مقابله با كساني كه با سوء استفاده از ابزار هنر به مقدسات اهانت مي كنند، بهره گيري از زبان هنر است.

خواننده ترانه «رسم زمانه» اظهار كرد: البته من خوشحالم كه هر كسي اين ترانه را شنيد با آن برخورد كرد. حتي كساني كه زياد به اعمال ديني معتقد نبودند از اين ماجرا ناراحت شدند. نجفيان تاكيد كرد: نظر من اين است كه ائمه (ع) و مقدسات ما نور سبحاني و رباني دارند و آن قدر عظمت دارند كه با يك شمع نمي توان به مقابله با آنها رفت. انوار الهي روح ختمي مرتبت و ائمه اطهار(ع) با اين جرقه ها خاموش نمي شوند.

وي در ادامه به وظيفه هنرمندان در مقابله با اين پديده ها اظهار كرد: پاسخ هنر بايد با هنر باشد، در ماجراي فيلم سيصد كه توهين به تاريخ ايران و ايراني ها شد انتظار مي رفت فيلمي ساخته شود كه آنچنان عظمت داشته باشد كه مقوله سيصد حذف شود ولي متاسفانه حركتي صورت نگرفت.

پاسخ توهين به وسيله هنر بايد با هنر و هنرمندان باشد. باور قلبي هنرمندان تئاتر، سينما، موسيقي و صدا و سيما بايد اين باشد كه كارهاي باشكوهي در اين زمينه انجام دهند كه حتي آن سوي مرزها را پر كند. هنر دامنه اش آن قدر وسيع است كه هر كسي نواي شيطاني را بشنود قلبش كدر و اگر نواي رحماني را بشنود قلبش روشن خواهد شد و آن را مي پذيرد.


کد مطلب: 225802

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/225802/واکنش-خواننده-رسم-زمانه-خواننده-هتاک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com