سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

ساخت تلويزيون‌هايي با قاب ناپديد شونده

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 223701
در ادامه روند كنوني توليد دستگاه‌هاي باريك‌تر و ساده‌تر، تلويزيون‌هايي آينده مي‌توانند صفحات بسيار باريك و شفافي داشته باشند؛ تا آن جا كه در زمان خاموشي،‌ ظاهرا ناپديد شوند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا،‌ فناوري «TOLED (دستگاه ارگانیک شفاف نورافشان)» در حال حاضر به شكل نسبتا اوليه ظهور يافته كه در آينده، توليد صفحات با اين اندازه را ممكن خواهد كرد.

در رقابت طراحي مفهومي iF سال ۲۰۱۱، ‌مايكل فريب، طراح آلماني به ارائه يك دستگاه تلويزيون Loewe با يك نمايشگر TOLED پرداخت.

اين نمونه كه «Loewe Invisio» نام دارد، نوآوري فني جديدي با تركيب ال‌سي‌دي معمولي و جديدترين فناوري نمايش TOLED را معرفي مي‌كند و باعث ايجاد تصاوير جامد غير شفاف متحرك با تولید رنگ غني و طیف كامل از سياه يكدست، تا سفيد مي‌شود.

همچنين طراحي‌هاي مفهومي ديگري نيز وجود دارند كه شامل تلويزيونهاي عمودي و دستگاههاي داراي مناظر چرخان هستند.

شركت Loewe پيش از اين نيز از فناوري‌هاي نوظهور تلويزيون استفاده كرده و در سال ۱۹۹۸ به معرفي يك دستگاه تلويزيون متصل به اينترنت پيش از ظهور iTunes يا حتي YouTube پرداخته بود.

در همان سال اولين تلويزيون صفحه تخت نيز توسط اين شركت ارائه شد.

Loewe همچنين اولين پخش تلویزیونی عمومی را در جهان انجام داده است. از ديگر پيشگامي‌هاي اين شركت مي‌توان به رونمايي از اولين ضبط صوت نوار کاست در سال ۱۹۵۰، اولين ضبط و پخش ویديوي اروپايي در سال ۱۹۶۱ و ارائه اولين تلويزيون استريوي اروپايي در سال ۱۹۸۱ اشاره كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *