دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 220334
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره حق مجریان در اجرای تفسیر خود از قوانین گفت:‌ مشکل در تفسیر قانون نیست مشکل در اجراست، برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند.
به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در حاشیه نشست دومین مجمع عمومی آسیا- اقیانوسیه در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه نظارت به معنای تفسیر ناظر از قانون نیست و مجری براساس تفسیر خودش از قانون عمل می کند، گفت: من فکر نمی‌کنم مشکل در تفسیر قانون باشد، قوانین شفاف است.

وی افزود: اگر ابهامی وجود داشته باشد باید از مجلس سوال و تصحیح شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی برخی بخش‌ها می‌خواهند قانون را دور بزنند. مشکل ناظران مثل دیوان محاسبات این است که تخلف صورت گرفته بر سر تفسیر نیست.

وی افزود: زمانی که ردیف‌های بودجه در محل دیگری غیر از محل قانونی‌اش هزینه می شود دیوان محاسبات موظف است تخلف را گزارش دهد.

لاریجانی تصریح کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها در قانون قید شده بود جز از طریق تعدیل قیمت حامل‌های انرژی از هیچ منبع دیگری نباید وجهی اخذ شود، دراین قسمت قانون صریح و شفاف است و تفسیری هم ندارد.

رئیس مجلس تاکید کرد: بنابراین اگر از جای دیگری اخذ شود تخلف است و دیوان محاسبات باید گزارش دهد. فکر نمی‌کنم مشکل بر سر تفسیر قانون باشد. مشکل اجرای قانون است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکل فقط اجرای قوانین است و نظارت درست و حسابی بر اجرای قوانین می تواند کارساز باشد.البته اگر برخی کارشکنان از دولت کنار بروند.