شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۴

تشدید طرح برخورد با موتورسواران متخلف

يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 219015
جانشین رئیس پلیس راهور تهران از تشدید طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف خبر داد و گفت: روزانه 800 موتورسیکلت متخلف از سوی ماموران توقیف می‌شود.
سرهنگ جمال بذرافشان در گفتگو با مهر اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از ابتدای سال 91 در پایتخت آغاز شد و ماموران با توجه ویژه به استفاده از کلاه ایمنی و نقش آن در کاهش تصادفات منجر به مرگ و جرح طرح تشدید را اجرا کردند.

وی ادامه داد: هر هفته کلاس های آموزشی برای موتور سواران متخلف برگزار شده و آنها علاوه بر دیدن فیلم های تصادفات مرگبار، آموزشهای رانندگی صحیح و ایمن را فرا می گیرند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه این طرح تا پایان سال تعطیل شدنی نیست، تاکید کرد: باید استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران به عادت تبدیل شود و همیشه از این وسیله ایمنی استفاده کنند. این امر موجب انظباط بخشی در رفت و آمد این وسیله نقلیه می شود.

بذرافشان از توقیف روزانه 800 موتور سیکلت متخلف در تهران خبر داد و افزود: هم اکنون با اجرای این طرح به صورت میانگین روزانه 800 موتورسیکلت در پایتخت از سوی ماموران راهور توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند. راکبان این وسایل پس از حضور در کلاسهای آموزشی با همراه داشتن مدارک شامل گواهینامه، کارت موتور، معاینه فنی و بیمه نامه می توانند موتور خود را تحویل گیرند.

وی با اعلام اینکه این طرح به صورت سراسری در تمامی نقاط پایتخت اجرا می شود، گفت: در روزهای تعطیل نیز ماموران در جاده امامزاده داوود(ع)، میگون، فشم و لواسان مستقر شده و از تردد موتورسیکلتها جلوگیری می کنند. در جاده امامزاده داوود به علت عرض کم جاده و استفاده نکردن راکبان از کلاه تردد مممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران در پایان تصریح کرد: پلیس به دنبال حفظ جان و سلامت موتور سواران است و به همین دلیل بر استفاده از تجهیزات ایمنی به ویژه کلاه ایمنی تاکید دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام
شما زحمت بکشید یه مقدار"لطفا" آزمون شهری را راحتر بگیرید تا آدم اینقدر تو آزمون نیفته؟!
تا این مشکلات پیش نیاد
Russian Federation
حرف های گزاف طرح های رعد و برقی و زیر پا نهادن قانون از طرف متولین اجرای آن به عنوان مثال نگاهی به مامورین موتور سوار نیروی انتظامی بیندازید اکثرا بدون کلاه تردد میکنند پشت چراغ نمی ایستند و... اما فقط به مردم گیر میدهند و در ثانی این آقای فرمانده نیروی انتظامی لطف کنند یک بار فقط یک بار ترک یک موتور سوار بنشینند و برخورد بد ناجا و تضییع حقوق راکبان موتور از ناحیه خودرو سواران را از نزدیک ببینند و نوع برخورد پلیس با خودرو سوار متخلف و موتور سوار متخلف را به دقت بنگرند و تفاوت این دو ر ا بررسی نمایند البته موتور سواران هم باید تابع قانون باشند
United States
من یک موتور سوار بی گواهینامه هستم
اینقدر مشهور هستش که آزمون موتور سخت است که نرفتم سمتش
معروفه که هنگام آزمون، موتور سواری که قبول میشه بهش می گن کیف قاپه که اینقدر حرفه ایه!!!
Iran, Islamic Republic of
به جای این حرف ها بیایند طرح آموزشگاهای خصوصی رو اجرایی کنند که چند سال مسکوت مونده تا ما بریم گواهینامه بگیریم تو آزمون که فقط بلدن آدم رو رد کنند ما هم بیخیال گواهینامه شدیم