سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
تکمیلی/ آغاز اولین جلسه نمایندگان جدید؛

احمدی‌نژاد: مردم بخاطر پیگیری آرمانها به ما رای دادند

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 225277
مراسم افتتاحیه مجلس نهم دقایقی پیش با حضور مقامات کشوری و لشکری و ۲۶۲ منتخب جدید مجلس نهم آغاز شد.
احمدی‌نژاد: مردم بخاطر پیگیری آرمانها به ما رای دادند

به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در صحن علنی مجموعه بهارستان آغاز شد.

در این مراسم مقامات ارشد نظامی، انتظامی و لشکری کشور، اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، خانواده و همسران شهدای هسته‌ای شهید احمدی‌روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید علیمحمدی، شهید قشقاوی، شهید شهریاری، همسر شهید سردار طهرانی‌مقدم، رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، استانداران و سفرای کشورهای خارجی و رئیس نمایندگی‌های کشورهای خارجی نیز حضور دارند.

همچنین همسران برخی از مسئولان کشور از جمله همسر رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده‌اند.

در این مراسم پس تلاوت آیات ۳۵ تا ۴۲ سوره مبارکه شورا، ابتدا پیام مقام معظم رهبری برای مجلس نهم قرائت می‌شود و سپس مصطفی محمدنجار وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم ارائه می‌دهد.

به گزارش فارس، علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم‌گویی به مهمانان مراسم افتتاحیه اظهار داشت: بر‌اساس آیین‌نامه داخلی مجلس اعضای هیئت رئیسه صنفی مجلس تا انتخاب هیئت رئیسه موقت شامل اقایان علیرضا مرندی متولد ۱۲/۲/۱۳۱۸ به عنوان رئیس، رضا آشتیانی عراقی متولد ۶/۱۱/۱۳۱۹ به عنوان نائب رئیس، محمد حسن‌نژاد متولد ۱۵/۶/۱۳۶۰ به عنوان دبیراول و ابوالقاسم جراره متولد ۱۰/۶/۱۳۶۰ به عنوان دبیر دوم خواهند بود.

در ادامه مراسم نیز علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا اظهار داشت: از کلیه مهمانان که در برنامه حضور دارند و قبول زحمت کردند، تشکر می‌کنم، همگی به خانه ملت بزرگ ایران خوش آمدید.

وی از وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات قدردانی کرد و افزود: امت شهید‌پرور ایران با ارشاد امام راحل و جانشین و خلف صالح ایشان برای حراست از انقلاب اسلامی از بذل جان و مال دریغ نکردند و در طول بیش از ۳ دهه انقلاب سختی‌های متعددی را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه مجلس به نام بزرگانی چون شهید مدرس مزین است، ادامه داد: مجلس در رأس امور است و برگزاری انتخابات آزاد برای این نهاد از نمادهای مردمسالاری محسوب می‌شود.

مرندی با ذکر این نکته که مردم عزیز ما با تکیه بر آزادی و با حضور در انتخابات دنیا را شگفت‌زده کرد، اظهار داشت: طبق قانون کشور ما از آغاز برقراری مجلس تا‌کنون حتی یک روز هم بدون مجلس نبوده است.

مرندی گفت: این جانب که خود شاهد و ناظر تلاش‌های نمایندگان مجلس هشتم بوده‌ام، از آنان و همه نمایندگان ادوار گذشته تتشکر می‌کنم و برای انان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

وی با بیان اینکه مجلس نهم از نظر سطح سواد و تخصص از مجالس گذشته بالاتر است، گفت: حدود ۳۰درصد از منتخبین مجلس نهم در زمره اساتید دانشگاه هستند و این ویژگی هم بر قدرت کارشناسی مجلس می‌افزاید و هم زمینه تعامل با دانشگاه را برای مجلس افزایش می‌دهد.

رئیس سنی نهمین دوره مجلس اسلامی در ادامه اظهار داشت: مجلس باید سپر دفاع از منافع ملی در مسائل بین‌المللی باشد تا از حقوق ملت صیانت شود، مجلس باید با دقت حوادث منطقه را رصد کند و در جهت تقویت دموکراسی‌خواهی بکوشد.

وی با بیان اینکه همه باید توصیه‌های رهبری را مدنظر داشته باشیم و در راستای تحقق آن تلاش کنیم، تأکید کرد که رهبر انقلاب این دهه را دهه عدالت و پیشرفت و امسال را هم سال حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند‌ لذا همه تلاش مسئولان باید صرف تحقق فرمایشات رهبری باشد.

مرندی در پاین سخنانش بر تعامل قوای سه گانه تأکید کرد و اظهار داشت: باید با تلاش بیشتر برای تحقق این هدف بزرگ تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر محمود احمدی نژاد سخنرانی کرد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس نهم تصریح کرد: برگزیده شدن شما را توسط مردم مناطق گوناگون کشور و تشکیل مجلس نهم را به شما، مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی بر همین اساس جایگاه و شان ملت ایران را یک جایگاه یگانه دانست و یادآور شد: ملتی که تمدن‌ساز، فرهنگ‌آفرین، ملت مومن، شجاع، هوشمند، صبور، بزرگوار، آزاده، آزاده‌خواه و عدالت‌طلب که در حقیقت صاحب اختیار انقلاب و کشور هستند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بدون تردید ملت ایران بهترین ملت تاریخ و عالم است، گفت: این ملت در طول تاریخ از ارزش‌های الهی به خوبی صیانت کرده و همه موجودیت خود را برای دفاع از ارزش‌های الهی هزینه کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران امروز با تمام وجود به دنبال پرچم توحید، آزادی و عدالت است، افزود: همه چیز متعلق به این ملت است؛ مردم ایران امروز بنده و شما را روی کار آورده‌اند؛ قدرت ملت تجلی قدرت خداوند است و ما هرچه داریم از ناحیه وفاداری و فداکاری همین ملت است.

وی با تاکید بر اینکه مطلبی که باید همیشه به یکدیگر متذکر شویم این است که علت حضور ما در این مراسم چیست و چرا ملت ما را برگزیده است، اظهار داشت: ملت ایران انقلاب و فداکاری نکرد که فقط افراد و شکل‌ها عوض شوند و عده‌ای بروند و عده دیگری بیایند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق آرمان‌های بلند الهی و اسلامی ملت ایران شکل گرفت که هزاران سال به دنبال آن بوده است و علت برگزیده شدن ما پیگیری همین آرمان‌هاست.

رئیس‌جمهور بر همین اساس به استقرار یگانه‌پرستی، پاکی، مهرورزی، عدالت، دفاع از آزادی و حقوق ملت، رفع فقر، تبعیض و برپایی عدالت، ساختن جامعه الگو و پیشرفته و حاکم کردن ارزش‌های الهی و انسانی در ایران و جهان اشاره کرد و آن را وظیفه مسئولان دانست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت ما مقدمه‌سازی و الگوسازی برای برپایی حکومت جهانی توحید، عدل و عشق است، تصریح کرد: البته همه این موارد از ناحیه عبودیت خداوند عشق به ملت و خدمتگزاری حاصل می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما باید عاشق ملت باشیم گفت: بنده و شما باید خدمتگزار ملت ایران باشیم و همواره یادمان باشد که آقابالاسر مردم نیستیم بلکه نوکر و خدمتگزار آنها به شمار می‌رویم.

رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان گفت که هم شما که مورد اعتماد حوزه انتخابیه خود هستید و هم بنده به عنوان رئیس‌جمهور افتخارمان این است که نوکر مردم هستیم و تکلیف خدمتگزار و نوکر نیز معلوم است.

وی با تاکید بر اینکه باید دید ملت و آقای ما چه می‌خواهد اظهار داشت: ملت از ما انقلابی ماندن و پیگیری اهداف انقلاب را می‌خواهد؛ رفع تبعیض و بی‌عدالتی، دفاع از حقوق ملت، حفظ بیت‌المال، عمران و آبادانی، رفع مشکلات، پیشرفت کشور، صداقت، پاکی، سلامت و خدمتگزاری مطالبات مردم از برگزیدگان خود است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که البته اگر عاشق ملت و ارزش‌ها نباشیم خدمتگزاری حقیقی غیرممکن خواهد بود.

رئیس‌جمهور مجلس را یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مهمترین ماموریت مجلس قانونگذاری است؛ قانونگذاری درست پایه و اساس تحقق همه آرمان‌ها و مطالبات تاریخی ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید جامع، مانع، دقیق و ماندگار باشد یادآور شد: کشور باید با قوانین پایدار اداره شود تا ثبات در امور استقرار یابد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید بیشترین وقت و دقت در حوزه قانونگذاری باشد اضافه کرد: مطالعه عمیق و حتی مطالعه تطبیقی استفاده از همه تجربیات و موازین حقوقی ضروری است.

رئیس‌جمهور بر همین اساس قانونی را که دائما در معرض اصلاح و تغییر قرار بگیرد را منجر به ثبات و کارآمدی در کشور ندانست و گفت: کشور با انبوه قانون اداره و آباد نمی‌شود بلکه با قانون جامع، کامل و راهگشا پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر فقط یک قانون بگذرد ولی دارای مشخصات واقعی یک قانون باشد کشور را متحول می‌کند اظهار داشت: البته قانون اساسی پایه همه امور و بالاترین میثاق ملی ما و میراث گرانقدر امام (ره) و شهدا و انقلاب است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه حفظ حرمت، حدود و اصول قانون اساسی پایه و اساس همه کارها و برنامه‌ریزی‌ها است تصریح کرد: هرگز نباید به محور بودن قانون اساسی در تنظیم امور کشور خدشه‌ای وارد شود و نباید به هر بهانه‌ای قانون اساسی مورد خدشه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه حفظ حریم و حرمت قانون اساسی و به تبع آن قوانین عادی برآمده از آن مهمترین اصل در استحکام کشور و تحقق آرمان‌ها و پیشرفت است افزود: دولت برادر شما در کنار شما همه ظرفیت عظیم کارشناسی خود را برای انجام امر مهم قانونگذاری صادقانه تقدیم شما می‌کند.

به گزارش  فارس، مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به پایان رسید و منتخبین ملت برای تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا، عازم مرقد امام خمینی (ره) شدند.

مجلس نهم ساعت 8 فردا (دوشنبه) برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه موقت مجلس جلسه علنی خواهد داشت.

هیئت رئیسه موقت مجلس، اداره جلسات علنی را تا زمان تصویب دو سوم اعتبارنامه نمایندگان بر عهده دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *