سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

شكست طرح ائتلاف بحرين-عربستان

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 223032
اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بدون رسیدن به توافق برای ايجاد اتحاديه اي زمینه های اقتصادی، امنیتی و نظامی، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، به پایان رسید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتظار داشتند که این اجلاس منجر به پیوندی عمیق‌تر بین بحرین و عربستان سعودی شود.

پس از نشست دوساعته بین سران کشورها، شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری گفت که مذاکره بین این شش کشور درباره اتحاد بیشترشان به تعویق افتاده است.

به گفته او این مذاکرات در ماه دسامبر (هفت ماه دیگر) در بحرین برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان گفت که اتخاذ چنین تصمیمی نیازمند زمان بیشتر است.

او خبر داد که رهبران شورای همکاری خلیج فارس مقرر کردند تا کمیته ای برای بررسی بیشتر طرح پیوندهای عمیق‌تر کشورهای عضو تشکیل شود. این کمیته بناست پیشنهادهای خود را تا نشست بعدی در ماه دسامبر در اختیار سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قرار دهند.

طرحی که شاهزاده سعودی از آن سخن می گوید برای "هماهنگی های اقتصادی، سیاسی و نظامی بیشتر" بین کشورهای عضو است. آنها همچنین می خواهند که مرکز تصمیم‌گیری جدیدی در ریاض تشکیل شود.

به نظر می رسد که موانعی بر سر این اتحاد وجود داشته باشد.

رهبران عمان و امارات متحده عربی در این اجلاس شرکت نکردند.

عربستان سعودی بیش از یک سال پیش (در ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی) نیروهایش را برای سرکوب اعتراض ها در منامه، پایتخت بحرین به این کشور فرستاد. عفو بین الملل می گوید که از شروع اعتراض ها در بحرین ۶۰ نفر، از جمله نیروهای امنیتی، کشته شده اند. صدها نفر از معترضان هم دستگیر شدند، شکنجه شدند و در دادگاه های نظامی به زندان محکوم شدند. همچنین گزارش ها حاکی از این است که بیش از چهار هزار نفر از معترضان از محل کارشان اخراج شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هفت ماه دیگر خوب است که اجلاس خریدن سوراخ موش در گوشه و کنار دنیا را برگزار کنند تا از انتقام مردم بتوانند خود را نجات دهند دیگر تا آن موقع شاخهایشان را از دست داده اند و به وضعیت دیکتاتور یمن دچار شده اند خوش خیالی هم حدی دارد آی کیو بالاها !!!!.