چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

جشنواره کاریکاتور"ساخت ایران" برگزارمی‌شود

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 224207
دبیر جشنواره کاریکاتور " ساخت داخل" از برگزاری این جشنواره در طول اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش جهان، مازیار بیژنی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره موضوع «افزایش تولید ملی برای خودکفایی و همچنین نقد موانع پیش روی این مساله» با همکاری موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه جشنواره کاریکاتور "ساخت ایران" را برگزار می‌کنیم و هدف ما استفاده از قابلیتهای زبان تصویری کاریکاتور در راستای موضوع ذیل و به نوعی آسیب شناسی هنری «تولید ملی» است.

وی افزود: از جمله محورهای این جشنواره می‌توان به نقش فرهنگ کار و تلاش در رونق بخشیدن به تولید، رسانه ها (به خصوص رسانه ملی) و تولید ملی، نقش تبلیغات در حمایت از تولید داخل، نظام بانکی و حمایت یا عدم حمایت از تولید داخلی، بوروکراسی پیچیده اداری و نقش آن در ناکارآمدی تولید داخلی، هنر و حمایت از تولید و صادرات کالای داخلی، نقش فرهنگ مصرف در حمایت از تولید داخل و رونق در تولید ملی و یاس دشمنان اشاره کرد.

دبیر جشنواره کاریکاتور "ساخت ایران"، ترجیح کالای داخلی به مشابه خارجی آن، حمایت از کارگر و سرمایه گذار ایرانی به منظور تقویت تولید داخل، نقش واردات در رکود تولید داخلی، تولید داخل و کالاهای چینی نقد فرهنگ واسطه گری و دلالی و تشویق به تولید و دولت و حمایت از تولید داخلی را از جمله دیگر محورهای این جشنواره دانست.

وی اضافه کرد: برای جشنواره فوق از 7 نفر از کاریکاتوریست های حرفه ای کشور دعوت به عمل آمده که اسامی ایشان به زودی اعلام خواهد شد.

بیژنی اظهار داشت:  تاریخ شروع جشنواره اول اردیبهشت بوده و مهلت پایانی ارسال آثار پایان اردیبهشت ماه است که با توجه به استقبال هنرمندان کاریکاتوریست تا پانزدهم خرداد ماه نیز قابل تمدید خواهد بود.

وی افزود: هنرمندان علاقمند به شرکت در جشنواره فوق ضمن ثبت نام در پایگاه اینترنتی جشنواره ـwww.sakht-e-iran.ir  ـ آثار خود را نیز می توانند از طریق همین سامانه ارسال کنند.

وی در پایان گفت: آثار دریافتی طی دو مرحله بررسی و داوری خواهد شد و در همایش اختتامیه جشنواره ضمن تقدیر از آثار برتر، سایر آثار منتخب نیز در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.هنچنین آثار برگزیده در نهایت در قالب یک «کتاب کاریکاتور» به چاپ خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *