پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۵

واکنش‌‌خواننده"رسم زمانه"به خواننده هتاک

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 225802
اين كارگردان تئاتر در مورد اهانت به ائمه(ع) و مقدسات عنوان كرد: ضمن احترام به نظر بزرگان در مورد اين افراد، من گمان مي كنم مي توان با اين گونه افراد برخوردي كرد كه به اشتباه خود پي ببرند و در اين گونه مراوده از سيره رفتاري و حسن خلق نبي(ع) بهره ببريم كه توهين به ايشان زياد مي شد ولي ايشان با سعه صدر مي بخشيد.
به گزارش جهان به نقل از آويني، رسول نجفيان معتقد است، بهترين راه براي مقابله با كساني كه با سوء استفاده از ابزار هنر به مقدسات اهانت مي كنند، بهره گيري از زبان هنر است.

خواننده ترانه «رسم زمانه» اظهار كرد: البته من خوشحالم كه هر كسي اين ترانه را شنيد با آن برخورد كرد. حتي كساني كه زياد به اعمال ديني معتقد نبودند از اين ماجرا ناراحت شدند. نجفيان تاكيد كرد: نظر من اين است كه ائمه (ع) و مقدسات ما نور سبحاني و رباني دارند و آن قدر عظمت دارند كه با يك شمع نمي توان به مقابله با آنها رفت. انوار الهي روح ختمي مرتبت و ائمه اطهار(ع) با اين جرقه ها خاموش نمي شوند.

وي در ادامه به وظيفه هنرمندان در مقابله با اين پديده ها اظهار كرد: پاسخ هنر بايد با هنر باشد، در ماجراي فيلم سيصد كه توهين به تاريخ ايران و ايراني ها شد انتظار مي رفت فيلمي ساخته شود كه آنچنان عظمت داشته باشد كه مقوله سيصد حذف شود ولي متاسفانه حركتي صورت نگرفت.

پاسخ توهين به وسيله هنر بايد با هنر و هنرمندان باشد. باور قلبي هنرمندان تئاتر، سينما، موسيقي و صدا و سيما بايد اين باشد كه كارهاي باشكوهي در اين زمينه انجام دهند كه حتي آن سوي مرزها را پر كند. هنر دامنه اش آن قدر وسيع است كه هر كسي نواي شيطاني را بشنود قلبش كدر و اگر نواي رحماني را بشنود قلبش روشن خواهد شد و آن را مي پذيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای نجفیا ن عزیز : پاسخ هنر را باید با کار هنری داد همانگونه که پاسخ علمی را نیز باید با کار علمی داد اما آیا شما در کار این مردک کار هنری مشاهده میکنید یا اعلام جنگ؟ اگر قرار باشد هر کسی با ادعای هنر هر گونه اراجیفی را تحویل جامعه دهد آیا این با پنبه سر بریدن نیست؟ چنان که از چند سال قبل هجمه های فراوان علیه مبانی دینی و ارزشی تحت عنوان جوک و لطیفه فراگیر شده و اساس و زیر بنای اعتقادات و مقدسات ما را هدف گرفته . لذا چه پاسخ هنری مد نظر شماست که جبران این ضایعات را برای ما به همراه داشته باشد ؟
Serbia
به شرطی که هنرمندان ما :
1-اهل عافیت طلبی نباشند
2-رسانه ی سیار بیگانه نباشند
3- آثاری از اسلام در ظاهر آنها نمایان باشد
....
آقای نجفیان عزیز چند در صد هنرمندان ما در این تقسیم بندی ها میگنجند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به این هنرمند عزیز اما متاسفم که ایشان کلمه هنر وهنرمند را کنار اسم ایشان ویا موضوعش قرار داده یعنی هنر اینقدر ذلیل شده که این بی شرف بی غیرت که هیچ چیز جز لذتهای زود گذر براش اهمیتی ندارد هنر اجرا کرده؟؟؟؟ لابد اگر یک سگی پارس آهنگینی داشت باید با هنر جوابش را داد؟؟؟؟/ همه می دانند اینان افرادی هستند که جهت معروف شدن دست به هر کاری می زنند . و دستور صریح قرآن و بزرگان در مورد این افراد اشد مجازات می باشد . ولا غیر . پس خواهشا لباس هنر و هنرمند بر تن این خود فروختگان به شیطان نپوشانید.
Germany
البته حرف ایشون از جهاتی درسته و باید در حوزه هنر افراد متعهد حضور پررنگ تری داشته باشن تا هنر بالنده ای رو در دفاع از حریم اهل بیت (ع) به نمایش بذارن
United States
هنرمندان ما بعضا در تئاتر و سینما به آرمانهای نظام توهین نکنند
ازشون جواب به توهین خواننده اون ور آبی رو نخواستیم
کم دلمون از دست اینها خون نیست