شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

انتقادکیهان ازتشکیل فراکسیون رهروان‌ولایت

چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 223193
بايد ديد طيف مستقلي كه آقاي جلالي از آن سخن مي گويد با طيف مستقلي كه عليخاني و حسيني مي گويند چه قدر تفاوت يا هماهنگي دارد؟ و قرار است در خدمت كدام جريان سياسي عمل كند؛ اصولگرايان يا اصلاح طلبان؟! به عبارت ديگر، به اعتبار ماجراي فتنه 88 و خيانت هاي طيفي از اصلاح طلبان چگونه مي شود، هم اين وري و هم آن طرفي بود؟
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
تحليل رفتن فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس نهم، آنها را به صرافت انداخته ضمن راه اندازي يك فراكسيون پوششي تحت عنوان «مستقل»، اقدام به ايجاد اختلال در اتحاد اصولگرايان و فراكسيون واحد آنها كنند.

اين طيف معتقدند با يارگيري از برخي نمايندگان منفرد - در پوشش نام «مستقل» يا «صداي ملت» و نه عنوان «اصلاح طلب!- و سپس نزديك شدن به برخي اصولگرايان و ايجاد بدگماني مي توانند در انسجام فراكسيون اصولگرايان خدشه وارد كنند. سرنوشت هيئت رئيسه مجلس جديد و رقابت هاي دروني اصولگرايان كه بعضا با هيجان زدگي پيگيري مي شود، از نگاه اقليت و جريان بيروني حامي آن، موقعيت مناسبي براي كليد زدن اين پروژه تلقي شده است و جالب اينكه چند نماينده اصولگرا و يك سايت همسو با آنان طي روزهاي اخير كمك شايان توجهي به اين پروژه ايجاد اختلال كرده اند. اين طيف چند روز پيش با تدارك نشستي كه شماري از منتخبان اصولگرا در آن حضور داشتند، از تشكيل فراكسيون «اصولگرايان رهروان ولايت» و حمايت از رياست دكتر لاريجاني خبر دادند.

در مقابل اين اقدام طيف ديگر منتخبان اصولگرا نشست مشابهي ترتيب داده و از رياست دكتر حداد عادل حمايت كردند. جالب اينكه در نشست دوم، طيفي از نمايندگان عضو «فهرست جبهه متحد» و «فهرست جبهه پايداري» كنار هم گرد آمده بودند حال آن كه برخي از آنها، همين ائتلاف را در انتخابات مجلس نپذيرفتند! نكته جالب ديگر اين كه يكي از بانيان نشست اول، كاظم جلالي (نماينده شاهرود از فهرست جبهه متحد) به عنوان نماينده لاريجاني در كميته 8+7 جبهه متحد تعيين شده بود كه خود اين سهميه - به هر دليل- مورد اعتراض طيفي از اصولگرايان قرار گرفت. اما اكنون وي ضمن يادداشتي در خبر آن لاين، از «يك جريان اصولگراي نوظهور»! خبر مي دهد كه منطقا بايد پرسيد اگر وي و دوستانش دنبال جريان نوظهور بودند، چرا وارد جبهه ديرپاي متحد شدند؟! از ديگر شگفتي هاي اين سيّاليت مواضع اينكه دكتر لاريجاني در حالي كه در جبهه متحد نماينده داشت، در مرحله دوم در كنار تبليغ نامزدهاي اين جبهه، به تبليغ ويژه علي مطهري كه از فهرست اين جبهه حذف شده بود پرداخت و...

كاظم جلالي در خبر آن لاين ضمن دفاع از انشعاب طلبي مي نويسد: حدود يكصد نفر از منتخبان مجلس نهم كساني هستند كه بر اثر اعمال سليقه هاي برخي نحله هاي اصولگرايي نتوانستند در ليست جبهه متحد قرار گيرند و اتفاقا سخت از اين نوع عملكرد شوراي مركزي جبهه متحد دلگيرند و از ما مي پرسند چطور ديروز كه بايد در ليست قرار مي گرفتيم ما را اصولگرا نمي دانستيد و امروز كه پيروز شده ايم، مي خواهيد ما را در صفي قرار دهيد كه اتفاقا پيش قراولان آن عليه ما اقدام نموده اند؟ بي ترديد تشكيل فراكسيون اصولگرايان رهرو ولايت به معناي استفاده از ظرفيت اين اصولگرايان مستقل [!] در جهت آرمان هاي اصيل اصولگرايي است.

صرف نظر از برخي رفتارهاي ژلاتيني مشابه از سوي دو طيف مورد اشاره، آنچه اكنون باعث نگراني بدنه اصولگرايي و مردم اميدوار به مجلس نهم- با اكثريت اصولگرا- مي شود اين است كه رقابت هاي كم مايه و بازي هاي متناقض چند ماهه مشرف به انتخابات مخصوصاً از سوي دو جبهه متحد و پايداري به داخل مجلس منتقل شود و عملاً فضا را براي غواصي افراد و محافل فرصت طلب فراهم كند؛ اتفاقي كه بعضاً اكثريت اصولگراي مجلس هشتم را سربزنگاه ها از اكثريت و انسجام انداخت و حيثيت آنها را سرماجراهايي نظير وقف دانشگاه آزاد ملكوك كرد. منطقاً دو دستگي در ميان فراكسيون اصولگرايان، مقدمه ريزش اعضاي ضعيف تر در دامن انواع حلقه هاي فرصت طلب است و طبيعي ترين توقع از چهره هايي چون دكتر لاريجاني و دكتر حداد عادل آن است كه پيش از ورود در هر نوع مسابقه و رقابتي، براي شكل گيري فراكسيون متحد اصولگرايان تدبير كنند و راه را بر رفتارهاي هيجاني يا اختلاف افكنانه ببندند.

شايان ذكر است قدرت الله عليخاني عضو اقليت مجلس هشتم پريروز به ايلنا گفت: فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس نهم شكل نمي گيرد و برخي از چهره هاي اصولگرايي كه قصد وارد شدن به دعواهاي سياسي را نيز ندارند، در گروه «مستقلين» حضور دارند. اصلاح طلبان هم به گروه مستقلين پيوسته اند.

وي خاطرنشان كرد: آقاي پزشكيان [وزير دولت اصلاحات] كه يك چهره شاخص اصلاح طلب شناخته مي شد امكان دارد حتي به عنوان رئيس فراكسيون مستقلين انتخاب شود.

منصور حسيني دبير فراكسيون اقليت مجلس هشتم نيز به خبر آن لاين گفته است: احتمال قوي تر اين است كه با محوريت آقايان پزشكيان و مطهري، فراكسيون «مستقلين» با همكاري نامزدهاي اصلاح طلب، صداي ملت و جبهه ايستادگي تشكيل شود.

با اين وصف بايد ديد طيف مستقلي كه آقاي جلالي از آن سخن مي گويد با طيف مستقلي كه عليخاني و حسيني مي گويند چه قدر تفاوت يا هماهنگي دارد؟ و قرار است در خدمت كدام جريان سياسي عمل كند؛ اصولگرايان يا اصلاح طلبان؟! به عبارت ديگر، به اعتبار ماجراي فتنه 88 و خيانت هاي طيفي از اصلاح طلبان چگونه مي شود، هم اين وري و هم آن طرفي بود؟

نهايتاً اينكه برخي رسانه هاي اينترنتي شبه اصولگرا در اين ميان و از دو سو، نقش آتش بياران معركه را بازي مي كنند كه يا از هيجان زدگي و باندزدگي افراطي است و يا اينكه...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا خير بده آقاي شريعتمداري رو.
امثال آقاي جلالي دنبال سمت در هيات رييسه هستند. و متاسفانه به هزينه هاي آن براي وحدت ملي فكر نمي كنند.
اميدوارم آقايان لاريجاني و حداد عادل خودشان كنار همديگر بنشينند و ابتدا فكري براي انسجام اصولگرايان بكنند. بي شك هر كدام از اين آقايان رييس مجلس باشند در راه ولايت هستند و اباداني و تعالي كشور را مي خواهند. اميدوارم اين دو بزرگوار با تعاملي از سر بصيرت خودشان به ساماندهي امور كمك كنند
United Kingdom
طرح این فراکسیون به معنی پایان اصول گرایی است
فقط ببینید علی لاریجانی آقای 7+8 که مدافع اصول گرایان ووحدتشون بود حالا بخاطر رئیس شدن پشت پا زد به هرچی اصول گراییه