سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

طرح «زوج وفرد» گسترش نمي‌يابد

شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 221293
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به آغاز عمليات نصب دوربين‌هاي كنترلي محدوده زوج و فرد گفت: محدوده زوج و فرد گسترش نمي‌يابد.
سردار حسين رحيمي روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا،‌ با اشاره به اينكه مكانيزه كردن محدوده طرح ترافيك پايتخت طرحي موفقيت آميز در جهت كاهش حضوري پليس در معابر شهري بود افزود: بر اساس مصوبه سال گذشته شوراي عالي ترافيك كشور، شهرداري تهران موظف شد نسبت به نصب دوربين‌هاي كنترلي در مبادي ورودي محدوده زوج و فرد اقدام كند.

وي با اشاره به اينكه عمليات اجرايي اين طرح از چند روز گذشته در پايتخت آغاز شده است گفت: اين دوربين‌ها در تعدادي از ورودي‌هاي محدوده زوج و فرد به صورت آزمايشي مراحل تست خود را سپري مي‌كنند.

رييس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه حتي پس از نصب دوربين‌هاي محدوده زوج و فرد نيز عوامل پليس براي مدتي تا راه اندازي كامل اين دوربين‌ها در اين مبادي مستقر خواهند بود تاكيد كرد: بر اين اساس با مكانيزه شدن كامل محدوده زوج و فرد، ديگر نيازي به كنترل اين محدوده توسط عوامل فيزيكي پليس راهور تهران نخواهد بود.

وي با اشاره به وجود 101 ورودي به محدوده طرح زوج و فرد در تهران به ايسنا گفت: بر اين اساس ماموران پليس در طول زمان اجراي طرح زوج و فرد يعني از ساعت 6:30 تا 19 در اين مبادي مستقر مي‌شوند كه قطعا بكارگيري دوربين‌هاي كنترلي مي‌تواند نقش موثري در كاهش حضور فيزيكي پليس داشته باشد.

رييس پليس راهور تهران اجراي اين طرح را گام دوم پليس تهران براي هوشمندسازي معابر پايتخت عنوان و اظهار اميدواري كرد كه با نهايي شدن نتايج تست دوربين‌هاي محدوده زوج و فرد، نصب اين دوربين‌ها در اين مبادي هرچه سريعتر آغاز شود.

وي در خصوص گسترش محدوده زوج و فرد نيز گفت: هيچ مصوبه‌اي در خصوص گسترش اين محدوده وجود ندارد و محدوده زوج و فرد تغيير نمي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دررابطه با گسترش طرح زوج وفرد یک پیشنهاد دارم و آن اینکه حد فاصل شرقی طرح را از اتوبان شهید باقری به سه راه تهرانپارس یا حتی حکیمیه تغییر دهند وبه جای آن حدفاصل غربی را از اتوبان شهید چمران به خیابان کارگر از شمال هم به جای اتوبان همت خیابان دماوند، انقلاب حد جدید باشد واز جنوب هم میتوانند کمر بندی جنوب شهر ری را به عنوان حریم محدوده زوج و فرد قرار دهند تا با این کار اسباب رضایت بیشتر طراحان واهل بیت اتول سوارشان!! که معمولا از ساکنان شمال ویا غرب تهران هستند فراهم شود ساکنین شرق وجنوب تهران هم میتوانند با مهاجرت معکوس از تهران به ودیار اجدادی خود هم اسباب حل مشکل خود را فراهم کنند وهم در حل مشکل ترافیک تهران به شمال شهر وغرب شهر نشینان کمک کنند
یک پیشنهاد برای حل مشکل ترافیک دارم و آن اینکه اگر وضع معیشتی مردم (کارمندان و کارگران) رو به راه شود دیگر نیازی نیست تا هر یک از آنها مجبور شوند تا به هر قیمتی اتومبیلی تهیه نموده و در راه رفت و برگشت به محل کار مسافر کشی کنند . ضمنا برای فرزندانشان سرویس می گیریند تا به مدرسه بروند در آن صورت نیازی به استفاده از اتومبیل در این سطح نیست.