دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

پارلمان يونان رسما منحل شد

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 223814
پارلمان يونان كه نمايندگان آن در انتخابات ششم مه برگزيده شده بودند، صبح امروز (شنبه) طي حكمي از سوي دفتر رياست‌جمهوري اين كشور به طور رسمي منحل شد و بدين ترتيب انتخابات پارلماني 17 ژوئن سرنوشت نمايندگان جديد پارلمان را مشخص خواهد كرد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، تنها پس از گذشت دو روز از مراسم تحليف 300 نماينده پارلمان يونان، شبكه تلويزيوني دولتي اين كشور تصاويري را از يك افسر پليس نشان داد كه در آن اين افسر پليس حكم رياست جمهوري را مبني بر انحلال پارلمان در كنار ديوار محوطه ورودي ساختمان آن قرائت مي‌كرد.

دولت موقت يونان روز پنجشنبه طي مراسمي كار خود را رسما آغاز كرد و قرار است تا زمان برگزاري انتخابات پارلماني در 17 ژوئن در راس امور قرار داشته باشد.

تشكيل دولت موقت يونان پس از آن صورت گرفت كه رهبران احزاب سياسي منتخب در انتخابات پيشين موفق به توافق براي تشكيل دولت ائتلافي نشدند.

آشوب سياسي در يونان به دنبال اوضاع اقتصادي نابسامان اين كشور تشديد يافته است و در حال حاضر نگراني‌هاي بسياري در رابطه با اين مساله وجود دارد كه آيا يونان همچنان سياست‌هاي رياضت اقتصادي را ادامه خواهد داد يا خير؛ سياست‌هايي كه به دنبال توافق يونان با برخي ديگر از كشورهاي عضو منطقه يورو در ماه مه سال 2010 اتخاذ شد. اين در حالي است كه آخرين نظرسنجي‌ها در يونان نشان مي‌دهد اغلب مردم با اين تدابير رياضتي موافق نيستند و بدين ترتيب احتمال مي‌رود احزابي كه موضعي منفي نسبت به اين تدابير داشته باشند شانس بيشتري را براي پيروزي در انتخابات پيش رو خواهند داشت.

بحران سياسي كه پس از انتخابات ششم ماه مه در يونان پديد آمد، همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *