شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سریع‌ترین دونده قطع عضو جهان+عکس

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 223355
'اوسكار پیستوریوس' شاید مشهورترین ورزشكار پارالمپیكی باشد اما سریع ترین نیست چراكه این عنوان به 'جروم سینگلتون' تعلق دارد.
به گزارش خبرگزاری ها، او كه با یك پای آهنی می دود، در دوی 100 متر بازی های پكن با اختلاف سه دهم ثانیه نسبت به رقیب بدون پای اهل آفریقای جنوبی اش دوم شد اما در مسابقات سال گذشته قهرمانی جهان، وی را پشت سر گذاشت.

سینگلتون اولین ورزشكار آمریكایی است كه از سال 2004 تا كنون در دوی 100 متر مسابقات جهانی یا پارالمپیك موفق به كسب مدال طلا شده است.

او از بدو تولد نقص عضو داشته و پای راستش در 18 ماهگی از زیر زانو قطع شد. والدینش هرگز همانند یك معلول با او رفتار نكردند به طوریكه او همراه با خواهرش می دوید و بسكتبال بازی می كرد. سینگلتون حتی فوتبال هم بازی می كرد و آنقدر خوب بود كه عضو تیم مدرسه اش شد.

وی بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان در رشته ریاضیات و فیزیك كاربردی بورسیه گرفت و در این رشته مشغول به تحصیل شد. او در سال 2006 تحقیقاتی را در زمینه ابزارهای مختلف راه رفتن و دویدن انجام داد و به كسب اطلاعات در مورد بازی های پارالمپیك پرداخت. وی در پایان همان سال موفق به كسب مدال برنز مسابقات آمریكا در دوی 100 متر شد.


سینگلتون بعد از مشاهده موفقیت های پیستوریوس و ركورد شكنی هایش در مواد 100، 200 و 400 متر تصمیم گرفت راه او را دنبال كند و با وجود اینكه فرصت های شغلی بسیاری داشت، سعی كرد به صورت تمام وقت به تمرین بپردازد ولی بر خلاف پیستوریوس حضور در المپیك هدف نهایی اش نیست.

رقابت در آمریكا برای كسب سهمیه المپیك نسبت به آفریقای جنوبی بسیار سخت تر است به همین دلیل سینگلتون می داند كسب یكی از سه سهمیه آمریكا برای حضور در مسابقات دوی سرعتی بازی های لندن برایش غیر ممكن خواهد بود.

سینگلتون با وجود این قصد دارد آنقدر تمرین كند كه روزی یكی از نمایندگان آمریكا در بازی های المپیك باشد.

فدراسیون بین المللی دو و میدانی پیش از بازی های پكن حضور پیستوریوس در المپیك و رقابت در كنار دوندگان سالم را ممنوع و اعلام كرده بود، پاهای آهنی او امتیاز غیر منصفانه ای را برای وی نسبت به دوندگان سالم به وجود آورده است.

پیستوریوس برای لغو این محرومیت به دادگاه عالی ورزش شكایت كرد و سه ماه قبل از شروع المپیك 2008 رأی این دادگاه را به نفع خود به دست آورد ولی در نهایت نتوانست امتیاز لازم برای صعود به دوی 400 متر المپیك را به دست بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *