جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

مخالفت مجلس با واردات کالاهای لوکس

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 223546
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اختصاص ١٠ هزار میلیارد تومان یارانه و کمک بلاعوض به بخش تولید خبر داد و گفت: ٣٥٠٠ میلیارد تومان نیز از سوی بانک مرکزی در اختیار بانکهای عامل قرار می‌گیرد تا به کمک تولید بشتابند.
به گزارش جهان به نقل از مهر،‏‏‌‏‌ ارسلان فتحی‌پور در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه مواد شوینده‏ آرایشی و بهداشتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایتهای مجلس شورای اسلامی از تولید ملی در بودجه سال ٩١ کل کشور گفت: امسال به منظور حمایت ازتولید ملی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری‏ مجلس تلاش کرد تا در قانون بودجه سال ٩١ کل کشور‏ ١٠ هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات و کمک بلاعوض اختصاص دهد.

اختصاص ١٣٥٠٠ میلیارد تومان برای حمایت از تولید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال مهر افزود: این میزان تسهیلات در یک بند جداگانه برای حمایت از تولید در سال تولید ملی‏ حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نظر گرفته شده است‎‌‎، ضمن اینکه مجلس مصوب کرد تا ٣٥٠٠ میلیارد تومان نیز ازسوی بانک مرکزی در اختیار بانکهای عامل قرار گیرد تا بتوانند سرمایه در گردش و منابع اعتباری لازم برای بخش خصوصی کشور به منظور تغییر در سیستم‌ها و تکنولوژی‌ها را تامین کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تلاش شد تا قیمت انرژی برای بخش تولید کشور در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‍ها مطابق با قیمت سایر بخش ها افزایش نیابد‏ تا زمینه ای فراهم شود تا آنها به تغییر تکنولوژی بپردازند و فرصت داشته باشند تا تکنولوژی خود را کم‌مصرف انتخاب کنند.

گشایش ال سی با پرداخت ١٠درصد از منابع مورد نیاز امکان پذیر شد

فتحی‌پور در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر تامین منابع مالی مورد نیاز برای گشایش اعتبار نیز گفت: مجلس مصوب کرد تا گشایش ال سی برای تولیدکنندگان تنها با پرداخت ١٠ درصد از منابع مالی امکان پذیر باشد‏ و ٩٠ درصد مابقی نیز بعد از تحویل کالا پرداخت شود.

استمهال ٥ ساله بدهی تولیدکنندگان

وی ادامه داد: همچنین اقدام دیگری که برای حمایت از تولید کشور صورت گرفته استمهال بدهی واحدهای تولیدی است که بر اساس مصوبه مجلس‏‏‌ بدهی این بدهکاران به مدت ٥ سال تقسیط شود و جرایم آنها نیز بر اساس نظر کارگروهی که در وزارت صنعت‏‌ معدن و تجارت شکل می‌گیرد‏ بخشوده خواهد شد.

فتحی‌پور گفت: نام این بدهکاران نیز از سر فصل معوقات خارج خواهد شد و آنها می‌توانند از تسهیلات سرمایه در گردش نیز بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد واردات کالاهای لوکس نیز گفت: مجلس به شدت با واردات کالاهای لوکس مخالف است و اجازه نمی‌دهد ثبت سفارش این کالاها صورت گیرد. ضمن اینکه به وزارت صنعت‏‌ معدن و تجارت نیز تاکید شده است تا از ارایه ارزمرجع به این کالاها خودداری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *