کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه ماجراجویی های ابوظبی

12 ارديبهشت 1391 ساعت 11:03

رزمایش نیروهای نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حالی همچنان ادامه دارد که ناظران سیاسی تاکید دارند که اقدامات خصمانه شورای همکاری خلیج فارس تلاشی از سوی این کشورها برای فرار از مشکلات داخلی است.


به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رزمایش نیروهای نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس موسوم به سپر جزیره همچنان در امارات ادامه دارد و مقامات این نیروها مدعی شده اند که تاکنون این رزرمایش به اهدافش دست یافته است.

اماراتی‌ها این رزمایش را "جزایر وفا" نامیده‌اند که در واقع اشاره به ادعاهای این کشور علیه جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی است و فرماندهان سپر جزیره  هدف از این رزمایش را افزایش هماهنگی بین نیروها مشترک عنوان کرده است.

امارات در روزهای اخیر به بهانه سفر رئیس جمهور کشورمان به جزایر ایرانی خلیج فارس اقدامات خصمانه و تحریک کننده‌ای را علیه جمهوری اسلامی در منطقه آغاز کرده است.

ابوظبی علاوه بر برگزاری این رزمایش از نیروی هوایی آمریکا خواسته تا در این کشور جنگنده‌های اف-22 مستقر کند و مقامات این شیخ نشین اظهارات تندی را علیه ایران مطرح کرده اند.

اماراتی ها تاکید کرده‌اند که با این رزمایش در نظر دارند تا توان نیروهای خود برای اجرای عملیات در جزایر منطقه را افزایش دهند.

امارات و دیگر کشورهای شورای همکاری در شرایطی اظهارات تند و بی پایه خود علیه ایران را افزایش داده‌اند که موج بیداری اسلامی در این منطقه آغاز شده و سران این کشورها تلاش دارند تا با خلق دشمن فرضی افکار عمومی را از مشکلات داخلی و حکومت های غیردموکراتیک خود منحرف کنند.


کد مطلب: 220472

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/220472/ادامه-ماجراجویی-های-ابوظبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com