يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

نظرارشاد درباره مصاحبه'شرق' بایک ضدانقلاب

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 223507
اداره كل مطبوعات و خبرگزاريهاي داخلي بر همه مطالب مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كشور نظارت دارد و چنانچه هر گونه تخلفي از حدود قانوني مطبوعات صورت گيرد، وفق قانون مطبوعات اقدام خواهد كرد.
به گزارش جهان،‌ پدرام پاك‌آئين - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی، در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد مصاحبه روزنامه شرق با يكي از تحليل‌گران شبكه خبري بي.بي.سي با بيان مطلب بالا افزود: يكي از اين اقدامات طرح موضوع براي هيئت نظارت بر مطبوعات است كه اين هيئت موارد عدول از قانون مطبوعات را بررسي كرده و براساس همين قانون در مورد آن تصميم‌گيري خواهد كرد.

وي افزود: طبق قانون مطبوعات، مصوبات شوراي عالي امنيت ملي هم براي مطبوعات لازم الاتباع است و نسبت به تخلف از اين مصوبات هم به ترتيبي كه گفته شد، رفتار مي‌شود.

او با تاكيد بر اين كه اين قاعده در مورد همه مطبوعات و رسانه‌هاي كشور صادق است، گفت: اگر احراز شود، رسانه‌اي در جهت ترويج چهره‌هاي معاند نظام جمهوري اسلامي ايران اقدام كرده است، اين موضوع با توجه به حدود قانوني مطبوعات و مصوبات لازم الاتباع در اين‌باره، در اولين فرصت توسط وزات فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت نظارت بر مطبوعات مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد.


روزنامه شرق در خدمت روشنفکران وابسته و مرعوب/هیئت نظارت برخورد قاطع داشته باشد

در همین حال، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،مصاحبه روزنامه شرق با همکار بی‌بی‌‌سی و چهره ضدانقلاب را مورد انتقاد شدید قرار داد و از عملکرد این روزنامه در خدمت به روشنفکران وابسته و مرعوب ابراز تاسف کرد.
 
حجت الاسلام سید جلال یحیی زاده عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نهم شورای اسلامی در گفت و گو با فارس با اشاره به چاپ مطلبی از سوی روزنامه شرق با مهرداد عمادی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا و کارشناس شبکه خبری بی.بی.سی که سابقه طولانی در اتخاذ مواضع ضد ایرانی دارد، گفت: متاسفانه روزنامه هایی همانند روزنامه شرق درحال تبدیل شدن به ابزار رسانه ای دشمن و وسیله ای برای شناساندن روشنفکران مرعوب و وابسته به غرب شده اند.

وی افزود: انتشار اشعار شخصی مانند جواد مجابی که نقش مهمی در اغتشاشات پس از انتخابات داشت، مشی این روزنامه را نشان می دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته حتی از لحاظ علمی هم این افراد وزنه ای محسوب نمی شوند، اما تبلیغ آن ها بیشتر برای تحت تاثیر قراردادن بخش های دانشجویی و فرهنگی است.

یحیی زاده گفت:متاسفانه مصاحبه با چنین اشخاصی از زمان به راه افتادن نشریات زنجیره ای در زمان اصلاحات در بین روزنامه نگاران مرسوم شد.

وی افزود:از همین رو می توان گفت که این طیف از مطبوعات به دنبال پیاده کردن اهداف جنگ نرم دشمن در داخل کشور هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وضع همین گونه ادامه پیدا کند باید در ادامه شاهد درج مطالب فرقه های ضاله و منحرف در چنین روزنامه هایی باشیم، کما اینکه در گذشته چنین مطالبی به بهانه های مختلف در چنین روزنامه هایی منتشر شده است.

یحیی زاده درباره ضروت برخورد وزارت ارشاد با انتشار چنین مطالبی گفت: البته وزارت ارشاد به طور حتم به این مطبوعات هشدار لازم را خواهد داد، اما نکته مهم برخورد هیئت نظارت بر مطبوعات با چنین افرادی است.

وی افزود: متاسفانه هیئت نظارت بر مطبوعات که شاهد حضور دوست عزیزمان آقای مطهری در آن هستیم، از قاطعیت لازم برای برخورد با چنین مواردی برخوردار نیست.

بنابر این گزارش، روزنامه شرق اولین بار نیست که دست به انتشار چنین مطالبی می زند، بلکه چند سال پیش نیز این نشریه به دلیل انتشار مصاحبه ای با ساقی قهرمان از عناصر مخالف نظام جمهوری اسلامی که به فساد اخلاقی نیز مشهور است، از سوی مدعی العموم توقیف شده است.

مهرداد عمادی که عنوان جعلی مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا را به کار می برد، از اصلی ترین مخالفان نظام جمهوری اسلامی است که در مصاحبه های خود با رسانه های بیگانه به شدت از ادامه و تشدید تحریم ایران در عرصه بین المللی دفاع می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیئت نظارت بر مطبوعات ؟
با وجود شخصی مثل علی مطهری در این هیئت انتظار برخورد دارید؟
Iran, Islamic Republic of
شرق رسما تریبون ضد انقلاب و نسخه فارسی صدای امریکاست ولی متاسفانه اختلافات داخلی اصولگرایان راه را بر برخورد با این جریده دریده و منحرف بسته. جالبه وقتی قیمت ارز و سکه پایین میاد شرق عصبانی میشه و شروع به فحاشی به نظام میکنه......