يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ممنوعیت ورود تلفن‌همراه به مدارس

يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 225270
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از بسته شدن پرونده توزیع سیم‌کارت در مدارس خبر داد و گفت: ورود تلفن همراه به مدارس ممنوع است.
به گزارش جهان، علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص ماجرای توزیع سیم‌کارت در مدارس اظهار داشت: این ماجرا یک طرح قرآنی بود که بعداً مشخص شد که در پشت پرده توزیع سیم‌کارت وجود دارد و آموزش و پرورش نیز بلافاصله با اطلاع از آن، جلوی اجرایش را گرفت.

وی ادامه داد: نخستین ضربه تلفن همراه به دانش‌آموزان این است که فرصت گفت‌وگو و ارتباط را بین اعضای خانواده می‌گیرد و تبدیل به دوست پنهان می‌شود.

فرهادی افزود: تلفن همراه وسیله ارتباطی است که باید نسبت به استفاده از آن دقت لازم شود به خصوص که امکانات جانبی آن مانند عکس‌، فیلم‌ و بلوتوث می‌تواند برای دانش‌آموزان آسیب‌زا باشد و باید خانواده‌ها نسبت به این قضیه فرزندان خود را آگاه کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: استفاده از تلفن همراه در مدارس ممنوع است و دانش‌آموزان نباید با تلفن همراه به مدرسه بیایند.

وی با بیان اینکه بخشنامه ممنوعیت ورود تلفن همراه به مدارس به آموزش و پرورش تمام استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ۱۲ میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش دارد، در فرهنگ‌سازی، کنترل و نظارت مواردی همچون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس نیازمند همراهی خانواده‌هاست.

چندی پیش اخباری مبنی بر توزیع سیم‌کارت همراه با سی‌دی قرآنی در مدارس منتشر شد که پس از کش و قوس میان شرکت همراه اول و آموزش و پرورش مبنی بر مجوز داشتن یا عدم مجوز این طرح، در نهایت توزیع بسته‌های قرآنی و فرم‌های هدیه سیم‌کارت در مدارس متوقف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *