دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

جزئیات جلسه دولت با منتخبان مجلس نهم

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 224200
منتخب مردم شهربابک معتقد است اظهارات رئیس جمهور در حضور منتخبان مجلس نهم بسیار خوب بود اما مسائلی مانند تعامل مثبت قوا با هم و ولایتمداری باید در عمل اثبات شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر حسین فتاحی منتخب مردم شهر بابک با اشاره به جلسه روز گذشته رئیس جمهور با منتخبان مجلس نهم اظهارداشت: جلسه خوبی برای تعامل با نمایندگان مجلس نهم تدارک دیده شد و وزیران و رئیس جمهور هم صحبت های خوبی داشتند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای سخنان رئیس جمهور عدم دخالت در کارها از سوی قوای مختلف برای رسیدن به اهداف چشم انداز بود.

تعامل مثبت مجلس و دولت باید در عمل ثابت شود

فتاحی گفت: مطلب خاصی در این جلسه مطرح نشد تنها موضوعی که درباره مجلس هشتم گفته شد این بود که نمایندگان مجلس هشتم با عجله از بودجه 91 عبور کردند و دقت لازم در بررسی آن نشد. بحث دیگر رئیس  جمهور این بود که چه کنیم که در دوره نهم مجلس، مجلس و دولت در ارتباط با یکدیگر کارآیی بیشتری برای نظام داشته باشند.

نماینده شهر بابک خاطرنشان کرد: درمجموع سخنان رئیس جمهور و وزیران بسیار خوب بود اما باید همه این گفته در عمل اثبات شود مثلا اینکه دولت چقدر پایبند به تعامل مثبت با مجلس است. فقط حرف زدن کافی نیست آنچه در زبان گفته می شود باید در عمل هم ثابت شود.

وی گفت: ان شاالله ما در مجلس نهم بیشتر دنبال صداقت مسئولان هستیم و از آنان همین انتظار را داریم که به گفته های خود در خدمتگذاری برای مردم عمل کنند.

بیان موفقیت های دولت در 7 سال اخیر

ندیمی منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل هم در گفتگو با مهر، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور، معاون اول و سه تن از وزیران در جلسه دیروز با منتخبان مجلس نهم گفت: جلسه خوبی از لحاظ تعامل با نمایندگان مجلس نهم تشکیل شد و وزیران و معاون پارلمانی رئیس جمهور گزارش خوبی از عملکرد دولت در 7 سال اخیر دادند. همچنین موفقیت های دولت در 7 سال گذشته بیان شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سخنان خود بر وفاق و همدلی دولت ومجلس تاکید کرد. همچنین در این جلسه بر تلاش برای اجرایی شدن مصوبات دولت هم تاکید شد. از جمله مباحث دیگر حوزه کاری مجلس آتی بود که چه اقداماتی می توان در این دوره مجلس برای رسیدن به اهداف نظام انجام داد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس هفتم خاطرنشان کرد: در مجموع جلسه خوبی برگزار شد و دولت توانست تعاملی با منتخبان جدید داشته باشد. این جلسه از باب کاهش تقاضای دیدارهای انفرادی با رئیس جمهور هم خوب بود.

درس اخلاق دادن در تخصص رئیس جمهور نیست

حجت الاسلام محمد باقری منتخب مردم بناب نیز دراین باره در گفتگو با مهر گفت: در جلسه روز گذشته مباحث خوبی مطرح شد اما رئیس جمهور از ابتدا شروع به ارائه دروس اخلاق کرد، در حالی که این مضوع در تخصص رئیس جمهور نیست.

وی ادامه داد: بهتر بود رئیس جمهور در این جلسه به بیان سیاست های دولت در یک سال باقی مانده می پرداخت. در این جلسه باید به مسائل مهم کشور و دغدغه مردم در زمینه های اقتصادی از جمله اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخته می شد. مشکل اصلی جامعه ما هم اکنون درس اخلاق نیست.

باقری خاطرنشان کرد: هم اکنون مردم مضطرب هستند و نگرانی هایی دارند باید دراین جلسه بحث می شد که دولت و مجلس چه تدبیری برای رفع مشکلات و نگرانی های مردم دارند.

مشکل مملکت با حرف زدن حل نمی شود

یکی دیگر از روحانیون منتخب مجلس نهم نیز در گفتگویی جلسه روز گذشته با رئیس جمهور را مثبت ارزیابی کرد.

این منتخب مجلس نهم که تمایلی به گفتگو در این زمینه نداشت در سخن کوتاهی گفت: این جلسه بسیار خوب بود و سخنانی هم که مطرح شد ارزشمند بود اما مشکل این است که افراد گمان می کنند هر حرفی زده شود خوب است درحالی که مشکل مملکت ما با حرف زیاد زدن حل نمی شود باید مرد عمل بود و به حرف های خوب عمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *