دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

با تلاش شش ساعته؛ آتش سوزی در بازار مبل یافت آباد مهار شد +تصاویر

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 222270
پیش از ظهر امروز در منطقه یافت آباد تهران بازار مبل ایران به دلیل آتش‌گرفتن پلاستیک، روکش مبل و پارچه‌ها در آتش سوخت.
مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از اطفاي حريق بزرگ بازار مبل ايران خبر داد.

به گزارش جهان، سيدعليرضا علوي‌رضوي در گفت‌وگو با ايسنا، در تشريح عمليات شش ساعته آتش‌نشانان 13 ايستگاه در اطفاي حريق بازار مبل ايران گفت: با تلاش آتش‌نشانان، سرانجام اين حريق دقايقي پيش مهار شد.

وي افزود: در ساعت 13:10 اولين تماس مبني بر وقوع حريق در بازار مبل ايران در مركز فوريت‌هاي 125 به ثبت رسيد كه ايستگاه 70 ظرف مدت دو دقيقه به محل حادثه اعزام شد.

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران در ادامه با بيان اينكه مجموع آتش‌نشانان 13 ايستگاه در مهار حريق بازار مبل نقش داشتند،‌ گفت: حريق بازار در چهار طبقه رخ داد و سقف بازار نيز به دليل كاذب بودن تخريب شد.

وي افزود: سقف بازار از داخل با رابيز و گچ و از بيرون با سفال پوشانده شده بود كه اين مواد نيز كاملا اشتغال‌زا و غيراستاندارد هستند.

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران هم‌چنين با بيان اينكه در ماه گذشته چندين بار كارشناسان پيشگيري سازمان آتش‌نشاني ضمن بازديد از بازار مبل ايران تذكرات لازم را در مورد ساختار غيراستاندارد اين بازار به مديريت اعلام كرده بودند، گفت: نبود راه‌هاي استاندارد، نصب نكردن خاموش‌كننده در معابر و عدم‌ آموزش پرسنل و انتظامات در هنگام ايجاد حريق از جمله موارد مورد انتقاد سازمان آتش‌نشاني به مديريت اين بازار بود.

علوي در ادامه با بيان اينكه «متاسفانه موضوع آتش‌سوزي در بازار به آتش‌نشاني دير اطلاع داده شد» گفت: مالكان سعي كردند خودشان آتش را خاموش كنند اما موفق نشدند.

وي با بيان اينكه « در حال حاضر با اطفا و لكه‌گيري بازار، كارشناسان پيشگيري براي تعيين ميزان خسارت و علت وقوع حادثه در محل مشغول به كار هستند» گفت: معاون خدمات شهري شهرداري تهران و رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از دقايق اوليه حريق در محل حضور داشتند.

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني افزود: شهردار تهران نيز پس از اطلاع از وقوع حريق در بازار مبل به صورت پيگير و از طريق تماس‌هاي مكرر تلفني با رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران در جريان روند اطفاي حريق قرار داشت.

بر اساس گزارش‌هاي ارائه‌شده، اين حادثه تلفات جاني نداشته و چند مصدوم كه دچار دودزدگي شده بودند در محل مداوا شده‌اند. يك آتش‌نشان نيز دچار آسيب‌ديدگي از ناحيه دست شده بود كه به بيمارستان منتقل شد.

با وجود گمانه‌زني‌هاي اوليه مبني بر رعايت‌نكردن نكات ايمني و سهل‌انگاري به عنوان دليل بروز حادثه، تحقيقات گسترده‌تر براي اعلام دقيق علت اين حريق در حال انجام است.




















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *