سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۸
پیش‌بینی حداد محقق شد+تصویر

مخالفت تمام‌قد روزنامه اصلاح‌طلب با ریاست حداد عادل بر مجلس

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 224924
یک روزنامه اصلاح طلب در گزارش هایی مبسوط با ریاست غلامعلی حداد عادل بر مجلس نهم مخالفت کرده و از ریاست لاریجانی حمایت کرد.
به گزارش جهان، روزنامه دوم خردادی اعتماد که سابقه چند بار توقیف را در کارنامه دارد در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرد، حامیان حداد عادل را متهم به "بدعت گذاری" کرده و مدعی شده که نامزدهای مجلس نهم به لاریجانی اقبال دارند و مخالف ریاست حداد عادل هستند.

این گزارش مفصل که با عنوان "اقبال لاریجانی برای نشستن دوباره روی صندلی ریاست" به چاپ رسیده، علاوه بر پوشش کامل مصاحبه مطبوعاتی علی لاریجانی، حاوی مطالبی تند و تیز علیه حداد عادل است. اعتماد می نویسد: زماني كه علي لاريجاني به عنوان رييس مجلس هشتم بر كرسي رياست قوه مقننه تكيه زد بسياري رفتن حداد را اتفاقي مبارك دانستند چرا كه در آن زمان معتقد بودند عملكرد حداد در مقام رياست مجلس آن طور كه بايد رضايت بخش نبوده است. همين تفكر هنوز هم وجود دارد.

روزنامه اعتماد اما در ادامه تاییدی بر سخن اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه "منتظر انتقام طرفداران فتنه هستم" می زند و با نشان دادن عصبانیت خود از عملکرد درخشان مشاور عالی رهبر انقلاب در فتنه 88 می نویسد: عملكرد لاريجاني اما او را به عنوان يكي از چهره‌هاي اصلي جريان راست محافظه‌كار، فراتر از حد انتظار مخالفان سياسي و اجتماعي اين جناح معرفي كرد. لاريجاني، در قياس با حداد عادل، در برابر احمدي‌نژاد اقتدار بيشتري از خود نشان داد و در بحث كوي سبحان و كهريزك هم عملكردش با حداد عادل قابل مقايسه نبود.

این روزنامه که سابقه مشخص و البته منفی در فتنه دارد تلاش بسیاری برای تفرقه انگیزی در بین اصولگرایان کرده و سعی کرده تا حامیان لاریجانی را جبهه اصولگرا و حامیان حداد را تنها جبهه پایداری نشان دهد. همچنین این رسانه اصلاح طلب از دعوت روز شنبه سه روحانی شاخص مجلس از نمایندگان اصولگرا ابراز تعجب کرده و آنها را متهم به رعایت نکردن سلسه‌مراتب قانوني انتخابات درون‌ فراكسيوني اصولگرايان! کرده است.


روزنامه اعتماد که حتی یک بار در جریان فتنه 88 برای پرشمار نشان دادن فتنه گران در روز قدس دست به ترفندهای گرافیکی (دستکاری بر روی عکس روی جلد این روزنامه و سبز نشان دادن آن!) برده بود، این بار از زبان یک نماینده دوم خردادی مجلس می نویسد: اين مسائل براي اين است كه در تمامي ارزيابي‌ها و نظرسنجي‌ها لاريجاني از اقبال بيشتري براي رياست مجلس برخوردار است و حداد توانايي مقابله و رقابت با وي را ندارد.

اعتماد صراحتا به جای نمایندگان مجلس جدید تصمیم و نتیجه می گیرد: به نظر مي‌رسد اگر اتفاق خاصي نيفتد كسي كه بر كرسي رياست مجلس هشتم هست ابقا خواهد شد... آنچه مسلم است مجلس نهم هم همان روال مجلس هشتم را در روزهاي آغازين طي خواهد كرد.

این روزنامه حامی شیخ حسینعلی منتظری در پایان پس از متهم کردن اصولگرایان به عدم وحدت، اما صادقانه اعتراف می کند: در اين ميان اصلاح‌طلبان اما ساكت‌ترين‌هاي ميدان هستند نه ادعايي دارند و نه تلاشي براي به دست آوردن قدرت مي‌كنند.

مخالفت تمام قد یک روزنامه مخالف اصولگرایی با حداد عادل و حمایت صریح از رقیب وی محل تامل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرتضی فیاض
Germany
خواص اصولگرا باید حواس خود را جمع کنند تا در دام فتنه گران نیفتند. از آقای لاریجانی بیش از اینها انتظار می رود.
Germany
وکلای ملت چه حجتی برای رای ندادن به فردی که خط قرمز فتنه گران و اصلاح طلبان است دارند؟ آیا پاسخی به موکلان خود درباره رای ندادن به حداد عادل این سردار عمار فتنه دارند؟ دیروز همه سایتهای ضداقلاب و امروز همه رسانه های فتنه گر علم مخالفت با ریاست حداد عادل بر مجلس را بلند کرده اند.
جالبه همه جبهه های اصولگرایی اعم از جبهه متحد و پایداری بر ریاست حداد توافق دارن ولی الان اصلاح طلبان حامی لاریجانی شده!!!
اقای لاریجانی برو ببین چه گلی به سر این عزیزان زدی که که خاطر خواهت شدند
والا....
Iran, Islamic Republic of
اين چه منطقي است كه چون فلان روزنامه نقد كرده يا دفاع كرده اين خوب اون بده . شما بايد مصداق الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه باشيد .
چه این باشه چه اون باشه چه فرقی بحال من بیکار و بی بیمه و بی مسکن بدبخت میکنه ای برادران دینی و مسلمانم
اينكه لاريجاني از جناح اصلاح طلب بخواد راي جمع كنه براي اصولگرائي خوب نیست و دوپهلو موضع گرفتن درست نيست
Iran, Islamic Republic of
این حرفها و این حرکات فقط وفقط برای ایجاد اختلاف است مراقب باشید ای مردم فهیم و مسلمان باغیرت ایران اسلامی